Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Mano
Krasser
Bezit: CD50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Mano »

Knipperlichtlampje rechts achter was stuk, voor bleef continu branden. Heb er vandaag achter vervangen, nu branden rechts voor en rechts achter 2 continu (als ik de schakelaar voor rechts af aanzet bedoel ik.
Links af knippert prima
Voor ik de hele boel los ga halen iemand op voorhand de oplossing/de waarschijnlijke oorzaak? (ik haat electra puzzels)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Massa.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Gezien het feit dat we weer richting oud en nieuw gaan, deze vraag: Voor mijn carbidbus ben ik op zoek naar een ontsteking. Ik heb nog een bobine liggen. Is het mogelijk, door hier gewoon een 6v accu op aan te sluiten, hier een vonk uit te krijgen? En zoja; hoe ? Ik heb net wel even zitten proberen, maar heb nog geen vonk kunnen genereren.
They call it home, i call it house
Mano
Krasser

Bericht door Mano »

Massa.
Bij de knippers? maar als die branden(al is het continu) hebben die daar dan niet al massa voor nodig?

Afbeelding
Mano
Krasser

Bericht door Mano »

@ Eric : nee, zitten de goeie in. Werkte eerst ook tot ik een paar dagen geleden zag dat de rechter voorbol continu bleef branden, of de achterste al eerder stuk was weet ik niet.

Voorlopig zal ik voor rechts af wel de linkerduim klingelateur gebruiken :mrgreen:

Afbeelding
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

Bangbrosbode schreef:Gezien het feit dat we weer richting oud en nieuw gaan, deze vraag: Voor mijn carbidbus ben ik op zoek naar een ontsteking. Ik heb nog een bobine liggen. Is het mogelijk, door hier gewoon een 6v accu op aan te sluiten, hier een vonk uit te krijgen? En zoja; hoe ? Ik heb net wel even zitten proberen, maar heb nog geen vonk kunnen genereren.
gewoon met en schakelaar er tussen.
scahkelaar heen en weer halen en je hebt een vonk.

(neem aan dat ik je niet hoef te vertellen hoe je het aan moet sluiten :!: )
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
Bangbrosbode
4T-MSB regular

Eigenlijk wel. Ik heb het zo gedaan. Plus van de accu aan de zwarte draad van de bobine. Vervolgens een draad van de aarding van de bobine naar het dikke stuk (met schroefdraad) van de bougie. Op deze draad heb ik de - pool van de accu aangesloten. Heb ik verder nog iets nodig? Dacht al aan een condensator..
Bangbrosbode
4T-MSB regular

Weet iemand dat?
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Volgens mij heb je het goed aangesloten. Voor de zekerheid: plus van de accu op de dunne draad van de bobine. Min van de accu op de aarding van de bobine. Dikke draad uit bobine uiteraard naar de plus van de bougie en de aarding van de bougie naar de aarding van de bobine.

(De min van de accu, aarding van de bobine en de aarding van de bougie zijn alle drie dus verbonden met elkaar.)

Volgens mij zou hij in deze opstelling moeten vonken op het moment dat je de draad van de accu-plus naar bobine lostrekt.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Jurrien schreef:Volgens mij heb je het goed aangesloten. Voor de zekerheid: plus van de accu op de dunne draad van de bobine. Min van de accu op de aarding van de bobine. Dikke draad uit bobine uiteraard naar de plus van de bougie en de aarding van de bougie naar de aarding van de bobine.

(De min van de accu, aarding van de bobine en de aarding van de bougie zijn alle drie dus verbonden met elkaar.)

Volgens mij zou hij in deze opstelling moeten vonken op het moment dat je de draad van de accu-plus naar bobine lostrekt.

ik snap er geen f*ck van jurrien

volgens mij vonkt het beter als je de een draadje tussen de polen van de accu legt
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Ja maar jij bent dan ook fucking dom Thijs
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
Bangbrosbode
4T-MSB regular

Jurrien schreef:Volgens mij heb je het goed aangesloten. Voor de zekerheid: plus van de accu op de dunne draad van de bobine. Min van de accu op de aarding van de bobine. Dikke draad uit bobine uiteraard naar de plus van de bougie en de aarding van de bougie naar de aarding van de bobine.

Dat laatste ben ik vergeten. Ik ga het morgen weer even proberen! Jurriën bedankt!
cd50-h
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: zero

Bericht door cd50-h »

Thomgun schreef:Ik had gelukkig nog wat gewone 10w40 olie staan...

Nu een probleempje waar ik al een poosje mee zit:
M'n kleppen blijven tikken, zelfs na meerdere keren stellen, waar ze naar mijn idee goed stonden... Het klinkt alsof er een konijn heel hard
aan zo'n drinkflesje loopt te likken... Iemand een idee wat ik verkeerd kan doen bij het stellen? Ook valt de brommer bij lage toeren uit, wat volgens mij erop wijst dat de uitlaatklep te strak zit... Ik heb een gewone 50cc semi hondablok.
Waarschijnlijk zijn je kleptuimelaars ingeslagen. Als je de tuimelaars eruit haalt, dan zie je een streep over het loopvlak lopen. wanneer deze te dep is, dan tikken ze als een idioot en kan je ze niet lekker afstellen.
vervang deze maar tezamen met de klepstelboutjes.
Come ride with us
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

wat is de afstand tussen de voorvorkpoten bij een ss, ter hoogte van de as waar het voorwiel wordt bevestigd? ik dacht 115mm, maar dat zegt mijn geheugen. ik wil het graag zeker weten en kan even geen manual vinden waar het in staan.
TWD for life!
Plaats reactie