ik bedoel niet de bodemplaat, maar het schuim bijwerken zodat er een cd buddy hoesje overheen past.Mr.D schreef:Ja ik durf het er niet op te gokken..maar eigenlijk is het het mooiste om het gewoon te proberen en hem te parelstralen?
Jij zou hem gewoon stralen NIX? Heb jij dit weleens gedaan van zo'n oude bodemplaat?
Het bijsnijden en bewerken van een SS bodemplaat is geen doen aj90, dit is een hele ander bodemplaat (met name langer en wijd uitlopend..) mocht je dit van plan zijn..
CD50H - hulp schokbrekers inelkaar zetten gevraagd!
CD50
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ja. Eerst repareren en na het stralen de rest die toch aan stukken is gestraald. Maar ik geef wat minder om 100% ori. Ook al is mijn bodemplaatje wel 100% de juiste vorm.Mr.D schreef:Ja ik durf het er niet op te gokken..maar eigenlijk is het het mooiste om het gewoon te proberen en hem te parelstralen?
Jij zou hem gewoon stralen NIX? Heb jij dit weleens gedaan van zo'n oude bodemplaat?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
nog een optie, nog niet eerder hier genoemd geloof ik (correct me if I'm wrong)
de oud type cd70/cd65 buddy's die aangeboden worden op ebay.
zie hier op mijn ss50:

schokbrekeruitsparing komt uit, buddy zit van voren niet tegen de tank aangedrukt, nette kwaliteit, alleen wat aan de hoge kant.
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn deze iets lager te zetten, ben er alleen nog niet aan toegekomen.
dunner rubber voor, en de lipjes wat bijbuigen??
de oud type cd70/cd65 buddy's die aangeboden worden op ebay.
zie hier op mijn ss50:
schokbrekeruitsparing komt uit, buddy zit van voren niet tegen de tank aangedrukt, nette kwaliteit, alleen wat aan de hoge kant.
Maar volgens mij moet het mogelijk zijn deze iets lager te zetten, ben er alleen nog niet aan toegekomen.
dunner rubber voor, en de lipjes wat bijbuigen??
-
luuk006
- Frequent 4T-MSB visitor
ik heb geen flauw idee voor buddy, ik heb wel foto's maar kijk maar eerste hier!
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=12754
als je deze bedoeld zal ik ff foto's plakken
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... hp?t=12754
als je deze bedoeld zal ik ff foto's plakken
Ik ben dus bezig met een originele buddyseat op te knappen..eerst eens kijken of dit wat wordt anders ga ik inderdaad eens op ebay naar het oude cb65 - cb70 zadel kijken, ziet er inderdaad netjes uit!
Ik heb mijn voorpoten vorige week gespoten, met motip zilver..
Heel strak gespoten en daarna goed glad gepoetst met commandant 4.
In vergelijking met mijn oude poten (waar de draden voor spatbordbevestiging van kapot zijn) zijn ze veel minder hard en niet net zo mooi..
Nu wil ik ze toch weer opschuren en met 2 componentenlak gaan spuiten.
Iemand een tip waar ik (grijze) 2 componentenlak in spuitbus kan krijgen?
Zonder dit te moeten laten mengen en en maken etc.?
Ik heb mijn voorpoten vorige week gespoten, met motip zilver..
Heel strak gespoten en daarna goed glad gepoetst met commandant 4.
In vergelijking met mijn oude poten (waar de draden voor spatbordbevestiging van kapot zijn) zijn ze veel minder hard en niet net zo mooi..
Nu wil ik ze toch weer opschuren en met 2 componentenlak gaan spuiten.
Iemand een tip waar ik (grijze) 2 componentenlak in spuitbus kan krijgen?
Zonder dit te moeten laten mengen en en maken etc.?
CD50H, onderdelen gezocht!
-
Klaas
- Honda-fluisteraar
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Contacteer:
Wat betreft de zadelplaat.
Eerst glasparelen (dit is veel minder heftig dan zandstralen door de lagere druk en kleine korrels), dan scheuren lassen en als alles weer netjes geschuurd is in een zinkcompount zetten en aflakken.
Door de zinkcompount roest ie nooit meer en heb je gelijk een goede hechting voor de aflak.
Wat betreft de voorpoen heb ik altijd het beste resultaat met aluminiumcoating welke je een heel getrouwe "oude" look geeft.
Wel uitkijken voor de chromen ringen net onder de rubberen hoezen. Deze worden vaak meegespoten wat niet echt fraai staat.
Eerst glasparelen (dit is veel minder heftig dan zandstralen door de lagere druk en kleine korrels), dan scheuren lassen en als alles weer netjes geschuurd is in een zinkcompount zetten en aflakken.
Door de zinkcompount roest ie nooit meer en heb je gelijk een goede hechting voor de aflak.
Wat betreft de voorpoen heb ik altijd het beste resultaat met aluminiumcoating welke je een heel getrouwe "oude" look geeft.
Wel uitkijken voor de chromen ringen net onder de rubberen hoezen. Deze worden vaak meegespoten wat niet echt fraai staat.
Al een tijd heb ik niks meer gedaan aan mijn Cd'tje, druk druk druk met mijn studie.
Inmiddels heb ik een beter origineel cd zadel gevonden, welke geheel gecoat is (aangezien de originele zadels alleen van de onderkant gecoat werden en de bovenkant wegrotte, toch een minpuntje op de fabrikatiewijze van Honda).
Ook heb ik eindelijk NOS metalen bovenhulzen voor mijn achterschokbrekers! Na maanden te hebben gewacht (CMS)!
Voor diegene die hier ook naar op zoek zijn:
CASE RR: 52460-051-820ZP
In het zwart.
Gewoon nog te bestellen op CMS (Alleen te vinden onder productnummer en niet onder CD50H)!
Voor diegene die op zoek is naar een origineel CD50H zadel, heb ik eventueel een opknapper te koop. Schuim is goed, bodemplaat heeft las/straal en coatwerk nodig. PB voor info.
Inmiddels heb ik een beter origineel cd zadel gevonden, welke geheel gecoat is (aangezien de originele zadels alleen van de onderkant gecoat werden en de bovenkant wegrotte, toch een minpuntje op de fabrikatiewijze van Honda).
Ook heb ik eindelijk NOS metalen bovenhulzen voor mijn achterschokbrekers! Na maanden te hebben gewacht (CMS)!
Voor diegene die hier ook naar op zoek zijn:
CASE RR: 52460-051-820ZP
In het zwart.
Gewoon nog te bestellen op CMS (Alleen te vinden onder productnummer en niet onder CD50H)!
Voor diegene die op zoek is naar een origineel CD50H zadel, heb ik eventueel een opknapper te koop. Schuim is goed, bodemplaat heeft las/straal en coatwerk nodig. PB voor info.
Hebben jullie tips om de schokbrekers te monteren van een CD?
Dit zijn volledig dichte schokbrekers en je moet het bovenstuk onder de bovenste metalen bus/ kap, dichtdraaien door een steeksleutel te gebruiken.
Je kunt de veer dus niet spannen, om dan ruimte te hebben om hem dicht te draaien.. Het dilemma waar ik tegenaan loop is dus dat als ik begin met draaien met mijn steeksleutel, ik de lak van de metalen bus afschraap..
Het gaat dus om het opnieuw inelkaar zetten van CD schokbrekers..
Dit zijn volledig dichte schokbrekers en je moet het bovenstuk onder de bovenste metalen bus/ kap, dichtdraaien door een steeksleutel te gebruiken.
Je kunt de veer dus niet spannen, om dan ruimte te hebben om hem dicht te draaien.. Het dilemma waar ik tegenaan loop is dus dat als ik begin met draaien met mijn steeksleutel, ik de lak van de metalen bus afschraap..
Het gaat dus om het opnieuw inelkaar zetten van CD schokbrekers..
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.