CB-Viguur's brommerts (update page 8)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Re: CB-Viguur (update page 5)

Bericht door ciebie »

CB-viguur schreef:
Coole schreef:Wat voor versnellingsbak zit er eigenlijk in die CB50 racer??
kitaco 6close, maar ik kan 'm niet aanraden
waarvoor wil je het gebruiken? ik heb nog wel 2 verschillende 5bakken over, zie verkoophoek
er schijnen toch ook honda mt/mtx 6bakken in te passen?
dacht dat ik dat laatst ergens hoorde
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

ciebie schreef:
CB-viguur schreef:
waarvoor wil je het gebruiken? ik heb nog wel 2 verschillende 5bakken over, zie verkoophoek
dat was mijn oude raceblok, zat zo'n bak in, maar daarvoor moet je wel schakelvorken verlassen omdat de schakelwals op een andere plaats ligt in zo'n blok. ook is het kickstartmechanisme niet gelijk, maar dat was niet van belang voor een racer.
verder zijn de overbrengingen zo dat je geen winst behaalt met zo'n 6bak ten opzichte van een xr80 5bak, je moet alleen meer schakelen in de lage versnellingen.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

CB-viguur schreef:
ciebie schreef:
CB-viguur schreef:
dat was mijn oude raceblok, zat zo'n bak in, maar daarvoor moet je wel schakelvorken verlassen omdat de schakelwals op een andere plaats ligt in zo'n blok. ook is het kickstartmechanisme niet gelijk, maar dat was niet van belang voor een racer.
verder zijn de overbrengingen zo dat je geen winst behaalt met zo'n 6bak ten opzichte van een xr80 5bak, je moet alleen meer schakelen in de lage versnellingen.
oké, ik heb zo'n xr80 5bak liggen, geeft dat qua eindoverbrenging veel verschil met de standaard 4bak?
Coole
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Coole »

CB-viguur schreef:
Ik heb nu een CRF100 motorblok met 5 bak (standaard), alleen de 1e en 2e versnelling zijn echt superkort! Ik rij nu ook gewoon weg in z'n 3... Daarom zoek ik een goedkoop alternatief liefst 6 versnellingen. Ik weet dat er een Takegawa 6 versnellingsbak bestaat, maar die is 900 euro en dat valt niet binnen mijn budget.

Ik wil het gaan gebruiken voor wegraces, en de versnellingsbak die er nu in zit is 1000% motorcross.

Met mijn setup haal ik nu krap de 80, en ik wil het eerder rond de 120 krijgen, anders kan ik aan geen enkele race normaal meedoen...
Ik heb een prachtige Honda met alles d'r op en d'r aan!!!

Alleen hij is stuk
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

Coole schreef:
CB-viguur schreef:
Ik heb nu een CRF100 motorblok met 5 bak (standaard), alleen de 1e en 2e versnelling zijn echt superkort! Ik rij nu ook gewoon weg in z'n 3... Daarom zoek ik een goedkoop alternatief liefst 6 versnellingen. Ik weet dat er een Takegawa 6 versnellingsbak bestaat, maar die is 900 euro en dat valt niet binnen mijn budget.

Ik wil het gaan gebruiken voor wegraces, en de versnellingsbak die er nu in zit is 1000% motorcross.

Met mijn setup haal ik nu krap de 80, en ik wil het eerder rond de 120 krijgen, anders kan ik aan geen enkele race normaal meedoen...

xr80 bak heeft langere 1 en kortere 5, daarmee kom je beter uit
zeker met 100cc heb je dan helemaal geen dure 6bak nodig, die zijn weer een heeel stuk closer.

waar wil je er overigens mee gaan rijden?
Coole
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Coole »

CB-viguur schreef:
Coole schreef:
CB-viguur schreef:

xr80 bak heeft langere 1 en kortere 5, daarmee kom je beter uit
zeker met 100cc heb je dan helemaal geen dure 6bak nodig, die zijn weer een heeel stuk closer.

waar wil je er overigens mee gaan rijden?
Okey,
En ga je die Kitaco versnellingsbak nog verkopen? Omdat je zei dat je hem niet aan kon raden...
Ik heb een prachtige Honda met alles d'r op en d'r aan!!!

Alleen hij is stuk
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

ik zat is goed naar je ssje te kijken maar klopt het dat je voor wiel niet in het midden staat of lijkt dat zo

het totaal plaatje ziet er goed uit meschien een lagere tank er op zetten dat mooier staat
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

butt head schreef:ik zat is goed naar je ssje te kijken maar klopt het dat je voor wiel niet in het midden staat of lijkt dat zo

het totaal plaatje ziet er goed uit meschien een lagere tank er op zetten dat mooier staat
het voorwiel is juist in het midden gespaakt en een iets afgedraaide naaf om die ook nog in t midden te krijgen
het spatbord is krom :oops: maar er ligt een NOS voorspatbord voor 'm klaar wanneer die helemaal nieuw gespoten is en opgebouwd word, gaan de mooie deeltjes er op.

ik vind lage tanks niet mooi, gezien de kroonplaat dan zo omhoogsteekt boven de tank uit
voor m'n project heb ik dan ook de balhoofdmoer verlaagd om de kroonplaat omlaag te brengen.
http://www.monkeytuners.com/album/galle ... 01-06a.JPG
(zit nu nog wel een stofkap over t lager en de pen is ingekort zodat de moer omlaag kon.)
maar deze ss moet een beetje de stijl meekrijgen van de C(Y)B72 en die hadden ook een korte hoge tank
bonjour
4T-MSB addict

Bericht door bonjour »

Ja, C(Y)B's 72/77's roeleren 8-)
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

Vandaag voor het eerst de S90-RSC buiten om foto's te maken.
Morgen voor de toelatingskeuring voor het CRT, wil er mee gaan rijden in de 125cc klasse.

Afbeelding
Afbeelding

meer foto's en verhaal over de bouw op mijn blog: http://hondaclassicracing.blogspot.com/
HondaRat
4T-MSB regular

Re: CB-Viguur (update page 6)

Bericht door HondaRat »

Zeer netjes , mooi blok ook , wat is dat voor vette oliepijl stok :mrgreen:
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gaaf die lange megafoon. Is die berekend?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

echt een supermooie racer man! ben erg benieuwd hoe die klinkt en heb je hem al gewogen? :D

ik zie het streepje al op het zadel staan, je gaat de tank nog iets lager plaatsen? zou hem idd goed doen 8-)
TWD for life!
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Ziet er strak uit :)
Halodax
4T-MSB addict
Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber

Bericht door Halodax »

nice!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
Plaats reactie