Honda Z50ak3

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Re: Honda Z50ak3

Bericht door Edo »

Naar achteren monteren gaat helaas niet.. Zelfs niet met de verdraaiplaat. Misschien zou het lukken met een spruitje die ervoor zorgt dat de carb onder een hoek staat, zoals bij SS (maar dan heel kort natuurlijk). Aan de verdraaiplaat heb ik niks, want die zorgt er voor dat ie NOG 10mm hoger komt. Vooral de tank en de kraan zit in de weg.

De uitlaat gaat met drempels tot nu toe goed! Alleen de schuur uit moet ik hem even optillen.. Luchtschroef zal ik inderdaad eens kijken, moet die gewoon op 1,25 slag uit? Het is echt vanaf stationair als je net een klein beetje gas geeft. Eenmaal op het gas gaat ie prima
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gewoon draaien naar het punt dat ie zo hard mogelijk stationair loopt en dan heel iets in tot ie weer langzamer wil gaan lopen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Luchtfilter met een hoedje is toch prima?
Als je hem naar achteren draait vangt hij lijkt me regen?

@kentekenplaat:
Ik kan eigenlijk helemaal niet de eisen vinden van een historisch kenteken. Die lopen toch niet via GAIK??
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
Edo

Bericht door Edo »

Luchtfilters geloof ik niet in. Dat willen ze je laten geloven..

Je mag een blauwe plaat voeren als je een klassieke combinatie hebt. Beginletters Z, X en U zijn dat voor motoren geloof ik. De platenboer mag hem dan met keurmerk drukken. Zonder deze combinatie heet het eigenlijk een "letterplaat", maar is vaak wel te verkrijgen als je ze lief aankijkt.

**TOEVOEGING** klassieke kentekens hebben ook 2 letters en dan 4 cijfers. Anders als bij een normale motorplaat; zo is het voor oom agent ook begrijpelijk gemaakt.
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Lol ja, dat weet ik wel...maaaaaaar ik bedoel, die dingen gaan niet volgens GAIK. Dus je hebt niet de eisen die aan een GAIK plaat gesteld worden, maar welke eisen wel?
Kon ik niet zo snel vinden.
Je ziet namelijk nogal wat verschillende typen historische platen. Dus waarom geen kartonnetje ;-)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
Edo

Bericht door Edo »

Edo schreef:De platenboer mag hem dan met keurmerk drukken.
Er staat gewoon een keurmerk in, zie ook;

http://www.oldtimernederland.nl/info/bl ... plaat.html
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Zo'n oud kenteken moet je gewoon aanvragen bij het RDW. Dan moet het voertuig natuurlijk wel van een bepaald bouwjaar zijn. Dan mag je gewoon zo'n blauwe plaat laten drukken en is alles legaal. Volgens mij had Jurrien het zo gedaan voor een van zijn voertuigen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Ah dat zinnetje van keurmerk overheen gelezen :-)
Is me nog nooit opgevallen bij zo'n plaat. Thnx.
Edo

Bericht door Edo »

Eric schreef:Zo'n oud kenteken moet je gewoon aanvragen bij het RDW. Dan moet het voertuig natuurlijk wel van een bepaald bouwjaar zijn. Dan mag je gewoon zo'n blauwe plaat laten drukken en is alles legaal. Volgens mij had Jurrien het zo gedaan voor een van zijn voertuigen.
Klopt, je hele pakket met papieren/platen opsturen naar de RDW met verzoekschrift. Dan krijg je nieuwe papiertjes terug. Maar je kan het beter meteen bij de eerste keuring regelen; want wie wil der nou zo'n windvanger met EU-logo op zijn klassieker.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ik. Het zal mij m'n reet roesten, de chaly was te jong voor een blauwe plaat en die gele zijn tegenwoordig net zo klein als de blauwe. Maar op de laatstgekeurde oude brommers zitten ook blauwe platen. Gewoon omdat het leuk is, dat wel.
Edo

Bericht door Edo »

Argument twee is dat een blauwe plaat laat zien dat het een klassieker betreft, en geen Singa :P
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Argument 2 gaat niet op, Jz/j2 en gorilla is altijd te nieuw voor historisch kenteken... (va '78)
Edo

Bericht door Edo »

Dat is wel zuur eigenlijk. Wanneer gaat de FEHAC daar eens wat aan doen? Dan moet je toch maar een Chaly kopen Niels. Van vóór '78.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Sorry, mijn eerste brommer was een el cheapo vespa Si, een chaly lijkt daar veels te veel op...
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

De FEHAC (of wie het ook was) heeft al geregeld dat nieuw gekentekende fietsen van voor '78 een blauwe plaat krijgen. Dat was tot vorig jaar tot '72.
Plaats reactie