Ik zie dat je ondertussen je honda arsenaal flink hebt uitgebreid
Update Honda C310S
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
-
sugardaddy
- 4T-MSB beginner
Jij bent toch niet die Eurlings hè.....Camiel schreef:gerbrandicus schreef:Verrek, idd M29S, die heb ik zelf nog onder een bak gehad die ik uit rommelparts had opgebouwdSingaBernd schreef:Michelin M29S !
Vind het echt hele fijne bandjes, en ze zijn maar 17,50 per stuk!
Stukken beter dan die tractor banden M45 die ik nu onder de Benly heb. Die banden maken gewoon herry op het asfalt, net alsof ik in een jeep rijdt met dat dikke profiel. Vet veel weerstand vermoed ik.
Thanks!
Vind M45s wel fijn. Heb zelf 2.50 eronder, veel grip, kan met 50 plat over de rotonde zonder enige merkbare glijerij.
Tja, dat is een lang verhaal. Maar de feiten spreken voor zich en dat is dat hij nu al 2 jaar lang niet meer fatsoenlijk rijdt. De laatste keer dat hij nog goed reed was met een flink opgevijld cilinderhuisje met opgevoerde zuiger. Hiermee heb ik nog een 3-takt rit mogen rijden. Dit, voor mobylettebegrippen, vermogen monstertje heeft het helaas niet lang volgehouden. Waarschijnlijk is hij tijdens de 3-takt rit vastgelopen. De snelheid lag te laag waardoor ik bijna met gashendel dicht moest rijden en toen was er geen smering. Ik kwam hier te laat achter. Nu ben ik al 2 jaar bezig om motorisch alles helemaal in orde te maken. Dit keer 100% orgineel. In eerste instantie nieuwe cilinder, nieuwe zuiger, nieuwe uitlaat etc etc (dat was vorig jaar zomer). Toen liep hij wel weer, maar niet goed. De oorzaak bleek echter in ontzettend veel dingen te zitten. In de winter heb ik eerst de ontsteking gedeeltelijk vervangen. Dit hielp niks, weer contactpunten ingebrand (en dat was dus met een gloednieuw condensator). Dus toen heb ik echt alles maar eens vervangen. De gehele ontsteking. Nu ook met een zware industriële condensator. Dit lijkt eindelijk wat beter te lopen, maar de problemen waren nog niet over. Rond de 30 gaat hij ineens allemaal gekke dingen doen. En hier ben ik nu nog mee bezig. Ik heb zonet een set sproeiers binnen. Met dank aan de leverancier van dat spul, want die sproeiers (en vooral de tussen maten) zijn zeer zeldzaam! Dat de sproeier ook een probleem was ben ik pas laat achter gekomen. Dit omdat volgas niet echt volgas is. En dat heb ik lang niet door gehad en hierdoor werd mijn test of de sproeier te groot was teveel beïnvloed. Anyway, ik heb weer wat te doen want hij is nog lang niet klaar en ik heb er gewoon erg weinig tijd voor. Wat dan ook, ik vind het nog steeds een genot om der op te rijden. Ook al rijdt hij op het moment maar 30. Dan nog is het puur genieten!SingaBernd schreef:dank je !
jazeker, de mobylette staat nog braaf op stal. zit eraan te denken die ook nog eens een flinke opknapbeurt te geven, maar ben er nog niet helemaal over uit ! die van jou ?
Laatst gewijzigd door Franky op 23 jun 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict