Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Kleine vragen topic

Bericht door butt head »

Eric schreef:Kitako ding die door de nokkenas wordt aangedreven.
er zou een zundapp ks50/80 teller zijn die past maar dan moet je wel die hebben voor de 4 spoelen ontsteking

ik heb zoon ding liggen aleen volgens mij is de teller dood :|
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Is spaken spannen een beetje zelf te doen? En zo ja, waar zou ik dan op moeten letten zodat ik niet de hele velg krom draai?
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
djwesz11
4T-MSB regular
Contacteer:

Bericht door djwesz11 »

Kan er TE veel olie in je blok zitten zodat hij langzamer loopt?? :roll:
ml03zl
Moderator
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Ja dat kan, gewoon even peilen dan weet je gelijk of er te veel in zit of niet.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
rednasty
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door rednasty »

ja als je je olie ververst niet rucksichtlos 700 ml er weer in gooien na het aftappen van de oude olie. Er blijft altijd olie in je blok zitten, idd gewoon peilen met de peilstok en dan het overschot er uit laten lopen.
wees lief voor je moeder
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Heeft hier iemand op dit forum wel eens een profielwerkstuk rondom een 4takt motor gehouden? Ik ga nu mijn examenjaar in(6v) en moeten dus dat werkstuk gaan maken. Het leek me bijvoorbeeld wel interessant om verschillende soorten brandstof te testen op een blokje, waarbij je kan denken aan het zelf maken van een soort van bio brandstof. Hierbij kan ik natuurkunde en scheikunde combineren, dat wordt gewaardeerd. Zo kon een novio blokje bijvoorbeeld lopen op een mengsel van benzine en diesel?
groeten Thomas
They call it home, i call it house
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Bob uit huis ter heide, weet echter niet de afloop.
Christiaan
4T-MSB addict
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje

Bericht door Christiaan »

Moet je eigenlijk wel met een bamiblok doen,

Zonde als je daarmee een orgineel hondablokje verneukt.

Eigenlijk wel een leuk idee, wij moeten het alleen samen doen en ik weet niemand die dat onderwerp ook leuk zou vinden :P
Bangbrosbode
4T-MSB regular
Bezit: CD50 + PC50

Bericht door Bangbrosbode »

Ja uiteraard een oud bamiblokje. Wij moeten ook samen doen, heb al iemand gevonden die hier ook wel iets van af weet en het ook wel chill lijkt. Nog maar even nadenken over hoe en wat, kijk ondertussen al wel vast naar een oud blokje. Iemand die er een op wil offeren in de naam der wetenschap? x
They call it home, i call it house
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Eric schreef:Velg gaat altijd wel krom, daarom moet je goed naar de krachtlijnen kijken die in het wel gaan en die goed maken door de juiste spaken de juiste spanning te geven. Of heb je al een bestaand wiel met een paar losse spaken? Gewoon goed kijken. De buitenspaak trekt de velg meer naar buiten dan de binnen spaak,. Maar de binnen spaak trekt de velg weer meer naar de naaf.
Het is inderdaad een wiel dat flink zwabbert door een aantal losse spaken. Ik heb ondertussen zo'n beetje alle brom en fietsenhandels in de buurt geprobeerd, maar niemand lijkt spaken te kunnen spannen. Ik ben daarom toch aangewezen op mijzelf en mn pa, dus zou ik misschien nog wat extra advies kunnen krijgen? Is het bijvoorbeeld de bedoeling dat ik eerst diegenen die het meest los zitten aanhaal, of moet ik gelijkmatig alle spaken eerst een beetje aanspannen? Alvast bedankt :)
C50L, 1980
patrick1206
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door patrick1206 »

ik wou oude accu van mijn c50 vervangen door een gelaccu, beiden 6v. Nu heeft een vriend van mij die draadjes van de oude accu overgezet op de nieuwe accu dmv stekkertjes, dus niet solderen. 1 draadje gaat naar de zekering, (+) en de andere naar een stekkertje met blauwe draad.(-) Toen ik het aansloot brandde de blauwe draad door. Wat doe ik fout ?

mvg
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

Eric schreef:Ik zou er voor zorgen dat alle spaken evenveel spanning hebben en daarna goed kijken waar de slag heen gaat en dan kijken welke spaak wat doet. Dan kan je de slagen eruit krijgen door spaken strakker te zetten. Als dat niet meer zo goed gaat, moet je de tegenover liggende spaak iets lossen en daarna de andere spaak weer verstellen. Kijk goed naar de positie van de spaken en de hoeken. Dan kan je zien wat die spaak doet.

Wat is dit tegenwoordig? Fietsenmaker die geen wielen kunnen richten en brommer shops die geen verlichting kunnen repareren..... Misschien dat die fietsenshop er geen zin in heeft omdat de spaken vaak erg vast gerot zitten en de velgen ook niet meer lekker zijn zodat je de spaak door de velg trekt. Zo'n vast gerotte spaak moet je gewoon doormidden knippen en vervangen. De nippels moeten gewoon mooi kunnen draaien anders voel je niet wat je doet.
Het is gelukt! Hij rijdt weer als eerst en er zitten geen slagen in het wiel. Nogmaals bedankt voor de hulp 8-)
C50L, 1980
Plaats reactie