draad versleten bevestiging achter veer bovenaan !!
-
Arjoen
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda CD50
Skyteam dax - Locatie: Weert (Limburg)
draad versleten bevestiging achter veer bovenaan !!
Ik heb een probleempje... toen ik een moer los haalde van me achter veer (boven aan) van me dax. zat er een fout in de moer (of locktight) die me draad vernield heeft.
Nadeel is dus dat het een vaste as is die door het frame heen gaat en gelast is...dus niet 1 2 3 gewisseld is.
Ik heb heb het een beetje kennen opvullen met kneedbaar staal... had ik toevalig nog liggen. dus kon de moer weer vast maken.
Maar matriaal is zo ver weg gesleten dat je niet echt meer de bijpassende maat ken tappen.
Is daar een oplossing voor zoals met draadbussjes het op te lossen of dergelijke of word het dat te zwak.
Iemand met een idee of iemand die het ook eens gehad heeft en op heeft kennen lossen ?
Nadeel is dus dat het een vaste as is die door het frame heen gaat en gelast is...dus niet 1 2 3 gewisseld is.
Ik heb heb het een beetje kennen opvullen met kneedbaar staal... had ik toevalig nog liggen. dus kon de moer weer vast maken.
Maar matriaal is zo ver weg gesleten dat je niet echt meer de bijpassende maat ken tappen.
Is daar een oplossing voor zoals met draadbussjes het op te lossen of dergelijke of word het dat te zwak.
Iemand met een idee of iemand die het ook eens gehad heeft en op heeft kennen lossen ?
Laatst gewijzigd door Arjoen op 19 aug 2008 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
Arjoen
- Bezit: Honda CD50
Skyteam dax - Locatie: Weert (Limburg)
hehe zal het doen.... atm zit het vast genoeg ...alleen jammer dat het tevens de ophang punt van me uitlaat is...dus word wat als ik me nieuwe uitlaat ga bestellen 
en oplassen is wel te doen maar liefste de hele frame dan leeg ...heb vroeger ooit een slechte ervaring mee gehad met me ouwe honda 2 takt en verbrande electric kabels
en oplassen is wel te doen maar liefste de hele frame dan leeg ...heb vroeger ooit een slechte ervaring mee gehad met me ouwe honda 2 takt en verbrande electric kabels
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
geurvreter
Heb bij mijn CT70 de schokbreker bevestigings as eraf geslepen links en rechts en daar een nieuw asje voor gedraaid.
Dat er netjes in gezet en weer afgelast.
Ziet er weer keurig en strak uit,en kan weer jaren mee,is wel iets meer werk als die beun oplossingen ,maar is het wel helemaal weer ok.
P.S Als je de twee bevestigingspunten links en rechts glad maakt met het frametrek je het midden stuk er zo uit.
Dus zo vast zit het nou ook weer niet.
Dat er netjes in gezet en weer afgelast.
Ziet er weer keurig en strak uit,en kan weer jaren mee,is wel iets meer werk als die beun oplossingen ,maar is het wel helemaal weer ok.
P.S Als je de twee bevestigingspunten links en rechts glad maakt met het frametrek je het midden stuk er zo uit.
Dus zo vast zit het nou ook weer niet.