http://www.loefbromfietsen.nl/system-lo ... +en+Yamaha
exact deze...
Stroom probleem
Re: Stroom probleem
Als het maar 1 diode is wordt de stroom toch gehalveerd?
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Klopt, maar die zaten wel standaard op een 6V Honda en regelde niks af (hij kan dus ook alleen 0V of 6V geven, geen rare storingen). Zonder bruggelijkrichter is dat dus. Die werken prima, de spanning blijft namelijk wel voldoende hoog (6V+). In jouw geval dus niet en zal er ergens een probleem zitten.
Meet je een weerstand over de twee polen van de gelijkrichter?
**Toevoeging** De effectieve spanning wordt iets lager doordat de stroom alleen door één richting wordt doorgelaten, maar de stroom in "positieve" richting blijft hetzelfde voor zover ik weet.
Meet je een weerstand over de twee polen van de gelijkrichter?
**Toevoeging** De effectieve spanning wordt iets lager doordat de stroom alleen door één richting wordt doorgelaten, maar de stroom in "positieve" richting blijft hetzelfde voor zover ik weet.
ik ga wel ff weerstand meten. als ik mn voltmeter voor de richter zet(de wit/gele draad dus) staat er 5-10v(afhankelijk van toeren) er na 2-3. dus het sws 99% sowieso in dat ding

314k ohm...
als ik de + en - omdraai heb ik oneindige weerstand(maar dat zou moeten kloppen want t is een diode)
k ohm. staat er. de range staat op 1000... dus staat er 314000 ohm. nu is de vraag of dat normaal is
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Hou nou eens op met klieren en meet wat er op de wite staat met stationair draaiende motor. Eerst met licht uit en dan met licht aan. Meet daarna of de rode gelijk- of wisselspanning geeft en hoeveel.
Ik denk dat je probleem in de lichtschakelaar zit. Lees de FAQ daarover, ik ga hier niet herhalen wat al opgeschreven is.
Ik denk dat je probleem in de lichtschakelaar zit. Lees de FAQ daarover, ik ga hier niet herhalen wat al opgeschreven is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Systeem werkt als volgt:
Uit de ontsteking, komen voor de verlichting 2 draden. 1 gele en een groene of een witte. Deze gaan naar je schakelaar op het stuur en geel voedt de lampen(wisselspanning). Eigenlijk geeft geel teveel spanning dus gaat er ook wat spanningen, via de wit/gele draad naar de accu. Omdat de accu gelijkstroom nodig z=heeft, zit dus tussen de geel/witte en de rood/witte een gelijkrichter. Als de lampen uit staan, komt de voeding voor de accu van de witte draad. Dus die gelijkrichter moet bij je accu een niet in je koplamp.
Uit de ontsteking, komen voor de verlichting 2 draden. 1 gele en een groene of een witte. Deze gaan naar je schakelaar op het stuur en geel voedt de lampen(wisselspanning). Eigenlijk geeft geel teveel spanning dus gaat er ook wat spanningen, via de wit/gele draad naar de accu. Omdat de accu gelijkstroom nodig z=heeft, zit dus tussen de geel/witte en de rood/witte een gelijkrichter. Als de lampen uit staan, komt de voeding voor de accu van de witte draad. Dus die gelijkrichter moet bij je accu een niet in je koplamp.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!