C70 keuren tot brommer
C70 keuren tot brommer
Ik wil mijn C70 graag keuren tot bromfiets.
In verschillende topics las ik al dat dit mogelijk is maar niet echt zeer bevestigend, dus als iemand dit kan bevestigen zou dat fijn zijn!
Als dit inderdaad mogelijk is, welke documenten heb ik hier dan voor nodig?
Aan de hand van http://img.hondavereniging.nl/fotos/ove ... tabel.jpeg zou ik het bouwjaar moeten kunnen vinden.
Ik kom er alleen niet helemaal uit. Mijn framenr begint met C70 - 7092*** wat is het bouwjaar dan, 79?
Alvast bedankt voor de hulp!
In verschillende topics las ik al dat dit mogelijk is maar niet echt zeer bevestigend, dus als iemand dit kan bevestigen zou dat fijn zijn!
Als dit inderdaad mogelijk is, welke documenten heb ik hier dan voor nodig?
Aan de hand van http://img.hondavereniging.nl/fotos/ove ... tabel.jpeg zou ik het bouwjaar moeten kunnen vinden.
Ik kom er alleen niet helemaal uit. Mijn framenr begint met C70 - 7092*** wat is het bouwjaar dan, 79?
Alvast bedankt voor de hulp!
-
Mathijs0001
- 4T-MSB addict
- Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1 - Locatie: Arnhem
Re: C70 keuren tot brommer
Ik heb mijn st70 gekeurd tot bromfiets met een c50 blok. (later weer st70 blokje weer onder gehangen)
Het is dus gewoon mogelijk. Wel moet je aan de hand van het frame nummer aan kunnen tonen uit welk bouwjaar jou c70 komt en gewoon aan de rdw eisen houeden.
Succes
Het is dus gewoon mogelijk. Wel moet je aan de hand van het frame nummer aan kunnen tonen uit welk bouwjaar jou c70 komt en gewoon aan de rdw eisen houeden.
Succes
Vast is vast!
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Thom heeft zijn Engelse Cee ook op motorplaat staan. Hou er wel rekening mee dat je alleen met een frame van 1978 of ouder een blauwe plaat krijgt. Het enige waar de keurmeester moeilijk over deed was trouwens het ontbreken van een V5 of Engelse registratiepapieren. Maar na een check in het systeem was het toch wel mogelijk.
Vergeet geen verkoopverklaring (verzin er maar één).
Maar ik wil geen motorplaat!Edo schreef:Thom heeft zijn Engelse Cee ook op motorplaat staan. Hou er wel rekening mee dat je alleen met een frame van 1978 of ouder een blauwe plaat krijgt. Het enige waar de keurmeester moeilijk over deed was trouwens het ontbreken van een V5 of Engelse registratiepapieren. Maar na een check in het systeem was het toch wel mogelijk.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Gewoon met een 50 blokje volgens de brom eisen uit de FAQ opbouwen. Neem een verkoopverklaring mee, staat ook in de FAQ. Neem de bouwjaartabel mee, dan maakt de RDW wel uit of het ding uit '78, '79 of 80 komt. Neem voor de zekerheid een C50 manual mee, en het C50/CD50 werkplaatshandboek, dan heb je de specs voor zowel je C70 als het 50cc vermogen van een NL C. De RDW stelt het erg op prijs als je je documentatie in orde hebt en ze zelf zo min mogelijk hoeven zoeken.
Ze checken in Eucaris of hij nog ergens in het buitenland tenaamgesteld is, als dat zo is melden ze hem voor je af en geven ze een NL bromkenteken af. Ik heb net een Jincheng sasy 70 op bromplaat gezet, gewoon zonder papieren, wel zoveel mogelijk documentatie meegenomen.
Ze checken in Eucaris of hij nog ergens in het buitenland tenaamgesteld is, als dat zo is melden ze hem voor je af en geven ze een NL bromkenteken af. Ik heb net een Jincheng sasy 70 op bromplaat gezet, gewoon zonder papieren, wel zoveel mogelijk documentatie meegenomen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Nicoscub
- bamilover
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Welk bouwjaar was die sasy Henk Jan?
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl

https://www.nicovanstrien.nl

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
'95. Stond op een plaatje op het frame en het framenummer zelf begon er ook mee.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
enne iemand wel eens een C met een SS blok gekeurd, of beter even een blokje lenen/bouwen?
-
Thom
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST50B
ligt hier een ss50 blok van Lejon, kom hem aaaaalsjeblieeeeft ophalen!
-
Thom
Ruben,
Ik heb hier overigens wel een c50 blokje liggen (6v) waarmee al 3 motorfietsen zijn gekeurd.
Er staat 49cc op de cilinder maar het is 70cc met OT70 kop, maar als je er een klein carbje
met een busje opzet oid kun je hem er zo mee keuren!
Mag je lenen dus
Ik heb hier overigens wel een c50 blokje liggen (6v) waarmee al 3 motorfietsen zijn gekeurd.
Er staat 49cc op de cilinder maar het is 70cc met OT70 kop, maar als je er een klein carbje
met een busje opzet oid kun je hem er zo mee keuren!
Mag je lenen dus
-
Edo
Jeej, dat zou de vierde keuring zijn!
Moeten we dat blok niet gewoon in Leimuiden laten liggen Thom? Zet ik er wel een normale wals in.
Moeten we dat blok niet gewoon in Leimuiden laten liggen Thom? Zet ik er wel een normale wals in.
Nou Thom dat is misschien nog niet eens zo'n gek idee!
Ik moet eerst dat hele ding nog opbouwen en als je hem tegen die tijd nog niet verkocht heb, contact ik je wel ff!
Thanks
Ik moet eerst dat hele ding nog opbouwen en als je hem tegen die tijd nog niet verkocht heb, contact ik je wel ff!
Thanks
-
Thom
Primaat! Als ik Edo zo hoor zit er tegen die tijd ook een normale wals in, dan is het echt een mooi blokje 
Succes met de opbouw
Succes met de opbouw
-
Edo
Tenzij Ruben houdt van een 1-3-N-2-R-3 bak. Wat een onding is dat zeg