Bij de meeste Honda bobines kan dit niet.. Maar als hij toch al slecht is kun je het wel proberen.Monkeymadness schreef:als het goed is kan je de bougiekabel van de bobine afhalen door hem linksom eraf te draaien! en de nieuwe er weer vast opdraaien
Guus' C50
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Guus' 1974 Honda Chaly
Ga heen en vereenvoudig u!
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
En anders heb je voor minder dan 20 tientjes een nieuwe bij rovaza.Kippenverver schreef:Bij de meeste Honda bobines kan dit niet.. Maar als hij toch al slecht is kun je het wel proberen.Monkeymadness schreef:als het goed is kan je de bougiekabel van de bobine afhalen door hem linksom eraf te draaien! en de nieuwe er weer vast opdraaien
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
je rem zit aan de verkeerde kant, en als je nog een nieuw uitlaatje wil (imitatie chaly) heb ik nog voor je liggen, past er bij mij niet op ivm vastgelasde kickstarter 
Rem is/was een probeerselchuckie schreef:je rem zit aan de verkeerde kant, en als je nog een nieuw uitlaatje wil (imitatie chaly) heb ik nog voor je liggen, past er bij mij niet op ivm vastgelasde kickstarter
Bedankt voor het aanbod, maar zit op het moment een beetje krap bij kas.
Sowieso komt er over een tijdje óf een bomber, óf een Zero Rose óf een Over... Maar dat is nog ff toekomstmuziek.
Voor nu lekker km's maken. Hier zijn de wegen weer vrij gelukkig
NIX schreef:Het is echt een nobudgetschijthuis. Vreselijk.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ik zou voor een Over gaan, maar dat is alleen maar omdat ik vind dat die het allermooiste geluid maken dat je kunt kopen.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
kitaco kopen?
anders zou ik denk ik gaan voor een over alu met ronde demper
anders zou ik denk ik gaan voor een over alu met ronde demper
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Zo, weer eens wat foto's posten:

Inmiddels toch al zo'n 500 / 600 km gereden, nu het wat harder gaat allemaal zal dat snel meer worden
De valstroom zit perfect nu. Heb alleen nog het idee dat de sproeier te klein is, maar dat wordt geregeld.
Nu loopt ie lekker, en zal het weer een tijdje gaan duren voor er weer eens een update komt. Heb wel wat plannen gemaakt:
- Over ... uitlaat,
- kijken voor 70cc 4bak. Dus geheel nieuw blok,
- Gcraft 3.5 velgen,
- Achterspatbord laten lassen c.q. een ander spatbord,
- Ooit een keer helemaal uiteen, alles laten coaten etc.
Plannen genoeg dus

Inmiddels toch al zo'n 500 / 600 km gereden, nu het wat harder gaat allemaal zal dat snel meer worden
De valstroom zit perfect nu. Heb alleen nog het idee dat de sproeier te klein is, maar dat wordt geregeld.
Nu loopt ie lekker, en zal het weer een tijdje gaan duren voor er weer eens een update komt. Heb wel wat plannen gemaakt:
- Over ... uitlaat,
- kijken voor 70cc 4bak. Dus geheel nieuw blok,
- Gcraft 3.5 velgen,
- Achterspatbord laten lassen c.q. een ander spatbord,
- Ooit een keer helemaal uiteen, alles laten coaten etc.
Plannen genoeg dus
ben jaloers op je, wil ook op de mijne kunnen rijden! 
-
hondassfreak
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50lac '83
Z50jp '94
E80 21.2cc '66
moto guzzi v50 '78 - Locatie: Nieuw-Vennep
ik heb een x een 25mm teur ertussen gekregen , moet je wel de choke hendel en het pieletje van de overloop afzagen.NIX schreef:Een heel smal 17mm carbje. Groter kunnen ze niet. Niet in dit universum.
.
dit is een onderschrift
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik had het over hoe groot je een ori valstroom tegen gaat komen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nah, na een tijdje weer eens een update:
Les 1: Laat nooit iemand anders op je brommer rijden!

Nu dus met nieuwe voorvork..
Ook weer met originele carb, 17mm was toch te groot, nu loopt 'ie weer 40/45.
Toen kwam het plan om de Chaly te verkopen, en een CB50 te gaan verbouwen tot een soort classic racer voor op de weg.
Maar plannen veranderen: Gisteren een beurs in hamont, belgie bezocht. Eerst nog even staan kwijlen bij een Dream 50, en daarna een belgisch, rood C320 frame gekocht. Die ga ik dus geheel naar eigen smaak opbouwen.

Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Moet ik dat stickergeval laten zitten, waar belgie etc op staat?
2. Het is niet super te zien op de foto, en néé, ik ben niet simpel, maar het framenummer begint toch echt met een S
...
S320 A 26586 is het complete nummer. misschien dat ik na het stralen toch een C zie staan
, maar voor alsnog is het duidelijk een S
3. Klopt het dat de C320 origineel 23" wielen had? Ik dacht eigenlijk dat het meer rond de 18" zat.
4. Past een SS50 achterbrug? is er anders iemand die de breedte daarvan kan opmeten, tsjek ik het zelf even.
Dit word dus mijn project. Zal zeker niet snel gaan, en heb ook geen deadline ofzo
Les 1: Laat nooit iemand anders op je brommer rijden!

Nu dus met nieuwe voorvork..
Ook weer met originele carb, 17mm was toch te groot, nu loopt 'ie weer 40/45.
Toen kwam het plan om de Chaly te verkopen, en een CB50 te gaan verbouwen tot een soort classic racer voor op de weg.
Maar plannen veranderen: Gisteren een beurs in hamont, belgie bezocht. Eerst nog even staan kwijlen bij een Dream 50, en daarna een belgisch, rood C320 frame gekocht. Die ga ik dus geheel naar eigen smaak opbouwen.

Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Moet ik dat stickergeval laten zitten, waar belgie etc op staat?
2. Het is niet super te zien op de foto, en néé, ik ben niet simpel, maar het framenummer begint toch echt met een S
S320 A 26586 is het complete nummer. misschien dat ik na het stralen toch een C zie staan
3. Klopt het dat de C320 origineel 23" wielen had? Ik dacht eigenlijk dat het meer rond de 18" zat.
4. Past een SS50 achterbrug? is er anders iemand die de breedte daarvan kan opmeten, tsjek ik het zelf even.
Dit word dus mijn project. Zal zeker niet snel gaan, en heb ook geen deadline ofzo
Leuk frame maar je maakt het jezelf niet gemakkelijk.
SS50 achterbrug is trouwens breder dus zou moeten passen.
SS50 achterbrug is trouwens breder dus zou moeten passen.
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
Re: '74 Chaly, C320 frame!
en je chaly doe je weg? Toch zonde, had je een leuk ding van kunnen maken! Maar dit is ook zeker een mooi project, echt beginnen bij nul 
-
chaly-dude
- chaly's angel
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Contacteer:
Re: '74 Chaly, C320 frame!
Omdat je ten eerste voor een normaal 4takt blok ipv stoterstangen al je frame moet gaan verbeunen.Guuzz schreef:Hoezo?