2.) Honda Ss50 K1
BMW 315 E21
Ik heb nog geen goede foto's van deze, aangezien hij nog bij de handelaar staat. Maar heb nog wel ff 2 telefoonfoto's kunnen knallen.
De auto is een nette staat, maar moet nog wel wat opgeleukt worden, die wieldoppen kunnen echt niet
Beetje waar de mijne op moet gaan lijken:

De mijne:

Update 31 Januari:
Nwe foto's gemaakt, velgen en een toerenteller gekocht.

Kheb de velgen hier ff ervoor gezet, er komen smallere banden onder.

Heel toevallig heeft mijn broertje er ook 1 gekocht:

Op de brug op mn vaders (Apk-keurmeester) werk.
Honda Ss50 K1
Ik had nog geen gallery van mijn Ss50
Het begon allemaal toen ik 15 was, ik was druk op zoek naar een mooie oude schakelbrommer, dat stond vast. Géén scooter! Dat had iedereen al, en heb een oude schakelbrommer altijd al heel vet gevonden, want dat is eigenlijk gewoon een kleine motorfiets.
Ik heb o.a. naar Zündapps, Kreiders, Yamaha's etc. gekeken, totdat ik een Cb50 aangeboden zag staan. Het was een 4takt, ik wist wel wat dat was, maar heb er nooit bij stil gestaan dat er ook brommers van waren. Volgens mijn vader heeft een 4takt brommer een heel mooi geluid. Ik ging er dus eens op letten, toen viel me op dat er steeds een SS50 voor mijn huis reed, dat geluid was idd erg gaaf, ik was gelijk verkocht aan een 4takt.
Die Cb50 ging niet door, van een kennis hoorde ik dat er geen NL-keurmerk in zit.
Dus ging ik op zoek naar Ss50, maar de meeste lagen ver boven mijn budget. Totdat ik een advertentie op een onbekende "marktplaats" zag staan. Die stond er al een paar maanden op, dus met een een kleine hoop heb ik gebelt, want ze hadden er nl. 2 staan, en verrek: ze waren beide nog te koop.
Ze stonden bij een Harley-David museum in Raalte, dus daar gingen we naar toe met de bus. Na even de Harley's bekeken te hebben gingen we Ss'jes bekijken. Het waren beide opknappers, dus ik heb de netste uitgekozen.
Advertentiefoto:

Mijn aanwinst:

De brommer hing al wat jaar aan het plafon wegens ruimtegebrek. Eenmaal thuis aangekomen, gooiden we er wat benzine in, wat olie d'r in, paar keer kicken en hij liep.
Hij had op dat moment een verotte bovenlangse pijp, die zo lek als een vergiet was, maar ik had op dat moment niet verwacht dat 'ie zo zwaar zou klinken, kweet nu wel beter
Foto's na de opknapbeurt:

Ondertussen heeft de brommer qua uiterlijk al heel wat transformaties gehad:
Een nieuwe uitlaat:

Weer een nieuwe uitlaat, nu maar gelijk inversteren in een goeie:

Onderstussen heeft de Ss alle uithoeken van Nederland gezien. Ik heb er heel wat toertochten mee gemaakt, ben er ook mee op vakantie in Zeeland (648km totaal) geweest. Hier van een tssusenstop in Rotterdam:

Bloembollenrit:

Het begon steeds meer te kriebelen om er een caféracer van te bouwen, zo gezegt, zo gedaan
Ik was nog niet helemaal tevreden, ik wilde nog een ander achterspatbord, caféracerlichtje en kortere stuurhouders, of zelfs clip-ons.
Ik heb ook de tank professioneel laten spuiten.

Later heb ik nog een leuke ontdekking gedaan. Ik had nl. geen lasflens voor op te tank, ik had een 6-cijferig framenummer dat begon met een 2, en ik heb aan de binnenkant van mijn frame die typische blauw/grijze Ss50 kleur gevonden. Verder had ik een kortere buddy dan de meeste Ss50's, dit betekende dus dat ik een K1 model had.
Setup:
70cc
17mm Keihin
V8 Speedsource Carbon-look uitlaat
Verder orgineel
Na 2 jaar en 20.000 km gemaakt te hebben, heb ik de brommer aan een broertje van een vriend vergekocht. Ik zad steeds met een Cb50 in mijn hoofd, want dat vind ik een prachtige brommer, ik heb besloten om toch de stap naar de RDW te zetten.
Mijn Cb50