Kleine vragen topic
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Kleine vragen topic
Als je je oliedruk checkt hoe een dikke stroom moet eruit komen als je een beetje gast ( Bij de onderste klepdop opening). Bij mij komen er heel veel spetters uit die allemaal tegen het voorspatbord komen en aan de onderkant drupt de olie er uit. Maar er komt niet echt een straal uit zegmaar. Meer spetters en druppels.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Met een standaard pomp is dat vrij normaal, als je geen standaard pomp hebt mag het wel wat meer zijn..
@Thijs, als het ding gewoon technisch in orde is moet dat lukken, je hebt alleen dan wel een verkoopbewijsje nodig, die vind je in de FaQ.
Hoe het met mer cc's zit weet ik niet, maar ik geloof dat August daar ervaring mee heeft, dus misschien heb je daar iets aan.
@Thijs, als het ding gewoon technisch in orde is moet dat lukken, je hebt alleen dan wel een verkoopbewijsje nodig, die vind je in de FaQ.
Hoe het met mer cc's zit weet ik niet, maar ik geloof dat August daar ervaring mee heeft, dus misschien heb je daar iets aan.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
En waarom zou ik ook alweer geen Daichii condensator kopen maar voor ori honda gaan?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Weet ik niet? Bij Hitachi ontstekingen gaat het volgens mij altijd wel goed, maar die van Honda zijn niet veel duurder geloof ik, dus dan ga ik automatisch voor die 
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
Is al niet nodig heb een nieuwe singa CDI gekocht bij die belgische toko!
Alleen kun je dit rijden zonder accu of is dat niett aan te raden ? Ivm piekspanningen en de unit die dat niet aan zou kunnen.
Alleen kun je dit rijden zonder accu of is dat niett aan te raden ? Ivm piekspanningen en de unit die dat niet aan zou kunnen.
Gerrit schreef:Totale lengte!roow schreef:Totale lengte of van een binnenpoot?Gerrit schreef:Weet iemand de lengte van een ss50 voorvork poot?
Dank
Niemand die even bij zijn ss ff kan meten?
Van hart wielas tot bovenste kroonstuk.
Dank
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Gerrit schreef:Gerrit schreef:Totale lengte!roow schreef:Totale lengte of van een binnenpoot?Gerrit schreef:Weet iemand de lengte van een ss50 voorvork poot?
Dank
Niemand die even bij zijn ss ff kan meten?
Van hart wielas tot bovenste kroonstuk.
Dank
met gewicht of helemaal zonder gewicht?
of terwijl de brommer opgebouwd staat, dan veren de veren ook al een stukje in,
En hoe precies moet het? moet het op de mm kloppen of is het ongeveer?
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Moet niet uit maken. Piekspanningen heeft zo'n ontsteking volgens mij geen last van. Of jij een accu nodig hebt of niet hangt af van welke spanningsregelaar jij gebruikt.Lejon schreef:Is al niet nodig heb een nieuwe singa CDI gekocht bij die belgische toko!
@Gerrit, ik meet bij mijn ss (met bussenvoorvork) ~630mm.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Goede regelaar en liefst een accu om ploffende lampjes te voorkomen.
-
schwantz34
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
liefst een accu, en een juiste regelaar.
Heb zelf 3 regelaars laten smelten door de hoge piekspanningen, reed toen zonder accu.
Nu heb ik er een 12v accu inzitten, en de juiste regelaar, met zo'n zelfde aansluiting als op een cdi unit.
Heb zelf 3 regelaars laten smelten door de hoge piekspanningen, reed toen zonder accu.
Nu heb ik er een 12v accu inzitten, en de juiste regelaar, met zo'n zelfde aansluiting als op een cdi unit.
Heb ik ook, een klein gel accuutje(12V), regelaartje wat bij een zoncheng blok geleverd word, en het hele zootje werkt primaschwantz34 schreef:liefst een accu, en een juiste regelaar.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

met gewicht of helemaal zonder gewicht?
En hoe precies moet het? moet het op de mm kloppen of is het ongeveer?[/quote]
Wat makkelijk is!
+/- 5mm ongeveer, met een rolmaat makkelijk te doen.
En hoe precies moet het? moet het op de mm kloppen of is het ongeveer?[/quote]
Wat makkelijk is!
+/- 5mm ongeveer, met een rolmaat makkelijk te doen.
Verder iemand?butt head schreef:een klein vraagje waar van ik waarschijnlijk het antwoord al weet.
ik ben van plan een monkey aan te schaffen uit belgie. het betreft een z50a k6 uit 1976. dat moet toch zonder al te veel problemen op motor kenteken te zetten zijn als het ding in goede staat is?
en zijn er mensen bekend met meer cc op een motor kenteken te zetten? moet dan de motor herkeurt worden of is dat enkel even een belletje met het rdw en zeggen dat er meer cc onder zit?
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
- Bezit: Liefde voor Techniek.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Bij types waar van origine ook meer cc's op ziytten is het geen enkel probleem, dus een C50 kan ook mmakkelijk met 70 of 90cc uitgerust worden. Bij een SS is het ook geen probleem, die hebben dezelfde remmen en wielmaat, ik had de mijne gewoon in 1 poging gekentekend. Of het met een A-tje ook zo gemakkelijk gaat weet ik niet. Dat zijn mini wieltjes, mini wielbasis en bij mijn weten nooit als 70 of 90cc geleverd. Als er bami is met meer cc's dan zou ik die info meenemen, dat zou een keurmeester kunnen overtuigen. Neem ook de gegevens van je snelle blokje mee.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.