CB50 toeren probleem.
-
the daantjee
- Frequent 4T-MSB visitor
CB50 toeren probleem.
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van mijn cb50 met kleine wieltjes, nou zit het motorblokje netjes in elkaar met een gehoonde cilinder en overmaat zuiger en verder een net kopje.Allen nu kom ik het volgende tegen als ik de brommer start loopt hij goed netjes stationair alleen zodra ik wil gaan rijden dan doetie het de eerste minuut perfect en dan begint ie te stotteren en de haperen en als je volgas geeft dan lijkt het net of hij slagen overslaat.
Mijn setup
cy50 onderblok
normale onsteking
keihin pc13 carb met nieuwe gasnaald in standje 2
nieuwe cilinder +zuiger 3e overmaat
nieuwe bobine en bougi mooie blauwe vonk
punten gesteld op f
nokkenas afstelling staat goed.
Als iemand weet wat het kan zijn hoor ik her graag want ik kom er even nietmeer uit hoe ofwat.
MVG,Daan
Ik ben al een tijdje bezig met het bouwen van mijn cb50 met kleine wieltjes, nou zit het motorblokje netjes in elkaar met een gehoonde cilinder en overmaat zuiger en verder een net kopje.Allen nu kom ik het volgende tegen als ik de brommer start loopt hij goed netjes stationair alleen zodra ik wil gaan rijden dan doetie het de eerste minuut perfect en dan begint ie te stotteren en de haperen en als je volgas geeft dan lijkt het net of hij slagen overslaat.
Mijn setup
cy50 onderblok
normale onsteking
keihin pc13 carb met nieuwe gasnaald in standje 2
nieuwe cilinder +zuiger 3e overmaat
nieuwe bobine en bougi mooie blauwe vonk
punten gesteld op f
nokkenas afstelling staat goed.
Als iemand weet wat het kan zijn hoor ik her graag want ik kom er even nietmeer uit hoe ofwat.
MVG,Daan
Help mijn ss doet het niet!!
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: CB50 toeren probleem.
klinkt als een condensator die is overleden, heb je die al gecheckt op vonken die overslaan?
ik ga ervan uit dat je de klepjes al gesteld hebt en ook het vlotterniveau (en de rest van de carb) goed is
ik ga ervan uit dat je de klepjes al gesteld hebt en ook het vlotterniveau (en de rest van de carb) goed is
-
the daantjee
Klepjes staan goed en het flotter van de carb moet 20mm naar beneden komen tog? zit er nog verschil tussen een imitatie condensator of is een originele beter?
MVg,Daan
MVg,Daan
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik test altijd de vlotter door gewoon met m'n hand de vlotter omhoog te duwen, en dan het benzine kraantje open zetten! dan langzaam laten zakken, tot het moment dat het begint door te lopen.. even kijken hoe de vlotter dan drijft en eventueel aftstellenthe daantjee schreef:Klepjes staan goed en het flotter van de carb moet 20mm naar beneden komen tog? zit er nog verschil tussen een imitatie condensator of is een originele beter?
MVg,Daan
imi condensator is prima, alleen niet te lang/heet solderen
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Heb dit probleem ook gehad, met een oude bougie was het opgelost,terwijl er een practies nieuwe in zat.
Maar je moet alles nalopen, dat wel!!
Maar je moet alles nalopen, dat wel!!
-
the daantjee
ga vanmiddag even een nieuwe condensator erin prutsen , en jah bougi's soms zijn het echt vage dingen 
-
the daantjee
vandaag de nieuwe condensator erin gezet, probleem bleef aanhouder ik tog maar wat aan de carb gaan prutsen en toen bedacht ik me ineens dat ik nog een carb had liggen een pc13 opgeboord tot 16 mm hij loopt nu top alleen hij doet het alleen op de schoke,Wat zou dit kunnen zijn grotere sproeier nodig?
MVG,Daan
MVG,Daan
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Lijkt mij wel.... of zet je gasschuifnaald op z'n hoogst (clipje onderaan) misschien merk je dan iets
-
the daantjee
Hallo,
Inmiddels weer verder gegaan met de cb, Heb de oude carb er weer opgezet na hem goed schoon gemaakt te hebben. het is denk ik tog een sproeier probleem aangezien hij alles perfect doet met schoke op 1/2 of 2/3 welke sproeier raden jullie aan het gaat om een voledig standaart blok alleen 3e overmaat cilinder dus ietsie meer cc en de carb lijkt iets uitgefreesd te zijn maar dat is minimaal.Er zit nu voor zover ik kan zien 58 in?
MVG,Daan
Inmiddels weer verder gegaan met de cb, Heb de oude carb er weer opgezet na hem goed schoon gemaakt te hebben. het is denk ik tog een sproeier probleem aangezien hij alles perfect doet met schoke op 1/2 of 2/3 welke sproeier raden jullie aan het gaat om een voledig standaart blok alleen 3e overmaat cilinder dus ietsie meer cc en de carb lijkt iets uitgefreesd te zijn maar dat is minimaal.Er zit nu voor zover ik kan zien 58 in?
MVG,Daan
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
Ik heb ook alles standaard,alleen mét vervroegend vlw. En heb er een 16mm carb op zitten en daar zit 72 in (of zelfs iets meer...wet het niet zeker)
Maar mij lijkt het ook een sproeier te klein.
Heb je de begrenzing uit je luchtfilterhuis gehaald ???
Maar mij lijkt het ook een sproeier te klein.
Heb je de begrenzing uit je luchtfilterhuis gehaald ???
-
the daantjee
Ik rijd nu met een open carb moet nog even een filtertje op, ik denk dat ik een sproeier 72 ofzo ga halen en dan maar even proberen.
MVg,Daan
MVg,Daan
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
Haal nou gelijk even een paar maatjes extra.. dan hoef je niet elke keer heen en weer;)the daantjee schreef:Ik rijd nu met een open carb moet nog even een filtertje op, ik denk dat ik een sproeier 72 ofzo ga halen en dan maar even proberen.
MVg,Daan
58 is inderdaad te klein, ik zou inderdaad bij 70/72 beginnen, en dan ook gelijk 74/76/78/80 meenemen