dax probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
strooke
4T-MSB beginner

dax probleem

Bericht door strooke »

Een maat van mij heeft onlangs zijn olie vervangen van een jincheng dax 3 bak semi automaat. Toen hij een tijdje gereden had viel het blok de volgende dag plotseling uit. Het klonk alsof de benziene op was maar dat was niet het geval. Nu is de power weg en is het net een snorfiets sneller gaat hij niet. Afstellen heeft geen zin, en het blok blijft alleen maar draaien als hij vol gas geeft en dan zijn de toeren niet hoog. Ook komt er zwarte rook uit de uitlaat, maar verder geen rook uit het blok ofzo. Er zat ook te veel olie in het blok maar dat is nu verholpen.

licht het nu aan de carberateur of zou er een zuigerveer kapot zijn?
ik heb in iedergeval geen idee :?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Re: dax probleem

Bericht door nielspbr »

Zit de hoofdsproeier nog op zijn plek?
strooke
4T-MSB beginner

Bericht door strooke »

carburateur net schoongemaakt en hij doet het voorlopig weer :D
Phys
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Phys »

Kies jij eens heel gauw een andere avatar.... ;)

Als een blok plots raar begint te lopen is het altijd wel slim om te beginnen bij bougie en carb. Tevens altijd goed nagaan wat er als laatst is veranderd. Fijn dat hij het weer doet.
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Hoezo, zijn toch niet hetzelfde. (Misschien is het wel je onbekende tweelingbroer :mrgreen: )
strooke
4T-MSB beginner

Bericht door strooke »

guust (Gaston) is een baas :D, en ik hou nou eenmaal ook van tijdelijk goede oplossingen...

Want het was maar tijdelijk, hij doet het weer niet hoorde ik vanochtend.

De bougie had ik ook al gecheckt en voor de zekerheid een andere in gestopt. Na dat de carberateur was schoon gemaakt deed hij het weer prima. Maar hoe stom het ook klinkt hij stopte er vandaag weer mee op precies de zelfde plek als waar hij gister kapot ging :?

zou het ook aan het luchtfilter kunnen liggen, of is het hekserij (iedere keer als zijn dax helemaal af en goed is gaat er iets kapot :shock: )
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Bericht door Mano »

strooke schreef: Maar hoe stom het ook klinkt hij stopte er vandaag weer mee op precies de zelfde plek als waar hij gister kapot ging :?
is het hekserij (iedere keer als zijn dax helemaal af en goed is gaat er iets kapot :shock: )
Aardstralen,...
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
Christiaan
4T-MSB addict
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje

Bericht door Christiaan »

strooke schreef:guust (Gaston) is een baas :D,
helemaal mee eens :) wij hebben 5 verzamel albums daarvan thuis staan :)
RobHonda
The 4T-MSB is my life!

Bericht door RobHonda »

Als je steeds je carburateur moet schoonmaken voordat hij het weer doet zal ik eens kijken of er geen vuil in je benzine zit. Als hij steeds op de zelfde plek kapot lijkt te gaan misschien eens kijken of je vlotterbak wel goed vult. (kun je dan na een tijdje stilstaan weer verder rijden?) Stroomt de benzine goed door? Trekt de tank niet vacuüm na een tijdje rijden?
Nu moet ik wel zeggen dat de zwarte rook mijn theorien een beetje ontkrachten maar het kan geen kwaad het even te controleren.
Doet hij het beter wanneer je de choke er op zet?

Met het vervangen van de olie zal het niet zo veel van doen hebben denk ik.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat er echt veeeel te veel olie in heeft gezeten waardoor het in de verbrandingskamer terecht is gekomen en je bougie spekvet heeft gemaakt.
Draai je bougie er eens uit. Welke kleur heeft hij is hij vochtig of droog. Controleer meteen even je vonksterkte al zal die met een cdi ontsteking wel goed zijn, controleren kan geen kwaad.
Phys
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Phys »

Hoezo, zijn toch niet hetzelfde. (Misschien is het wel je onbekende tweelingbroer )
Ha dat zou wat zijn!
guust (Gaston) is een baas , en ik hou nou eenmaal ook van tijdelijk goede oplossingen...
Volledig mee eens, alle albums staan op de boekenplank :) De mooiste is de machine om spijkers in de muur te slaan. Een soort automatische hamer, alleen moet dat machientje wel eerst opgehangen worden ;)

Als je steeds op het zelfde punt komt stil te staan, waarbij het lijkt op een benzine tekorst (zoals je eerder al zei) zou ik inderdaad eens kijken naar je vlotter bak en bezine toevoer.
Op waterfiets, rijmt helemaal niets!
strooke
4T-MSB beginner

Bericht door strooke »

ik heb hem alles eens flink schoon laten maken en hij doet het weer.
ik denk dat het van alles tegelijk was. te veel olie want de bougie was helemaal vet, en vuil in de benziene tank.

in iedergeval bedankt :D
Plaats reactie