Niet doortrekken bij hogere toeren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Niet doortrekken bij hogere toeren

Bericht door Gait »

Mijn CD wil niet doortrekken bij hogere toeren, als ik vijftig rijdt houd hij op. Heb de kleppen gesteld nieuwe carb er op(en afgesteld) nieuwe punten. Gewoon tot halfgas en dan gaat hij inhouden.
Heeft iemand een idee?
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Nog een werkend verlatend vliegwiel?

Ontsteking juist gesteld?

Toch een ander sproeiertje proberen?

Thizzle
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:50
Locatie: Santpoort zuid

Bericht door Thizzle »

Heb ik ook bij de 60 in zijn 4, dit komt omdat mijn vliegwiel vastgezet is.
( aan de binnen kant de pootjes ipv een veertje een ijzerdraad erin, voor het geval je het nog niet wist.)

Gait
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 169
Lid geworden op: 29 jan 2007 02:36
Locatie: Hengelo (Gld)

Bericht door Gait »

Kan een ander vliegwiel proberen maar volgens mij is het dat niet.
CY80 en Moto Guzzi V7 Classic

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

wel meer toeren ? dan kan het de koppeling zijn...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Hera62

Bericht door Hera62 »

Als hij boven een bepaald toerental niet omhoog wil in toeren, kan het - denk ik - ook een ontstekingsprobleem zijn. Bijvoorbeeld dat je condensator stervende is, of dat je bougiekabel niet helemaal gezond meer is.

NIX
chaly addict
Berichten: 18907
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Bij mij bleek het luchtfilter de beperkende factor. Rij eens een stukje zonder filter. Gewoon om te kijken. Kijk ook naar de kleur van je bougie.

Kijk eens naar je punten met draaiende motor. Als die een en al vonk zijn, is je condensator gaar. Heel soms is een bobine gaar. Vaak merk je dat met een hoger toerental. Wissel hem eens om met een exemplaar waarvan je weet dat ie op een andere brommer wel lekker liep.

Niet allemaal tegelijk proberen, je wil wel weten wat het nu was. In elk geval ben ik benieuwd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

misschien gaat de hevel in de spoelbak niet naar beneden als er op de knop is gedrukt, daar hadden we op zolder ook last van.
Heb het opgelost door in de spoelbak in het piepschuim bakje (waar normaal water in gaat staan als hij zich vult en dan weer zakt als er is doorgetrokken en dus het water uit de spoelbak weg is) een stapel loodpapiertjes te drukken.

NIX
chaly addict
Berichten: 18907
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Volgens mij verwar je dit board met het loodgietersforum...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

robert
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:11
Locatie: Hummelo

Bericht door robert »

hey,

Techniek en sleutelen
Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.


Daar staat niets over honda only of wel? Bij deze deel ik dus graag mijn ervaring.

NIX
chaly addict
Berichten: 18907
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Je hebt gelijk. Mijn blik was ietwat beperkt. Ik moet het wat ruimer zien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

bob
4T-MSB regular
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:55
Locatie: nabij Enschede

Bericht door bob »

robert schreef:misschien gaat de hevel in de spoelbak niet naar beneden als er op de knop is gedrukt, daar hadden we op zolder ook last van.
Heb het opgelost door in de spoelbak in het piepschuim bakje (waar normaal water in gaat staan als hij zich vult en dan weer zakt als er is doorgetrokken en dus het water uit de spoelbak weg is) een stapel loodpapiertjes te drukken.
Het afsluitrubber ontdoen van klak aanslag doet ook wonderen!

Maar wat voor carb heb je? ik heb een 16mm met vvv. maar die draait ook geen super hoge toeren, en tevens een vast vliegwiel gaat even hard als een vvv. Dus daar ligt het niet aan.

jonacy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:34
Locatie: leuven

Bericht door jonacy »

ik had een gelijkaardig probleem, en heb alle dingen overlopen,

bleek het uiteindelijk de bougie te zijn :oops: dus vervang die ook een keer?

tenzij hij al altijd zo rijdt ... bijmij was dat ineens, omdat hij te arm stond afgesteld.
honda cy

Plaats reactie