Hallo.
Mijn Jincheng singa met Honda C50 blok hapert en hij valt uit.
We hebben al een andere bougie en bougiedop geprobeerd, daardoor start hij nu wel makkelijker. maar hij loopt nog niet goed.
Ik denk dat het in de ontsteking zit. Wat moet ik checken/vervangen om te zorgen dat hij het weer goed doet?
Alvast bedankt
Harm
Monkey hapert en valt uit
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
C50 blokje is er later zelf onder gezet met 6volt bobine gewoon hetzelfde model als mijn SS ook heeft. Dus ik neem aan dat dat goed zit. Ik heb vanmiddag ook nog de ophangpunten kaal gemaakt maar dat had ook geen effect. Zou het misschien de condensator kunnen zijn?NIX schreef:Zat dat C50 blokje er al in? Heb je het er zelf ingezet? Zit de Singabobine er nog in? Een CDI-bobine overleeft een puntenontsteking vaak niet.
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
ik zou alles qua ontsteking even nalopen, vaak met dit vochtige weer wil de bedrading, en zeker de wat oudere / versleten bedrading het snel begeven. ik raad je aan op hier een middeltje voor te kopen . bijvoorbeeld tectyl glashelder en hier je kabels mee in te sprayen, zo komt er geen vocht in.
Edit: Luchtfilter is wel droog? carb. geen last van het weer ?
Edit: Luchtfilter is wel droog? carb. geen last van het weer ?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Standaard verschijnselen zijn:
Condensator: Slecht en onregelmatig lopen en flink vonken tussen de punten;
bobine: haperen boven een bepaald toerental;
spoeltje: haperen of uitvallen als de motor warm is. Eenmaal afgekoeld rijdt ie weer als een trein.
Let wel, meestal is dat het. Niet altijd. 1 voor 1 de zaken vervangen door exemplaren waarvan zeker is dat ze deugen. Begin met de makkelijkste.
Condensator: Slecht en onregelmatig lopen en flink vonken tussen de punten;
bobine: haperen boven een bepaald toerental;
spoeltje: haperen of uitvallen als de motor warm is. Eenmaal afgekoeld rijdt ie weer als een trein.
Let wel, meestal is dat het. Niet altijd. 1 voor 1 de zaken vervangen door exemplaren waarvan zeker is dat ze deugen. Begin met de makkelijkste.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Dat idee had ik ook. Maar ik heb de boel kaal gemaakt en weer vast gezet. Maar dit had geen effect.Thizzle schreef:Misschien dat je bobine geen goede massa maakt, dat heb ik ook een keertje gehad, of aan de ontstekings kabels die achter je uitlaat lopen, die van mij hebben daar ook tegenaan gesmolten gezeten.