Kleine vragen topic
-
mattijsvos
- 4T-MSB regular
- Bezit: ss50
Re: Kleine vragen topic
als je alleen je vlotterbakje en evt de sproeiers doet gaat het best goed
bruist lekker ook
let idd wel op met je vingertjes
bruist lekker ook
let idd wel op met je vingertjes
Incompetente droeftoeters.
CB50dude schreef:Om over het branden op je vlees maar niet te beginnen.NIX schreef:Accuzuur lost je carb op. Slecht idee.mattijsvos schreef:accu zuur helpt ook goed
of een nachtje laten weken in de wd40
Valt wel mee...
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
evilBunny
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: ss50 verbouwing
cf50 voor de vriendin - Locatie: Nijmegen
Hoi forum 
sinds vanmiddag in bezit van een honda ss50 en maar eens gelijk aan de slag gegaan, maar heb even een vraagje.
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_2414.gif
nr 5 zit goed vast. nu is mijn vraag zit dat asje er gewoon los in zonder iets van borging ( kan ik um er dus na um te ontvetten en daarna een beetje kruip olie ) een flinke tik op geven?
MvG Bernard
sinds vanmiddag in bezit van een honda ss50 en maar eens gelijk aan de slag gegaan, maar heb even een vraagje.
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_2414.gif
nr 5 zit goed vast. nu is mijn vraag zit dat asje er gewoon los in zonder iets van borging ( kan ik um er dus na um te ontvetten en daarna een beetje kruip olie ) een flinke tik op geven?
MvG Bernard
Zoals de achterrem op de tekening staat is het ook wel, het asje steekt van binnen door het gat naar de buitenkant toe. Wanneer de remschoennen het asje niet klemmen, zou deze er uit moeten kunnen. Wel de juiste kant op slaan en de as beschermen tegen vervorming.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Fohn de plaat even lekker warm met een verfstripper, dan tik je de boel er zo uit.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
evilBunny
kijk das een tip die ik morgen even ga testen
heb namelijk geduldig alles lopen ontvetten/opnieuw vetten en tikjes verkocht met een lichte hammer, met een beetje wrikken ( lees tikjes met de hamer op de hefboom ) draait het wel iets. Nieuw busje voor de as draaien is niet echt een probleem mocht het helemaal borked zijn desnoods drijf ik het er wel uit met een pijpje en een bankschroef maar dit klinkt net iets subtieler. TBC
Remschoenen waren aanvankelijk van asbest, nu zijn er wel vijf soorten asbest, de gevaarlijkste soort is het niet geweest, maar toch, asbest.
Dat verwarmen is inderdaad een fijne tip, maar ik zou het, door de asbest, doen met kokend water.
Dat verwarmen is inderdaad een fijne tip, maar ik zou het, door de asbest, doen met kokend water.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Je gaat dat asje er toch ook niet uithalen als de remschoenen nog op de plaat zitten, dan kun je lang kloten.
Het makkelijkste is in ieder geval hem eerst draaiend zien te krijgen voor je hem eruit gaat halen, minder weerstand en je hebt de hefboom die je kunt gebruiken.
Verder volspuiten met WD40 helpt ook wel.
Het makkelijkste is in ieder geval hem eerst draaiend zien te krijgen voor je hem eruit gaat halen, minder weerstand en je hebt de hefboom die je kunt gebruiken.
Verder volspuiten met WD40 helpt ook wel.
-
NIX
- chaly addict
Het gat en asje van corrosie ontdoen zal genoeg zijn. Wel een heel klein beetje kopervet erop doen bij montage.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Als ik mijn accu van mijn monkey af wil hebben en toch gewoin wil blijven rijden kan ik dan gewoon de + en de - van de accu aan elkaar knopen of moet ik daar meer voor verbouwen
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
NIX
- chaly addict
Verbind jij nou de + en - aan elkaar en maak even een plaatje nadat je geprobeerd hebt te rijden. Gebeurt er hier weer eens wat.
Vertel nou eens wat meer! Waarom zou je je accu eruit halen? Heb je geen knippers? Heb je geen toeter of remlicht? Je gaat je spanningsregelaar mollen, je lampjes zullen klappen dus nee, ik kan je niet aanraden je accu er zomaar uit te halen.
Vertel nou eens wat meer! Waarom zou je je accu eruit halen? Heb je geen knippers? Heb je geen toeter of remlicht? Je gaat je spanningsregelaar mollen, je lampjes zullen klappen dus nee, ik kan je niet aanraden je accu er zomaar uit te halen.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Mijn accu is een nutteloos apperaatje op het moment wat enkel de looks van mijn monkey verstoord.
Hij is stuk en leverd slechts 2 volt.
Ik heb idd geen knipperlichten toeter remlichten enz.
Mijn voor en achterlicht pik ik van de draadboom af en krjjgt dus ook geen strokm van de accu. kan natuurlijk ook niet omdat hij stuk is.
Mijn theorie was dan ook dat op dit moment de accu alleen maar een verbinding is tussen de + en de - pool is.
of doet de accu werkelijk nog iets anders in het strolmcircuit.
Thanx alvast
Hij is stuk en leverd slechts 2 volt.
Ik heb idd geen knipperlichten toeter remlichten enz.
Mijn voor en achterlicht pik ik van de draadboom af en krjjgt dus ook geen strokm van de accu. kan natuurlijk ook niet omdat hij stuk is.
Mijn theorie was dan ook dat op dit moment de accu alleen maar een verbinding is tussen de + en de - pool is.
of doet de accu werkelijk nog iets anders in het strolmcircuit.
Thanx alvast
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
NIX
- chaly addict
Je voor- en achterlicht pakken geen stroom van de accu, maar van de lichtspoel. De spanningsregelaar laat ook stroom door naar de accu om deze te laden. Vaak gaat na weghalen van de accu, de spanningsregelaar flink op zijn duvel kijgen. Gaat lang goed, maar soms ook niet. Je kan het proberen, haal dan gewoon de accu eruit en zorg dat de rode geen sluiting kan maken.
-
evilBunny
weerstandje tussen de plus en min doet wonderen. zeg vanaf de 30-50 ohm @ 5W hou je de regelaar licht belast en doet ie het prima. iig niet kortsluiten tenzij je een nieuwe spoel wil kopen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Onder anders voorkomen dat je flitslampjes krijgt. (wat dat betreft is een dooie accu beter dan geen accu, zie onderschrift)
Als je de accu eruit haalt, + isoleren en - aan je frame knopen.(en een voorraad lampjes aanschaffen)
Als je de accu eruit haalt, + isoleren en - aan je frame knopen.(en een voorraad lampjes aanschaffen)