honda cb50 café racer

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Contacteer:

Re: honda cb50 café racer

Bericht door B@RT »

Afbeelding
Afbeelding nieuw powerfiltertje
Afbeelding ik hoop dat ik daar nog aan uit ga kunnen als ik hem terug in elkaar steek
Afbeelding zo zag hij er uit toen ik hem kocht, maar dan wel met een spatbord vanvoor en pinkers
Als het niet loskomt is uw hamer te klein
B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Contacteer:

Bericht door B@RT »

ik heb net mijn nieuwe balhoofdplaat van een c320 ontvange dus ik kan weer eens verder
en ik ben bezig met men blokje op te kuisen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dekseltje vanboven word nog opnieuw gepolijst, dit trekt op niet veel vind ik
yannicks90
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: honda ss
honda s90 "66

Bericht door yannicks90 »

nog iemand van uit de buurt! leuk project!
jasper wauters
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jasper wauters »

Hoe heb je alles zo gepolijst? Wil dat ook wel eens doen op m'n cb50-blokje
HONDA camino VL standaard 1981
projectpagina van mijn camino

HONDA CB50
te restaureren.
B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door B@RT »

polijsten is soms een dag werk voor een gewoon carterdeel (als je het goed wilt doen he) je kunt ook gewoon de verf er afhalen en dan meteen met de zachte borstel en de gele pasta beginnen, dan blinkt alles wel maar je ziet de diepe oxidatie er nog inzitten, de krassen en hier en daar nog een hoop oneffenheden, wat ik eerst doe is met het schuurmachien (zachtste papiertje) alle oneffenheden er uitschuren en alles mooi glad krijgen, dan met de hand, een 400 ongeveer, met veel water en zeep alle krassen er zachtjes uitslissen die je met het schuurmachien hebt gemaakt, dan als alles mooi glad en mat is, een 600 pakken en met nog meer water beginnen slissen, tot alles voelt als een "pasgeboren babykont" zacht dus, dan kun je beginnen met de harde polijstborstel (ik gebruik blauwe pasta), ofwel met de hand, dan ben je gegarandeerd 2 dagen bezig, of met het boormachien , of met de polijstmachiene, als dat gedaan is en alles blinkt al mooit kun je 2 dingen doen, ofwel laat je het zo en dan blinkt het net iets minder hard dan met de zachte, of je doet verder, met de zachte borstel en gele pasta, je moet niet te snel stoppen want je gaat er spijt van krijgen, neem vooral je tijd, je kan gerust een uur of een half zitten polijsten aan een carter, dan wat ik doe is met het boormachien of met de dremel kan ook maar dan ben je net ietsje langer bezig, de afwerking, als dan alles mooi blinkt, met een propere vod de overige polijstpasta er afhalen, dan wassen met weter en zeep en dan vernis er over, of dunne olie om het te beschermen, nu is alles nog gezandstraald, wat ik met men vliegwieldeksel ook nog heb gedaan (foto komt nog) is het dekseltje met "honda" op afgeplakt en de rest gezandstraald, ziet er echt prachtig uit

ik hoop dat je dat verderhelpt?
B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door B@RT »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals beloofd, de nieuwe foto's , ik ben enkel nog niet 100% tevreden over dat eene hendeltje, je kan er de strepen van de dremel in zien, maar ik krijg die er nog wel uitgepolijst
Plaats reactie