Waarde CD

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Waarde CD

Bericht door René »

Hallo Honda liefhebbers,

Na lang wikken en wegen heb ik de beslissing toch maar genomen om mijn CDtje te gaan verkopen. Ik heb al een aantal jaar een motor en heb eigenlijk al niet genoeg tijd om daarop te rijden en -aan te sleutelen...en ik vind het zonde als het CDtje maar in een hoekje staat te roesten: daar moet op gereden worden.
Echter: heb is nog een beetje een klusproject want hij is niet geschouwd (ik weet het, dom, dom, dom!). Hij loopt verder prima, het blok zal het probleem niet zijn.
Nu heb ik ook een (denk ik) serieuze belangstellende gevonden, die eraan wil sleutelen en erop wil gaan rijden.
Ik heb echter geen idee wat ik ervoor moet vragen, ik wil die jongen geen rib uit z\'n lijf \"vragen\", maar hij hoeft hem ook niet cadeau te krijgen.
Kunnen jullie enige indicatie geven?
Het is een zwart gespoten CD50, oorspronkelijk uit H\'sum en omstreken. Helemaal normaal en legaal, mist wel een van de zijkapjes (zit een SS-kapje op). Er zit een C50 blok onder, met een SS-carb. Hij krijgt er een doos onderdelen bij. De voorvork en voorrem zijn met schijf, werken echter sub-optimaal.

Ik begrijp dat dit een lastige vraag is zo, maar als jullie een orde van grootte zouden kunnen aangeven zou je mij al een heel eind op weg helpen. Ik heb hem 15 jaar geleden voor 900 gulden gekost, er enkele jaren op gereden en veel in gestoken aan onderdelen (vnl. bij Misja, L\'touwer, en later ook Rouveen. Nu heb ik er echter alweer een jaar of tien erg weinig op gereden...

Alvast bedankt,
groetjes,
Ivo
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: Waarde CD

Bericht door NIX »

Ik zou een project CD wel met CD blokje en bussenvork willen hebben. Het blokje is niet zo'n probleem, daar is wel aan te komen, maar voor de keuring zou ik er geen semi onder hangen. Carb doet er niet zoveel toe, als het maar een beetje lijkt is het al snel goed. De bussenvork is een ander verhaal. Die liggen niet voor het oprapen. Of er bij de keuring een probleem gemaakt wordt van een schijfrem zal denk ik meevallen, ook al is het geen origineel item. Als ik hem zou aanbieden was het minstens met een SS vork. Een linkerkapje is makkelijker aan te komen dan een rechter, maar ze worden prijzig en zijn vaak gescheurd. Voor de keuring is het onbelangrijk.

De schijfvork kan wat kosten goedmaken als het een HM vork is en hij te koop gezet wordt.

Ofwel, dit is een ongekentekend incompleet project. Vergelijk hem daarmee op MP. Maar als je er in Euro's voor krijgt wat je destijds in guldens betaald hebt, mag je heel blij zijn. Ik geef het er niet voor.

Niet rot bedoeld, maar dit is wat ik ervan denk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie