Dat moet ik nog nakijken ja. Laatst wel geprobeerd, maar was me even teveel gepriegel.
Mijn C50+CD50
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Welke tekeningen passen het beste bij bamiblokken?
Ik heb het volgende onderdeel...
... en geen flauw idee meer waar die hoort.
Ik heb het volgende onderdeel...
... en geen flauw idee meer waar die hoort.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5174
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Mijn C50+CD50
Die schuifmaat zou ik er niet inzetten.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Oh ik heb zoveel onderdelen over, past nu makkelijk!
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Het ding moest dus onder de koppeling.
Ik kwam ook nog een dikke rubberen ring/bus tegendie dus blijkbaar tussen het kapje en de nokkenas moet.
Een boutgat in carter is wel een beetje lam helaas. Een bout maat groter halve centimeter inkorten zou wel moeten gaan.
Maar eerst maar zorgen dat de boel kan draaien en de kickstarter werkt.
Wel apart is eigenlijk dat heel veel wat "gelig" verkleurd is en dergelijke. Geen idee of dat temperatuur of vieze olie is geweest.
Ik kwam ook nog een dikke rubberen ring/bus tegen
Een boutgat in carter is wel een beetje lam helaas. Een bout maat groter halve centimeter inkorten zou wel moeten gaan.
Maar eerst maar zorgen dat de boel kan draaien en de kickstarter werkt.
Wel apart is eigenlijk dat heel veel wat "gelig" verkleurd is en dergelijke. Geen idee of dat temperatuur of vieze olie is geweest.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Duss.. Even ander blok eronder. Heb alleen steeds last dat het bij de benzinekraan lekt.
Aangezien het hendeltjeding niet als standaard onderdeel te krijgen is; Is de flexibiliteit van de rubberen schijf de hoofdreden voor de vloeistofdichtheid? Het gaat om een (C70) valstroom btw.
En vraagje mbt de gasnaald en -schuif.
De naald heeft het juiste nummer. Maar er zit een messing ring bij. Hoort dat? Zodat je de naald op een "halve groef" in kunt stellen of is dat niet zo kritisch?
En hoe zit het met gasschuiven? Past er enkel een in die werkt? Iirc was er sowieso een korte en lange,
Aangezien het hendeltjeding niet als standaard onderdeel te krijgen is; Is de flexibiliteit van de rubberen schijf de hoofdreden voor de vloeistofdichtheid? Het gaat om een (C70) valstroom btw.
En vraagje mbt de gasnaald en -schuif.
De naald heeft het juiste nummer. Maar er zit een messing ring bij. Hoort dat? Zodat je de naald op een "halve groef" in kunt stellen of is dat niet zo kritisch?
En hoe zit het met gasschuiven? Past er enkel een in die werkt? Iirc was er sowieso een korte en lange,
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Ik heb nu dat boutje van die remhendel los.
Beter dan dit niet gelukt. De draad in het aludeel uiteraard ook niet geweldig, maar valt mee.
Ik had enkel de hendel en het boutje nodig voor de smalle gasrondsel. Opzich hoeft het weinig te houden lijkt me (is met name borging toch?), heb ook niet gemeten of er genoeg is voor M4, denk maar gewoon een las apparaat kopen, word ik wakker met een spik splinter nieuwe bout opgepoetst en wel.
Beter dan dit niet gelukt. De draad in het aludeel uiteraard ook niet geweldig, maar valt mee.
Ik had enkel de hendel en het boutje nodig voor de smalle gasrondsel. Opzich hoeft het weinig te houden lijkt me (is met name borging toch?), heb ook niet gemeten of er genoeg is voor M4, denk maar gewoon een las apparaat kopen, word ik wakker met een spik splinter nieuwe bout opgepoetst en wel.
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Mijn C50+CD50
Zaag gewoon het slechte draad van de bout af, vijl het uiteinde netjes zodat de draad weer werkt en haal een M5 tapje door het armatuur. Niets aan de had.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Armatuur bedoel je het alu deel van het stuur mee? Is een drupje lock-tite nog handig of blijft dat echt wel hangen (zijn tenslotte twee verschillende materialen, wat ook wel eens positief werkt).
Kleine vraag tussendoor aan de Hondagod, wat is de "officiële" maat van de schroefkoppen? PH3 en PH3 zijn het eigenlijk niet helemaal (is de juiste überhaupt (nog) wel te koop).
Kleine vraag tussendoor aan de Hondagod, wat is de "officiële" maat van de schroefkoppen? PH3 en PH3 zijn het eigenlijk niet helemaal (is de juiste überhaupt (nog) wel te koop).
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5174
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Mijn C50+CD50
Dat is een JIS standaard.robertsp schreef: ↑06 mei 2023 12:52 Armatuur bedoel je het alu deel van het stuur mee? Is een drupje lock-tite nog handig of blijft dat echt wel hangen (zijn tenslotte twee verschillende materialen, wat ook wel eens positief werkt).
Kleine vraag tussendoor aan de Hondagod, wat is de "officiële" maat van de schroefkoppen? PH3 en PH3 zijn het eigenlijk niet helemaal (is de juiste überhaupt (nog) wel te koop).
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mijn C50+CD50
Thanks, even uitzoeken dan, ik vind het zonde om schroefkoppen onnodig te mutileren. Er is al genoeg daarvan op de wereld tenslotte.
Ik keek even bij PB (m' n favo spul is daarvan vanwege de verwisselbare kling), maar aanbod viel wat tegen. Kwam er wel een tegenn voor kleine doppen en voor 'torque' wat alletwee nog nog wel interessant kan zijn.
(Heb ook wel gelezen over torque bits, maar de meningen gemiddeld genomen gaven geen goed/positieve uitkomst.)
Ik keek even bij PB (m' n favo spul is daarvan vanwege de verwisselbare kling), maar aanbod viel wat tegen. Kwam er wel een tegenn voor kleine doppen en voor 'torque' wat alletwee nog nog wel interessant kan zijn.
(Heb ook wel gelezen over torque bits, maar de meningen gemiddeld genomen gaven geen goed/positieve uitkomst.)
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1360
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Mijn C50+CD50
Ik heb die van Vessel gekocht, bevalt erg goed! Wereld van verschil met een philips of pozidrive.
grote klappen, snel thuis