verschuerenpeter schreef:de originele tandwielverhouding is 3,417.
staat in de originele werkplaatshandboek voor ss50m
http://www.hobbyist.de/dax/Z50a_Werkstatt_Handbuch.pdf
en dat kan je herleiden naar 12-41
voor motorketting weet ik niet waar je het kan halen.
mss bij rovaza?
klopt als een bus voor een standaard ss50m geleverd in duitsland...kijk je daarin tegen in de onderdeel boeken zie je dat ze wel degelijk ook met 13 tands voortandwiel zijn geleverd....net als een 18mm teur in plaats van een 19...9 van de 10 keer zit er stiekem toch wel een 19 op...
Okee waarom loopt tie niet door...kan verschillende oorzaken hebben;teur kan verstopt zitten; wat doet benzine in 20 jaar stilstand?? vergummen...probeer een andere teur en je weet het..Als er de standaard snelle nok in zit moet je nogal wat toeren draaien om in zijn vermogenskromme te komen...wees niet bang; ook 13000 toeren draaien gaat tie niet stuk van..doorhalen dat ding dus..
de ontsteking; de veertjes van de vervroeger kunnen wel eens te slap zijn geworden; hierdoor klapt de vervroeger te snel uit waardoor hij tegen gehouden word om in je vermogens kromme te komen...mijn ervaring is dat je twee keer een duw in je rug moet krijgen; 1x de vervroeger en daarna van de nokkenas en dan loopt het gewoon 80 a 85..
Helaas heb ik niet het ideaal gewicht en de stroomlijn van een japanner maar bij mij doet tie het gelukkig wel goed...(afgezien van de nodige camouflagerook van de versleten klepgeleiders..)
Wat betrefd de zuigerveren; ding moet aan het eind van de slag een flinke compressie hebben in vergelijking met een standaard ss50z..
Vooral dat laatste oef om hem er doorheen te krijgen heb je wel nodig..