Carb lek?

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
djwesz11
4T-MSB regular
Contacteer:

Carb lek?

Bericht door djwesz11 »

Toen ik gisterochtend de schuur binnen kwam rook ik heel veel benzine...
Mijn tank was bijna helemaal leeg en ik moest dus op de fiets naar school :shock:

Het residu-slangetje was nat dus daar is het uitgelopen
Wat kan ik hier tegen doen??
Jurrien
chaly's angel

Re: Carb lek?

Bericht door Jurrien »

In je carburateur zit een laagje benzine die op peil wordt gehouden door een vlotter. Die vlotter staat nu dus verkeerd afgesteld, hij is lek of er zit ergens een vuiltje in.

Loop naar het toilet en trek de stortbak open. Dan kan je de werking van de vlotter bestuderen.
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
djwesz11
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door djwesz11 »

Jurrien schreef:In je carburateur zit een laagje benzine die op peil wordt gehouden door een vlotter. Die vlotter staat nu dus verkeerd afgesteld, hij is lek of er zit ergens een vuiltje in.

Loop naar het toilet en trek de stortbak open. Dan kan je de werking van de vlotter bestuderen.
Dus ik moet ff me vlotter checken / schoonmaken??
Hoe kan ik dat het beste doen??

PS wij hebben een stortbak in de muur...
Dus opentrekken word een zooitje :mrgreen:
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Ik zou eerst gewoon je carb. gewoon ff reinigen en niet aan je vlotter zitten kloten en dan weer ff kijken wat hij doet. Zet er anders ook een benzinefiltertje tussen.

Mocht je daar allemaal geen zin in hebben dan gewoon vlak voordat je thuis bent aangekomen je bezinekraan dichtdraaien en je carb. leegrijden.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

djwesz11 schreef:
Jurrien schreef:In je carburateur zit een laagje benzine die op peil wordt gehouden door een vlotter. Die vlotter staat nu dus verkeerd afgesteld, hij is lek of er zit ergens een vuiltje in.

Dus ik moet ff me vlotter checken / schoonmaken??
Hoe kan ik dat het beste doen??

PS wij hebben een stortbak in de muur...
Dus opentrekken word een zooitje :mrgreen:
Niet de vlotter zelf maar de vlotternaald en diens zitting controleren op vuil.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Ronaldo schreef:Ik zou eerst gewoon je carb. gewoon ff reinigen en niet aan je vlotter zitten kloten en dan weer ff kijken wat hij doet. Zet er anders ook een benzinefiltertje tussen.

Mocht je daar allemaal geen zin in hebben dan gewoon vlak voordat je thuis bent aangekomen je bezinekraan dichtdraaien en je carb. leegrijden.
Joh... De carburateur lekt. Dat heeft alles met de vlotter te maken. En ga je nu aandraden om niet aan de vlotter te zitten.

Waarom?!?
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
djwesz11
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door djwesz11 »

Als het goed is heb ik het al opgelost
Ronaldo
4T-MSB addict
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina

Bericht door Ronaldo »

Jurrien schreef:
Ronaldo schreef:Ik zou eerst gewoon je carb. gewoon ff reinigen en niet aan je vlotter zitten kloten en dan weer ff kijken wat hij doet. Zet er anders ook een benzinefiltertje tussen.

Joh... De carburateur lekt. Dat heeft alles met de vlotter te maken. En ga je nu aandraden om niet aan de vlotter te zitten.

Waarom?!?
Tig jaar ervaring.
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Ronaldo schreef:
Jurrien schreef:

Waarom?!?
Tig jaar ervaring.
Maar, nogmaals, waarom dan??
Bij een lekkende carburateur aanraden niet aan de vlotter te zitten is het hetzelfde als:

- bij een lekke band aanraden niet aan het ventiel te komen
- bij een kapotte ontsteking aanraden niet aan het vliegwiel te komen

etc..
Plaats reactie