uitvallen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

heb je een benzine filter?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Willem-Jan-
4T-MSB addict

Bericht door Willem-Jan- »

arnold-d schreef:heb je een benzine filter?
Nope alleen benzinekraantje
Willem-Jan-
4T-MSB addict

nitelife schreef:ok... als dat het niet is dan heeft het waarschijnlijk te maken met je benzinetoevoer. het zou kunnen dat je kraantje bv een beetje verstopt is, waardoor die je vlotterbak niet op pijl houdt. je kan kijken hoe hard de benzine eruit loopt als je het slangetje van je carburateur aftrekt. het zou eruit moeten stromen. een andere methode zou zijn, als die uitvalt, doe meteen je benzinekraan dicht en kijk hoeveel benzine er nog in je vlotterbak zit. dat werkt alleen makkelijk met een klikbak.. maargoed.. test maar uit wat je makkelijk vind.

bij de laatste methode kan je ook meteen testen of de afstelling van de vlotter goed is.
Had ik gister al na gekeken, totdat aan het slangetje die op de carb gaat stroomt de benzine eruit... dus het moet dan al ietts in de carb zelf zijn.
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

Heb je de vlotter ook al nagekeken? of die schoon is, en of je vlotter zelf niet klem zit of iets?
Willem-Jan-
4T-MSB addict

Heb de carb er zonet nog maar eens afgehaald..

Als ik dat pinnetje wat bij de vlotter zit eruit laat, rijd ie sowieso 10min? ( niet langer geprobeerd ) net getest, vreemde shit..Maar dat pinnetje moet er wel in lijkt me?
arnold-d
The 4T-MSB is my life!

Bericht door arnold-d »

Dan pinnetje zorgt ervoor dat je vlotter op en neer gaat, zodat deze bij vult als hij leeg loopt, en stopt, als de carbu te vol raakt.
ff zorgen dat het pinnetje weer goed gangbaar word in het buisje, en zorgen dat alles goed schoon is.

Stroomt de carbu niet over als je de benzinekraan aan laat nu?
Willem-Jan-
4T-MSB addict

arnold-d schreef:Dan pinnetje zorgt ervoor dat je vlotter op en neer gaat, zodat deze bij vult als hij leeg loopt, en stopt, als de carbu te vol raakt.
ff zorgen dat het pinnetje weer goed gangbaar word in het buisje, en zorgen dat alles goed schoon is.

Stroomt de carbu niet over als je de benzinekraan aan laat nu?
Ja de carbu stroomt nu wel dik over, maar nu weet ik in ieder geval dat het een benzine probleem is.. Morgen eens schoonmaken en dat pinnetje er weer in drukken.
h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50

Re: uitvallen

Bericht door h5speedje »

Kippenverver schreef:
h5speedje schreef:het kan ook een kapotgaande condensator of bobine zijn...ze worden warm en dan geven ze de geest..kijk eens of hij tussen de punten vonkt
Is bami, dus geen punten :wink:
ook een bami of irritatie heeft een bobine helaas...en ook deze kunnen, vooral als het bami kwaliteit is, stuk gaan als ze warm worden
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
Teedee
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Teedee »

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het niet gewoon dat je tank vacuum trekt? Open zodra je brommer uitvalt meteen je tankdop. Hoor je een sis, dan is de ontluchting verstopt.

Andere manier om te controleren is om gewoon vijf minuutjes met je tankdop open te rijden, dan weet je het ook meteen.
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...
pepewing
4T-MSB beginner

Bericht door pepewing »

goede middag, is hier al een oplossing uit de bus voor gekomen?
Ik heb nl het zelfde probleem....alleen heb ik bij t uit testen t volgende nog geconstateerd,
als hij stilvalt, begint dat met stil te vertragen, 50...40...30....20...en dan gedaan.
Bij t voelen vertragen zet ik de tankkraan dicht. moment ik dan stilsta, draai ik t boutje onderde vlotterkamer los, en jawel er stroomt nog bezine uit, kan natuurlijk zijn, dat t nivau net gezakt is onder de hoofd sproeier... dus het lijkt me traag bij vullen van de vlotterkamer de reden is.ik wacht dan net geteld 30 a40 sec, en broem verterkty terug voor 500m .
Nu mijn vraag is er al een oplossing van het probleem gekomen?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Zwevend vuiltje in de vlotterkamer?
pepewing
4T-MSB beginner

Bericht door pepewing »

dacht ik ook,...maar is helemaal uiteen geweest (was zeer proper) brommerke heeft 750km.....uigedroogd en uitgeblazen.....
in de winkel sturen ze m wandelen, met uitleg, jongen kan niet rijden....erg erg
Willem-Jan-
4T-MSB addict

Ik heb een tijdje met de carb zitten klooien en met benzineslangetjes en toen was het in 1x over. Wat nou precies het probleem heeft opgelost weet ik zelf ook niet :lol:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ook bij Pepe zou het een te strak staande uitlaatklep kunnen zijn. Zorg dat die in elk geval goed staat voor je verder prutst. Al was het alleen al om die mogelijkheid uit te sluiten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie