Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Deze thermostaat berust toch op het zelfde principe als een water thermostaat.
Bestaat zoiets ook digitaal en programmeerbaar?
80 graden celcius vind ik persoonlijk wat te koud namenlijk.
Bestaat zoiets ook digitaal en programmeerbaar?
80 graden celcius vind ik persoonlijk wat te koud namenlijk.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Het is geen verwarming
Ik heb nog nooit een regelbare thermostaat in een motor gezien, altijd gestuurd door uitzetting.
(Voor koelwater zijn er in ieder geval wel thermostaten die op een andere temperatuur openen, maar ik heb nog nooit een permanent regelbare gezien)
Die 80 graden is om de olie op temperatuur(warm) te houden, niet om de olie koel te houden
Ik heb nog nooit een regelbare thermostaat in een motor gezien, altijd gestuurd door uitzetting.
(Voor koelwater zijn er in ieder geval wel thermostaten die op een andere temperatuur openen, maar ik heb nog nooit een permanent regelbare gezien)
Die 80 graden is om de olie op temperatuur(warm) te houden, niet om de olie koel te houden
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Mijn nokkenassen die ik vond in de schuur hebben allebei zo een rondje erin net als de befaamde s65 nokkenas.
In de ene nokkenas stond '70' en in de andere '112' Hoe kan ik met zekerheid zeggen dat het s65 nokkenassen zijn en geen s50 nokkenassen?
In de ene nokkenas stond '70' en in de andere '112' Hoe kan ik met zekerheid zeggen dat het s65 nokkenassen zijn en geen s50 nokkenassen?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
s50 en s65 is het zelfde.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
http://i251.photobucket.com/albums/gg31 ... 1283532695Rv51 schreef:Monkeymadness schreef:ik heb zelf een Mocal thermostaat:Rv51 schreef:Waar kan ik een thermostaat vinden (webshop) om tussen mijn oliekoeler slangen te monteren.
Active is een merk wat ik al voorbij heb zien komen is dat misschien iets, en wat
ben je er ongeveer voor kwijt? wat zijn een beetje de 'betere' (kwaliteit) hiervan?
http://www.rpower.be/supplies/details.p ... 26full%3D0
moet je wel lopen kutten om er een 8mm oliekoelerslang op te krijgen.
de reden waarom ik een Mocal thermostaat heb is dat deze maar 38,- is, en hij bij dezelfde temperaturen open en dicht gaat als een active thermostaat, die 199,- kost.
het uiterlijk is iets minder, maar je hoeft ook geen dure earl's fittingen te kopen om je oliekoeler op de thermostaat aan te sluiten... een paar slangenklemmen volstaan.
Thanks! Hoe zit het dan eigenlijk met de kwaliteit van Mocal, zit dat wel goed? of heeft het zijn twijfels. ik vind hem wel een beetje groot namelijk. Bestaat er uberhaubt een site waar je een beetje door thermostaten kan bladeren die wat meer voor onze 4taktjes bedoeld zijn
hier een foto van hoe groot zo'n thermostaat van mocal is, 't valt nog wel mee, mischien is ie net een cm dikker en langer dan een active thermostaat, die veel te duur is...
en de kwaliteit?
mijne is al een paar keer van de werkbank afgeflikkert, en hij doet het nog prima, k heb heb een half jaartje op mijn brommer gehad, toen heeft ie 5 maanden in de schuur gelegen, en nu rijd ik er al weer een maand mee rond...
en niels, ik heb gewoon met een scherpe/goede vijl de aansluitingen wat dunner gemaakt, en met flink wat wd40 eroverheen geschoven, ik denk dat als ik de slangenklemmen los draai, er nog steeds geen druppel olie langs de slang lekt...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Een koude motor rijd niet zo goed als een warme.
Dit licht zeer zeker niet aan de temperatuur van de olie.
De oorzaak is dat elke reactie een drempel over moet; de reactie moet worden geinitieerd.
(gestart)
Wanneer de temperatuur van het benzine lucht mengsel hoger is dan 80 graden celcius, dan is de drempel (waarde) minder hoog als op 80 graden.
De ideaale temperatuur voor de verbrandingskamer is vlak voor het verlies van controle over het moment van ontsteken.
Dit principe heeft in het verleden geresulteerd in de ontwikkeling van een keramische motor die gesmeerd werd door zijn eigen uitlaatgassen.
Tja olie verbrand nu eenmaal boven 80 graden celcius maar wat zou dat, ik heb nog nooit oude olie uit de 50 cc er gehaald die niet zwart was.
De oorzaak is dat elke reactie een drempel over moet; de reactie moet worden geinitieerd.
(gestart)
Wanneer de temperatuur van het benzine lucht mengsel hoger is dan 80 graden celcius, dan is de drempel (waarde) minder hoog als op 80 graden.
De ideaale temperatuur voor de verbrandingskamer is vlak voor het verlies van controle over het moment van ontsteken.
Dit principe heeft in het verleden geresulteerd in de ontwikkeling van een keramische motor die gesmeerd werd door zijn eigen uitlaatgassen.
Tja olie verbrand nu eenmaal boven 80 graden celcius maar wat zou dat, ik heb nog nooit oude olie uit de 50 cc er gehaald die niet zwart was.
- nielspbr
- Mr Kockengen
Op een 50cc moet je ook helemaal geen oliekoeler monteren, doet daar meer slecht dan goed, als je er geen thermostaat tussen zet.
(Ik rij trouwens met 150cc rond, motorplaat)
(Ik rij trouwens met 150cc rond, motorplaat)
Interessant. Ik zou zelf gewoon de olie op 80 graden willen hebben, ivm de duurzaamheid van het motorblok. Maar inderdaad, als mijn blokje het heetst is loopt ie ook het lekkerst en het snelst.TooCrash schreef:Een koude motor rijd niet zo goed als een warme.
(gestart)
-
Rv51
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST70
Mijn blokje word nu 110 graden, (c70 onderblok, 52mm cilinder & 52mm kruk).
Ik heb zo'n 3rijen koeler besteld van takegawa, en als het over een tijdje mee zit
knal ik er dan wel een thermostaat tussen. maar hoeveel graden zal de motor temperatuur
ongeveer dalen na het monteren van een/deze oliekoeler?
Ik heb zo'n 3rijen koeler besteld van takegawa, en als het over een tijdje mee zit
knal ik er dan wel een thermostaat tussen. maar hoeveel graden zal de motor temperatuur
ongeveer dalen na het monteren van een/deze oliekoeler?
Honda st70
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
te veel om zonder thermostaat te rijden
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ik heb last van gruis en een ratel in mijn yx150 blok. dus ik heb mijn blok maar is de koppeling en de ontsteking er af getrokken om te kijken wat er loos zou kunnen zijn. de ratel lijkt ergens bij de distributie weg te komen en het is voornamelijk hoor baar bij half gas
aan de ontstekings zijde viel mij op dat er geen tandjes op het olie pomp tandwiel zitten lijkt er ook op dat die er nooit hebben op gezeten. hebben meerdere mensen dit bij hun blokken?

toen ik bezig was aan de koppelings zijde bezig was viel het mij op dat het koppelings huis kon bewegen(kantelen) op de as en dat aan de onder zijde loop sporen waren te zien van een tandwiel. zie foto. ik had het idee of er een ring miste die daar op heb bak lager moet liggen en tussen het koppelings huis

en het viel mij op dat er een paar slijt sporen zaten in het deel waar de veren in vallen. op deze foto die ringen om de 4 gaten heen. het lijkt mij toch dat het glad hoort te zijn en niet of er een botte vrees in heeft lopen happen

zijn deze dingen normaal bij deze blokken? en zijn er meerdere mensen die hier last van hebben of is op gevallen?
aan de ontstekings zijde viel mij op dat er geen tandjes op het olie pomp tandwiel zitten lijkt er ook op dat die er nooit hebben op gezeten. hebben meerdere mensen dit bij hun blokken?
toen ik bezig was aan de koppelings zijde bezig was viel het mij op dat het koppelings huis kon bewegen(kantelen) op de as en dat aan de onder zijde loop sporen waren te zien van een tandwiel. zie foto. ik had het idee of er een ring miste die daar op heb bak lager moet liggen en tussen het koppelings huis
en het viel mij op dat er een paar slijt sporen zaten in het deel waar de veren in vallen. op deze foto die ringen om de 4 gaten heen. het lijkt mij toch dat het glad hoort te zijn en niet of er een botte vrees in heeft lopen happen
zijn deze dingen normaal bij deze blokken? en zijn er meerdere mensen die hier last van hebben of is op gevallen?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
Dat "oliepomptandwieltje"is alleen een geleidewiel voor de ketting, de oliepompaandrijving zit aan de andere kant van het blok 
(Net als bij de andere grote chinese blokken goed afgekeken bij het nice blok)
(Net als bij de andere grote chinese blokken goed afgekeken bij het nice blok)
-
Thomgun
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Where the **** moet de claxon op een c50, heb een poos lopen kutten maar lukt niet, de kap zit in de weg!
Heeft iemand een foto van hoe het wel moet?
Heeft iemand een foto van hoe het wel moet?
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
ik heb aan de onderkant van het frame bij die schuine buis een klein gaatje geboord en draad in getapt, dus dan zit de claxon onder de beenkap, en toch hoor je hem als je het knopje in drukt