Honda Amigo wil niet starten!!
-
Rodydepody
- 4T-MSB beginner
Re: Honda Amigo wil niet starten!!
Kan iemand me uitleggen wat de spie is? 
een half rond schijfje, die in de krukas ligt waardoor je het vliegwiel op de juiste timing op de krukas monteert.
zoiets
zoiets
"Horsepower loves the absense of weight"
-
Rodydepody
- 4T-MSB beginner
Oké voor de duidelijkheid: nieuwe cylinder, nieuwe zuiger, nieuwe carb, kleppen gesteld, compressie genoeg, bougie vonkt, brandstof komt in de kamer.
Maar wil nog steeds niet starten.......agggghh!!!
Nou... Soms wil ie heel kort ff lopen. Heel verwarrend.
Help me out please.
Maar wil nog steeds niet starten.......agggghh!!!
Nou... Soms wil ie heel kort ff lopen. Heel verwarrend.
Help me out please.
heb je het puntje van je ontsteking al gesteld? er van uitgaande dat je vliegwiel goed gemonteerd is.
"Horsepower loves the absense of weight"
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Contact aan 
Wat een dramatisch topic weer. Je springt van hot naar her. Ga nou eerst eens die punten af die genoemd worden. Op de vorige pagina wordt je bougie niet nat maar begin je vervolgens over het demonteren van je vliegwiel.
-
Rodydepody
- 4T-MSB beginner
Mijn bougie word inmiddels wel nat!! Ik nu het idee na nog is goed gekend te hebben
dat mijn contact puntjes te vroeg open gaan!! Ik den er zowiezo over om er nieuwe in te zetten.
dat mijn contact puntjes te vroeg open gaan!! Ik den er zowiezo over om er nieuwe in te zetten.
-
Rodydepody
- 4T-MSB beginner
Nou,, punten gesteld en nog is en nog is , nu krijg ik helemaal geen spanning meer op niks, kan het zijn dat mijn ontstekking verrot is?
of is die kans klein? zijn er ook ervarenen die voor een goeie fles wisky ofzo mij een middagje willen helpen en me het een en ander leren,
Ik ben een leek maar heb wel veel interesse in de honda 4takt
of is die kans klein? zijn er ook ervarenen die voor een goeie fles wisky ofzo mij een middagje willen helpen en me het een en ander leren,
Ik ben een leek maar heb wel veel interesse in de honda 4takt
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
De contactpuntjes luisteren behoorlijk nauw. Dus als jij zegt dat je ze hebt gesteld als leek begin ik al op mijn achterhoofd te krabben.
Mijn tip is om de vloei-methode te gebruiken; dan kun je daadwerkelijk controleren op welke tijd de punten open gaan. Probeer hem eens op F te zetten. Als dat niet werkt, probeer eens 1 of 2 mm (af te lezen bovenop je vliegwiel en inkeping in carter) vóór F te ontsteken.
Als dat allemaal niet werkt, hoor ik het wel.
Mijn tip is om de vloei-methode te gebruiken; dan kun je daadwerkelijk controleren op welke tijd de punten open gaan. Probeer hem eens op F te zetten. Als dat niet werkt, probeer eens 1 of 2 mm (af te lezen bovenop je vliegwiel en inkeping in carter) vóór F te ontsteken.
Als dat allemaal niet werkt, hoor ik het wel.
-
Rodydepody
- 4T-MSB beginner
Zo, er is een ding wat ik nu dus wel begin te leren en dat is geduld en belijd!!
Bedankt , Hij rij weer, Ik heb het idee dat de puntjes nu goed staan!!
Alleen als ik ga rijden dan gaat ie bij een km-tje of 40 stotteren en moet ik gas terug nemen anders valt ie uit? Teveel benzine?
Bedankt , Hij rij weer, Ik heb het idee dat de puntjes nu goed staan!!
Alleen als ik ga rijden dan gaat ie bij een km-tje of 40 stotteren en moet ik gas terug nemen anders valt ie uit? Teveel benzine?
-
Rodydepody
- 4T-MSB beginner
update: probleem nu is, is dat hij goed start,maar als ik dan gas geef dan slaat ie uit, mits ik heel erg langzaam gas geef( bijna niet) tot ie 20/25 loopt en dan kan ik em open trekken. hij rijd nu 55km/u
(niet slecht!!!) , Ik weet dat de vorige eigenaar de begrenzer heeft vast gezet. weten jullie hoe ik dat gas probleem op kan lossen en weten jullie of er en tolerantie is bij het schouwen of moet ik dan de begrenzer weer terug zetten?