OT50/kleppen/verbrandingsruimte enzoooo

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
baki
Frequent 4T-MSB visitor

OT50/kleppen/verbrandingsruimte enzoooo

Bericht door baki »

het zit zo: ik heb een 19mm SS carb op een OT50 kop. nu ziet elke mongool wel dat de inlaat van de kop een stuk kleiner is dan de diamater van de carb en dat de carb dus niet optimaal wordt gebruikt. maar heeft het zin om de inlaat op te boren naar 19mm? kan dat überhaupt? maar vooral; heeft het zin gezien de verbrandingsruimte/kleppen (die twee hebben toch met elkaar te maken?) van een OT50 kop?

kusjes!
aapzor
Frequent 4T-MSB visitor

Re: OT50/kleppen/verbrandingsruimte enzoooo

Bericht door aapzor »

heeft nut ja. maar normaal is de diameter van een ss50 kop al 19mm tenminste dat heb ik wel. c50 is wel kleiner
baki
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door baki »

het gaat om een NL C50 kopje en die is best klein. maar als het nut heeft om een OT50 kop aan te passen wat is dan de toegevoegde waarde van een OT70 kop?

en waar kun je dit laten aanpassen?
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

het veschil zit het in dat een ot70 kop voor een gewone 70cc zuiger past en dat je geen 70cc afgedraaide zuiger nodig hebt, zoals dat met een 50 kopje wel het geval is.(omdat de boring kleiner is op 50cc)(50cc met 70 kop past niet!, klep komt tegen de cilinderwand aan)

en heel belangrijk!! de inlaatklep is een paar mm groter bij een 70 kopje, dus dan is meestal ook het inlaatkanaal al aan de ruime kant.(bij de echt oude 70 kopjes wil de uitlaatpoort wel eens een beetje aan de krappe kant zijn(ik denk zelf dat dit de cee versie is))

rij zelf al jaren met een 70 immi kopje zoals ze die bij cms aanbieden, en bijna nooit gedonder mee gehad.

en zelf flowen(groter maken) is echt een kunst, en als je niet weet wat je doet is het niet aan te bevelen voor een leek.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

baki schreef:het gaat om een NL C50 kopje en die is best klein. maar als het nut heeft om een OT50 kop aan te passen wat is dan de toegevoegde waarde van een OT70 kop?

en waar kun je dit laten aanpassen?
tevens krijg je negatieve wervelingen op de plek waar het grote spruitstuk overgaat op dat kleine inlaat kanaal..
Gewoon de pakking erop leggen, aftekenen en uitdremelen..
Of meteen een ss kop erop monteren natuurlijk
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Als je zelf aan de slag wil gaan, zou je een jincheng kopje kunnen kopen (staan op daxboard.be voor verwaarloosbare bedragen) die passen zonder problemen op je OT blokje + ze hebben een gelagerde nokkenas. Het gaat dan om kopjes van de jincheng semi blokjes, weet niet of de nieuwste/nieuwere blokjes dezelfde kop hebben.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Gewoon een 50cc-kopje scoren die niet zo'n astma-inlaat heeft. Van een ss ofzo dus. Aangezien iedereen met bamiblokken en veel cc rijdt moeten die niet zo duur zijn. Ben je gelijk klaar, heeft origineel een 19mm inlaat geloof ik.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
baki
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door baki »

allright! ik ga op zoek naar een SS kopje
Plaats reactie