Blok nieuw uit de doos , schijnt normaal te zijn?!

Hier kun je praten over je honda.
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Re: Blok nieuw uit de doos , schijnt normaal te zijn?!

Bericht door Dennis »

I'm with NIX.

fijn waterproef schuurpapiertje over die zuiger en door de cilinder en gaan. Grote kans
dat je zonder problemen heel lang kunt rijden.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
mertun
4T-MSB beginner

Bericht door mertun »

Cilinder is al bij een vertrouwd adres om op maat te honen , daarbij ook maar rond ipv ovaal wat hij bleek te zijn
nieuwe zuiger is daarvoor uiteraard al binnen, zodat alles netjes op maat is.
In en uitlaat kanalen zijn al bewerkt (geflowed) en nu wachten tot ik de cilinder op kan halen en dan alles in elkaar bouwen.

De reden dat ik bij motomonkey gehaald heb is dat mijn 70cc daar in 2007 ook gehaald is en daar zonder problemen mee gereden (ook deze is eerst uit elkaar gehaald en "geoptimaliseerd" :P )

Hopelijk valt het voor de rest inderdaad allemaal mee, daar komen we binnenkort wel achter..
het kan altijd sneller
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

Vertrouwen heeft niets te maken met de zaak motomonkeys, maar met de afwerking van de meeste imiblokken uit china. Daarbij is het normaal zodat de blokken van Zonghzen van redelijk goede kwaliteit zijn en afwerking is ook gwoon goed. Dat hun blokken zonder merktekens laten leveren, zoals ze beweren lijkt me discutabel, je kunt immers nu niet echt aantonen dat het inderdaad een zonghzen is of een of ander hondamitsubitsudatsuntoyotablok. Dat ze bij motomonkeys meteen de kont in de crib gooien en Mertun niet ff willen tegemoet komen neem ik hun wel kwalijk. Ik zat ook te denken aan een fris blokje, en wilde eerst Mertun zijn ervaringen afwachten maar dat gaat er dus geen van hun worden.
Eat shit and die..........
KiP
postslet

Bericht door KiP »

mertun schreef:Cilinder is al bij een vertrouwd adres om op maat te honen , daarbij ook maar rond ipv ovaal wat hij bleek te zijn
nieuwe zuiger is daarvoor uiteraard al binnen, zodat alles netjes op maat is.
In en uitlaat kanalen zijn al bewerkt (geflowed) en nu wachten tot ik de cilinder op kan halen en dan alles in elkaar bouwen.

De reden dat ik bij motomonkey gehaald heb is dat mijn 70cc daar in 2007 ook gehaald is en daar zonder problemen mee gereden (ook deze is eerst uit elkaar gehaald en "geoptimaliseerd" :P )

Hopelijk valt het voor de rest inderdaad allemaal mee, daar komen we binnenkort wel achter..
waarom een ander blok kopen en niet een 50cc topend? Of zeg ik nu iets belachelijks?
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
oo4load
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door oo4load »

Je kan altijd aantonen dat het een Zongshen blok is. Kijk naar de motorcode. Een Zongshen blok begint altijd met ZS, (ZS139FMB voor 50cc bijvoorbeeld) ook als er een merkloze carterdeksel op zou zitten.

Ik weet uit ervaring helaas dat een motomonkeys blok dit niet heeft en dat het er van binnen niet uit ziet, net als bij jou. De kans dat het echt Zongshen acht ik kleiner dan het winnen van de staatsloterij.
4t Junk
Thom
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ST50B

Bericht door Thom »

Mijn ervaring met de betreffende leverancier is niet al te best. Ik heb er ooit een 125 blok gekocht. Deze heeft het altijd prima gedaan, echter miste er onderdelen die er wel bij hadden moeten zitten (stond op advertentie) maar zaten niet in de doos. Bij het melden van dit probleem werd direct de website aangepast en gezegd dat ik niet goed had gekeken.

Blok was dus prima, service uitermate belabberd.

Succes verder met het blokje, ik zeg gewoon monteren en gaan. Die blokjes naaien toch niet zo rap in elkaar mits ze olie hebben.
Plaats reactie