ss50...??

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
sander m.a.v.
Frequent 4T-MSB visitor

ss50...??

Bericht door sander m.a.v. »

en daar is ie in de broekzak!

vanavond wezen kijken bij de ss50, en we konden hem voor een heel leuk prijsje meenemen! (toch even verklappen €50,- dankzij mun pa!)

er moet wel een hele boel aan gebeuren maar we zijn gelukkig niet gehaast, en we maken er een plaatje van, ikzelf ben nog eigenlijk geheel onbekend op het gebied van honda, dus er gaan vele vragen volgen!

eerst maar gelijk een paar foto`s geschoten, want zoals op ieder forum is iedereen fotogeil!

hier staat ie net vers in de schuur en zijn we hem nader aan het inspecteren>>Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan het volgende nadat we de buddy en tank eraf hadden gehaald en ed oude benzine uit de tank te hebben gegooid, zat er iets los in de tank, namelijk dit plastic plaatje>

iemand enig idee wat dit kan zijn?
Afbeelding
Afbeelding

ook kunnen we nergens een type plaatje ontdekken op de ss en het lijkt me wel dat dit erop hoort te zitten? we weten dus ook geen bouwjaar niks van de ss :?

dus als iemand iets meer kan vertellen?

verder zit het contact sleuteltje er niet bij die komt later nog aangezien hij van een collega zijn broer was geweest, en waarschijnlijk heeft hij ook nog onderdelen liggen!

dit was het wel voor nu!

Sander
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Re: ss50...??

Bericht door SingaBernd »

Holly shit ! 50 euro ? dat doe je echt heel netjes, uitlaat en tank zien er zeker nog goed uit, nieuwe wielen + spaken kost je misschien totaal 150 euries en dan ziet je brommer er na een grondige poetsbeurt alweer toppie uit!

Enig idee hoe het blokje eraan toe is? ben erg benieuwd naar de restauratie, voor foto's & tips PB me dan even, heb hetzelfde gedaan !

Groetjes,
Bernd
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

mijn tip is:

probeer alles zoveel mogenlijk op te poetsen..
minder mooie originele lak is meer waard als opnieuw gespoten..
alleen je wielen zou ik ff opnieuw doen .. rest dus alleen super schoonmaken.
t is ook gaver om n brommer te hebben die de originele lak heeft van 40 jaar oud..

vet man!
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Idd wat john zegt, Dennis van dit forum kan nieuwe velgen en spaken regelen voor 80 euro per wiel helemaal ingespaakt. De velgen zijn dan van DID dat gebruikt honda ook. Verder ziet die tank er nog netjes uit. En misschien kun je beter een revisie blok kopen en deze als donorblok houden. Dat bespaard een hoop frustraties ;) Voorspatbord kun je mooi zilver spuiten.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

een net origineel ssje...

inplaats van wielen opnieuw spaken zou ik gewoon een net setje gebruikte wielen scoren, of deze lekker laten..
anders steken je wielen zo af tegen de rest.

mooi oppoetsen, zo veel mogelijk, technisch oke maken, keuren en gaan !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Netjes. Ik ben jaloers.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

peotsen keuren rijden
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
sander m.a.v.
Frequent 4T-MSB visitor

:mrgreen:

ik ben blij! hij loopt ook nog eens :P wel zit de achterrem vast!

hij ligt al een heel stuk uit elkaar, alleen de bedrading en wat kleine dingen heb ik nog laten zitten!

ben nu wel opzoek naar een bedradingsschema, want deze is flink gebeund! dus ga ik opzoek naar en schema zodat ik er zelf 1 netjes kan maken!

wat de wielen en spatbord betreft, daar komen zeker nieuwe of anders hele nette gebruikte voor in de plaats want die kunnen echt niet meer!

ook het type nummer kunnen vinden! omdat het frame voordat ie de schuur inging in 2000 nog gecoat is viel het niet meer zo op!

maar dit is wat er op stond.

NL ss50 z 1110794

op het blokje ( kop L E 17 11, cilinder 49 cm3)

al met al weer een stukje gevorderd en weet ik ongeveer wat ik nodig ga hebben!

en die dennis voor de wielen ga ik zeker aanspreken is dit incl naven of moet ik die zelf leveren dan?

Sander
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Je naven moet je dan opsturen. Zou ik wel eerst even polijsten. Staat wel zo netjes. En daarna spaakt en richt hij ze, met nieuwe velg en al. Ik wil het deze lente laten doen, want anders rijdt ik deze winter door de pekel met nieuwe velgen.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
sander m.a.v.
Frequent 4T-MSB visitor

dan vind ik het alsnog een hele nette prijs!!! €80, incl velg spaken en richten! :shock: was ik bij mun kreidler toch iets meer kwijt!

haha 150 eurie.....verko#$@#%$%

nee toch maar niet ben er net zo lekker mee bezig! sorry man! ik ga er zelf een plaatje van maken!!

Sander
sander m.a.v.
Frequent 4T-MSB visitor

we zullen zien!! als je zijn forum naam/nummer/email ofwat dan ook voor mij hebt dan hoor ik die heel graag en kan ik even bij hem informeren hoe of wat!

ik zie trouwens dat je in opheusden/wageningen woont! ikzelf in veenendaal dus is maar klein stukkie opzich!! keertje meeten als ik de ss klaar heb denk ik!!!

Sander
Plaats reactie