uitslaan blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

uitslaan blok

Bericht door aardbei64 »

ik ben weer eens een beetje aan t spelen met een blokje,

c70 onderblok, std puntenontsteking, zgan 50 cc cilinder en zuiger en een goede kop, 20 mm rovaza carb met bijpassend spruitstuk

maar.

bij starten ( wat moeizaam gaat) klimt die enorm hoog in de toeren en valt uit. met de carb is niets te regelen.

ik kan geen valselucht plekken vinden met remmenreiniger
ontsteking is goed.

wie o wie?
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: uitslaan blok

Bericht door h5speedje »

Ga eens wat spelen met de gasnaald enne check de speling van de gaskabel; als deze te strak staat krijg je hetzelfde
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

ga ik ook even bekijken.

na t wisselen van een sproeier klimt die niet meer zo absurd in de toeren en is die redelijk/matig stationair te krijgen.

bij weg rijden maakt die weinig toeren en heeft geen kracht om weg te rijden.

lekke klep?

wie o wie
HondaRat
4T-MSB regular

Bericht door HondaRat »

Heeft hij wel Goeie compresie
en valselucht moet je even met deo proberen ,
remmenreinger werkt niet altijd (bij mij dan)
en wat voor sproeier heb je erin ?
en wat voor carb heb je , zon 17mm geval ?

en altijd ff nieuwe bougie probere , soms is het heel makkelijk
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

HondaRat schreef:Heeft hij wel Goeie compresie
en valselucht moet je even met deo proberen ,
remmenreinger werkt niet altijd (bij mij dan)
en wat voor sproeier heb je erin ?
en wat voor carb heb je , zon 17mm geval ?

en altijd ff nieuwe bougie probere , soms is het heel makkelijk

voor een nieuwe 50cc vind ik de compressie tegenvallen. dus ik ga de pakkingen en de kop nakijken.
ik heb er zon 20 mm "geval" opzitten met sproeier 58.

bougie kan ik alleen wisselen met een andere oude, mn voorraad is op aan t raken.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

Is 20mm niet een beetje 'overkill' voor 50cc? Ik zou een 17mm proberen.
CD50
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

20mm met sproeier 58 klopt toch ook niet helemaal? :? lijkt mij dat ie dan veelste weinig benzine krijgt!

trouwens.. bij die nieuwe carb heb je wel een bijpassende gasschuif toch?
HondaRat
4T-MSB regular

Bericht door HondaRat »

50cc heb je meer aan 12mm tot 16/18 mm , maar 20 is overkill , en die sproeier al helemaal
en die compressie , heb je de zuiger veren wel goed zitten ?
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
aardbei64
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aardbei64 »

20 mm is inderdaad vrij groot voor 50cc, maar sproeier 58 moet dan toch redelijk zijn ( std zit er een 88 in)
de carb is nieuw en compleet. en ook met de 58 sproeier blijft de bougie vet slaan.

ik heb er een 20 mm opzitten omdat ik geen nette andere heb. de meeste carbs die ik heb zijn leuk voor de onderdelen, de meeste zijn verprutst door de vorige eigenaren. ( lees opgeboord) dus ik ben ook opzoek naar een goede andere carb.

de zuigerveren zitten er goed op. dit heb ik bij aanschaf laten doen en ik heb dr niet meer aangezeten. (daarbij zitten ze er ook echt wel goed op!)

ik zal de ontsteking nog eens nalopen.

allle andere ideeen zijn welkom

wat ik vooral vreemd vind is dat bij inschakelen van de versnelling de brommer al zn kracht verliest en er niet mee weg te rijden is.
koppelingsplaat is zgan. en grijpt wel goed aan.

het lijkt alsof die bij belasting zn druk op verkeerde plekken kwijt raakt. dus ik zal te denken aan slechte kleppen of slechte klep afdichting.
dat zou ook het matige lopen kunnen verklaren
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

aardbei64 schreef: 20 mm is inderdaad vrij groot voor 50cc, maar sproeier 58 moet dan toch redelijk zijn ( std zit er een 88 in)
de carb is nieuw en compleet. en ook met de 58 sproeier blijft de bougie vet slaan.
volgens mij is 58 te klein (heb zelf 84 in 19mm) en als ie bij jouw met 58 ook nog vet slaat zit er toch iets niet goed! denk toch dat je het in de carb/inlaat traject moet zoeken
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

58 is voor een 10mm op een 50cc.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Bericht door h5speedje »

aardbei64 schreef:20 mm is inderdaad vrij groot voor 50cc, maar sproeier 58 moet dan toch redelijk zijn ( std zit er een 88 in)

ik heb er een 20 mm opzitten omdat ik geen nette andere heb. de meeste carbs die ik heb zijn leuk voor de onderdelen, de meeste zijn verprutst door de vorige eigenaren. ( lees opgeboord) dus ik ben ook opzoek naar een goede andere carb.

de zuigerveren zitten er goed op. dit heb ik bij aanschaf laten doen en ik heb dr niet meer aangezeten. (daarbij zitten ze er ook echt wel goed op!)

ik zal de ontsteking nog eens nalopen.

allle andere ideeen zijn welkom

wat ik vooral vreemd vind is dat bij inschakelen van de versnelling de brommer al zn kracht verliest en er niet mee weg te rijden is.
koppelingsplaat is zgan. en grijpt wel goed aan.

het lijkt alsof die bij belasting zn druk op verkeerde plekken kwijt raakt. dus ik zal te denken aan slechte kleppen of slechte klep afdichting.
dat zou ook het matige lopen kunnen verklaren
Als je wil gooi dan eens het luchtfilter er achter vandaan en geef dan eens goed veel gas...als je nu een condenswolk achter de teur krijgt heb je een lekke klep of een verstopte uitlaat..
Als de klep niet volledig sluit zal hij het mengsel terug blazen en gaat de lucht 2x langs de sproeier waardoor je teveel benzine bij de lucht mengt..

Als de uitlaat verstopt is (teveel tegendruk heeft) blijft er druk achter op het moment dat de inlaatklep opengaat en hierdoor krijg je het zelfde efect als een inlaat klep die niet goed sluit..

Lekker inlaat klep is vaak debet aan te grote zitting, te slappe klepveer of een kromme klep

Ook bij eco motoren krijg je dit effect als je de nokkenas te vroeg hebt staan
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

wat doet je brommer als je vol gas geeft? als je half gas geeft en als je hem langzaam in de toeren laat klimmen, steeds iets meer gas dus!

kan je laagtoerig volgas geven of valt ie dan uit, of knettert ie?
Plaats reactie