beste,
ik krijg mijn 17mm carb van keihin niet goed afgesteld, de bougie ziet helemaal zwart.
ik rij met een 49cc blok, vastgezet vliegwiel en een buisje in de carb tegen het te snel rijden.
ik weet niet welke sproeier-maat er nu in zit , misschien een kleinere sproeier steken?
carb afstellen
-
Honda SS50m
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: HONDA SS50m (spijtig genoeg niet de 5-bak)
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: carb afstellen
Doe het clipje van de gasnaald eens een standje hoger. Staat de luchtschroef ongeveer anderhalve slag uit?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
HUH?? wat lees ik nu? of beter gezegd wat lees ik nietNIX schreef:Doe het clipje van de gasnaald eens een standje hoger. Staat de luchtschroef ongeveer anderhalve slag uit?
Een afstel advies i.p.v. een verwijzing naar de FAQ http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=14&t=51
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Hij heeft een busje in zijn carb, het zal dus vooral op de halfgas afstelling aankomen. Bovendien geeft hij de info die ik nodig heb. Verder zullen alle luie vragenstellers uiteraard door mij de FAQ in geschopt worden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Je bent gewoon nog in HDDmode.
ps. Als je toch met snelheidsbeperkende maatregelen rijdt zou ik een kleinere carburateur steken.
ps. Als je toch met snelheidsbeperkende maatregelen rijdt zou ik een kleinere carburateur steken.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Wat een lieve reacties allemaal, maar je zegt dat je hem niet goed afgesteld krijgt? als je niet eens weet wat voor sproeiermaat er in zit dat heb je er nog vrij weinig tijd in gestoken en is het natuurlijk ook niet zo verwonderlijk dat het niet werkt
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Hoe klinkt busje er uit halen, dan je carb afstellen en als alles goed loopt pas weer je busje teruv plaatsen.
Het blijft natuurlijk aanmodderen als je al halfbakken begint
Het blijft natuurlijk aanmodderen als je al halfbakken begint
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect