Update Honda C310S

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Franky
mobyletslet

Bericht door Franky »

En, leeft de mobyltte ook nog?
Ik zie dat je ondertussen je honda arsenaal flink hebt uitgebreid :) Zeker mooi spul!
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

dank je !
jazeker, de mobylette staat nog braaf op stal. zit eraan te denken die ook nog eens een flinke opknapbeurt te geven, maar ben er nog niet helemaal over uit ! die van jou ?
sugardaddy
4T-MSB beginner

Bericht door sugardaddy »

Camiel schreef:
gerbrandicus schreef:
SingaBernd schreef:Michelin M29S !

Vind het echt hele fijne bandjes, en ze zijn maar 17,50 per stuk!
Verrek, idd M29S, die heb ik zelf nog onder een bak gehad die ik uit rommelparts had opgebouwd
Stukken beter dan die tractor banden M45 die ik nu onder de Benly heb. Die banden maken gewoon herry op het asfalt, net alsof ik in een jeep rijdt met dat dikke profiel. Vet veel weerstand vermoed ik.
Thanks!

Vind M45s wel fijn. Heb zelf 2.50 eronder, veel grip, kan met 50 plat over de rotonde zonder enige merkbare glijerij.
Jij bent toch niet die Eurlings hè..... :?
Camiel
4T-MSB addict
Bezit: SS50

Bericht door Camiel »

Neenee, ik ben anti-kilometerheffing :lol:
Honda SS50 125cc 49cc
Franky
mobyletslet

Bericht door Franky »

SingaBernd schreef:dank je !
jazeker, de mobylette staat nog braaf op stal. zit eraan te denken die ook nog eens een flinke opknapbeurt te geven, maar ben er nog niet helemaal over uit ! die van jou ?
Tja, dat is een lang verhaal. Maar de feiten spreken voor zich en dat is dat hij nu al 2 jaar lang niet meer fatsoenlijk rijdt. De laatste keer dat hij nog goed reed was met een flink opgevijld cilinderhuisje met opgevoerde zuiger. Hiermee heb ik nog een 3-takt rit mogen rijden. Dit, voor mobylettebegrippen, vermogen monstertje heeft het helaas niet lang volgehouden. Waarschijnlijk is hij tijdens de 3-takt rit vastgelopen. De snelheid lag te laag waardoor ik bijna met gashendel dicht moest rijden en toen was er geen smering. Ik kwam hier te laat achter. Nu ben ik al 2 jaar bezig om motorisch alles helemaal in orde te maken. Dit keer 100% orgineel. In eerste instantie nieuwe cilinder, nieuwe zuiger, nieuwe uitlaat etc etc (dat was vorig jaar zomer). Toen liep hij wel weer, maar niet goed. De oorzaak bleek echter in ontzettend veel dingen te zitten. In de winter heb ik eerst de ontsteking gedeeltelijk vervangen. Dit hielp niks, weer contactpunten ingebrand (en dat was dus met een gloednieuw condensator). Dus toen heb ik echt alles maar eens vervangen. De gehele ontsteking. Nu ook met een zware industriële condensator. Dit lijkt eindelijk wat beter te lopen, maar de problemen waren nog niet over. Rond de 30 gaat hij ineens allemaal gekke dingen doen. En hier ben ik nu nog mee bezig. Ik heb zonet een set sproeiers binnen. Met dank aan de leverancier van dat spul, want die sproeiers (en vooral de tussen maten) zijn zeer zeldzaam! Dat de sproeier ook een probleem was ben ik pas laat achter gekomen. Dit omdat volgas niet echt volgas is. En dat heb ik lang niet door gehad en hierdoor werd mijn test of de sproeier te groot was teveel beïnvloed. Anyway, ik heb weer wat te doen want hij is nog lang niet klaar en ik heb er gewoon erg weinig tijd voor. Wat dan ook, ik vind het nog steeds een genot om der op te rijden. Ook al rijdt hij op het moment maar 30. Dan nog is het puur genieten! :D
Laatst gewijzigd door Franky op 23 jun 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gooi dat rotding toch weg!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Franky
mobyletslet

Bericht door Franky »

Ha nix! Dat is alweer lang geleden! Leuk dat je er ook nog steeds bent. :)
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Hee, Franky! Krijg op komende 3-taktrit nog de kans om je eens van dat ding af te schoppen?
Franky
mobyletslet

Bericht door Franky »

Het is de bedoeling van wel ja (dat je een kans krijgt bedoel ik dan). Moet mijn brommer het wel doen en ik moet in het land zijn.

Maar, ik stel voor de rest van conversatie voort te zetten aan de hand van pm's. We zijn iemands plof pony topic aan het verpesten :wink:
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Je hebt gelijk. We kunnen verder lullen in Jurriens verkooptopic in de relaxroom. Dat speciaal daarvoor aangemaakt.
Cromlech
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Cromlech »

snelwyn schreef:
SingaBernd schreef:haha, knap !

het blok is helemaal uit elkaar geweest en er was weinig van over!
Blok maakte idd geluiden die niet zo lekker klonken, maar hij was altijd super betraubaar! liep altijd.

een TOP blok was dat
SingaBernd
4T-MSB addict

inderdaad was !

moesten toch wel wat dingen worden vervangen !
SingaBernd
4T-MSB addict

Update: Singa weg. C310S erbij!
Phantom

Bericht door Phantom »

top!

leuk winterprojectje :wink:
SingaBernd
4T-MSB addict

Ja ! moet zeker nog wel wat aan gebeuren.
zaten er op de C310S nou ook beenkappen of was dit alleen bij C310 A ?
Plaats reactie