SS50 gasproblemen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
kassa
4T-MSB beginner
Bezit: PC50 & SS50(80)

SS50 gasproblemen

Bericht door kassa »

Ik heb enkele weken geleden deze SS50 gekocht, t is een opknapper en hij heeft al enkele jaren stilgestaan:
Afbeelding
Vroeger is er ook veel aan geknutseld dus weinig is nog origineel zoals te zien. Voor mij hoeft het niet allemaal weer te gaan blinken en origineel te zijn maar wil gewoon lekker rijden..

Blijkbaar heeft een vorige eigenaar de cilinder ooit op laten boren naar 70/80cc (onbekend) en daarbij een grotere carburateur geïnstalleerd:

Afbeelding

Ik denk dat deze carburateur oorspronkelijk bij een veel zwaardere motor heeft gehoord (diameter = 25mm) hiermee moet ie behoorlijke snelheden gehaald hebben.

Heb de hele carburateur gedemonteerd en alles schoongemaakt benzineresten enz. De brommer start wanneer je hem een stuk aanduwt bij kicken wil ie niet, het probleem is dat wanneer ik gas bij geef hij niet harder maar juist minder toeren lijkt te gaan maken de motor maakt hierbij een klapperend geluid en als ik de gashendel te lang opentrek slaat ie af, wat moet ik nu doen om normaal gas te kunnen geven, ik denk dat dit te maken heeft met de afstelling(-teveel lucht/brandstof) maar kom er niet goed uit wat ik moet doen...?
justinvos
4T-MSB addict
Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2

Re: SS50 gasproblemen

Bericht door justinvos »

bekijk de puntjes eerst eens...
Dus puntenstellen. Hoe dat moet, staat in de FAQ
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik denk dat ie met die 25mm voor geen meter gelopen heeft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Skiller
4T-MSB regular
Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Bericht door Skiller »

Is dat geen 2-takt carb?
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Ik zelf zou eerst eens een normale carb met een fatsoenlijk spruitstuk proberen. 25mm is wel heel groot voor 70cc, waarschijnlijk verzuipt ie dus bij gas geven.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
kassa
4T-MSB beginner

Bericht door kassa »

Nee het is geen 2-takt carb en hij zou goed gelopen moeten hebben maar dit heb ik zelf inderdaad nooit gezien. Contactpunten afstellen ga ik proberen!
Skiller
4T-MSB regular
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Bericht door Skiller »

Dan vergis ik me wel heel sterk aangezien er een 2e aansluiting op zit, deze is vast niet voor de reserve stand.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Skiller schreef:Dan vergis ik me wel heel sterk aangezien er een 2e aansluiting op zit, deze is vast niet voor de reserve stand.
De koppelingkabel loopt langs de carb. (te zien op het rechter zijaanzicht)
Skiller
4T-MSB regular
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750

Bericht door Skiller »

de koppelingskabel had ik ook gezien, de 2e aansluiting is momenteel niet benut maar zit er terdege.
pelle97
4T-MSB beginner
Bezit: ss50

Bericht door pelle97 »

met 25mm krijgt hij teveel benzine en smoort/verzuipt hij denk ik.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Hoofdsproeier en het buisje waar deze in zit ook goed schoongemaakt? Anders even met een draadje van een staalborstel door alle gaatjes gaan om ze vrij te maken. Ik denk dat ie gewoon kan lopen hiermee, er zijn wel meer mensen die met 70cc 26mm carb rijden. De vorige eigenaar zei dat het iets van 80cc was.
Maar je wilde voor de keuring toch een kleinere carb monteren?

Die extra aansluiting op de carb zal wel overloop zijn.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Maar het mag alsnog gezegd worden dat het er een stuk netter uit zou zien als je een SS50 spruitje pakt en het waarschijnlijk een stuk makkelijker afstellen wordt als je een gangbare carburateur pakt. Zonder dat extreme verloop in je inlaattraject en het nog steeds aansluit op je luchtfilter in je frame :D
kassa
4T-MSB beginner

Bericht door kassa »

Ik heb de hoofd- en stationairsproeier nog eens schoongemaakt (wist niet dat je deze volledig los kunt draaien) en de contactpunten afgesteld adhv de technische FAQ. Nu start hij veel gemakkelijker en ik kan nu beter gas geven. Starten lukt alleen als je een stukje aanloopt met de kick wil hij niet, het lukt niet om tijdens het rijden naar de vierde versnelling te schakelen. Weet iemand of deze dingen (de te grote carburateur, starten en versnelling) problemen opleveren bij een RDW kentekenkeuring, want ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk mee de weg op.

De opgeboorde cilinder zou in ieder geval moeten zijn want dit is aan de buitenkant niet te zien.
kassa
4T-MSB beginner

Bericht door kassa »

eerst zal ik natuurlijk de snelheid op de een of andere manier moeten terugschroeven maar dat terzijde...
Plaats reactie