Als de Ape in NL een keuring heeft ondergaan en echt als moto werd ingeschreven en verzekerd. Dus papieren op naam van een NL’er, moet het normaal kunnen. Feit dat ie gededouaneerd is en je vignet 705 hebt gekregen zou het al moeten in orde zijn. Of douane heeft niet alles correct over genomen van de NL papieren (waar hij ook een pvg nummer moet gekregen hebben anders kan hij daar niet op de baan) of je hebt iemand die haantje de voorste is bij de DIV.
Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2565
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Wil mijn C50 als motor laten keuren. Mijn OT blok is gaar (versnellingsbak,koppeling, krukas, cilinderkop etc), wil dit blok een keer reviseren in de toekomst. Heb een Lifan semi blok 90cc gekocht ter overbrugging. Vraag me nu alleen af of het keuren moeilijker gaat met een imitatie blok. Lees verschillende verhalen op het forum en op andere sites. Zou dit lukken (Ik ga naar RDW Zwolle) of kan ik toch beter wachten tot ik het Honda blok op orde heb? Dan moet ik even wachten (ook met ombouwen naar 12volt). Iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door JeroenM op 26 jul 2020 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
kan je doen natuurlijk, maar als je daarna er een ander blok op zet moet je officieel het ding opnieuw laten keuren.(wat niemand doet natuurlijk) maar, ja het kan.
ik zou aanraden om lekker met je 90cc lifan te blijven rijden, als je toch voor motor gaat.(of iets met nog meer cc's)
ik zou aanraden om lekker met je 90cc lifan te blijven rijden, als je toch voor motor gaat.(of iets met nog meer cc's)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16231
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Zorg dat je een aankoopbewijs en basisgegevens van dat blok bij je hebt.
Laatst op fb waren er een paar waar moeilijk werd gedaan in amsterdam en nieuwegein?
Laatst op fb waren er een paar waar moeilijk werd gedaan in amsterdam en nieuwegein?
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
tja dit is natuurlijk een beetje belachelijk, alsof jij moet aantonen dat het blok niet gestolen is ofzo. omgekeerde bewijslast. je hoort onschuldig te zijn tot het tegendeel bewezen is, dus hun moeten bewijzen dat jouw blok gestolen is, en niet andersom. wellicht een proefproces waardig... maar accoord, dit is hoe het gaat.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Aantonen ging altijd met een verkoopverklaring of een verklaring dat je het ding al 20 jaar op de plank hebt liggen oid. Nieuw was dat een keurmeester perse een framenummer wilde zien waar het blok onderuit zou komen. En dat is kul.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
dat is iets wat ze sowieso zelf al weten, want ze registreren het motornummer met de brommer die ze keuren, en dat blijft voor eeuwig en altijd in hun systeem staan. dit slaat helemaal nergens op want dan zou je dus alleen blokken mogen gebruiken die ooit onder een ander frame hebben gehangen, terwijl je allerlei china blokken die nog nooit ergens onder hebben gehangen gewoon overal los en nieuw kan kopen. volkomen belachelijk, dit is gewoon keuringaanvragertje pesten.
kunnen we niet collectief de rdw hierop aanspreken? het lijkt me echt nodig...
kunnen we niet collectief de rdw hierop aanspreken? het lijkt me echt nodig...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Nee, die redenatie gaat niet op want je kunt gewoon een nieuwkoop bon bij een bamiblok laten zien als je die zelf nieuw kocht. Maar soms zijn ze wel irritant. En niet alle brommers zijn geregistreerd. En ja na 10 jaar verdwijnen de aangiften.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Keuren voor motorkenteken is gelukt! Geen vragen gekregen over het blok. Vind het alleen raar dat ik mijn kenteken en plaat pas krijg als de BPM aangifte verwerkt is bij de belastingdienst. Terwijl BPM totaal niet aan de orde is voor een brommer/motor ouder dan 25 jaar... Even geduld dan nog maar, hopen dat het nog even goed weer blijft
-
- chaly addict
- Berichten: 18856
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Tja, de zogenaamde nul-aangifte. Het blijft een rigide belastingmachine. Procedure voor de aangifte verandert wel ieder jaar, maar helaas niet het inzicht voor de noodzaak ervan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
- Bezit: CD-50
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Nog even terugkomen op mijn rare framenummer met het laatste getal op zijn kop, waarvan een enkeling zei dat ik het frame beter kon weggooien. Twee weken geleden eindelijk naar de RDW geweest. Ik moest namelijk de 70 cc die er nog opzat voor de zekerheid vervangen door een 49cc (dus hohnen, nieuwe zuigerveren, schroefdraad tappen voor carburateur etc) en nog wat andere dingetjes. En een paar proefritten om te kijken hoe het zat met de nieuwe snelheid (veels te hard).
Tijdens een telefoongesprek met de RDW hadden ze me aangeraden om meteen ook een identiteitsonderzoek aan te vragen zodat evt het framenummer opnieuw kon worden ingeslagen indien nodig.
Ik met een rugtas vol papieren naar de RDW. De correspondentie met Honda over het framenummer, een tablet met foto's van andere framenummers, foto's van mezelf 30 jaar geleden op de brommer (want ik had geen koopverklaring), pdf's van technische gegevens van CD-50, SS-50 (want er zit een SS blok onder), en gegevens over jaartallen.
Even kort verteld wat er aan de hand was, maar hij hoefde niks van mijn meegebrachte waar te zien. Even goed kijken met een lampje en een of andere vloeistof. Even later zegt ie: "ik vind het zonde om er een nieuw framenummer in te slaan, ze hebben een fout gemaakt en dat is uniek. We laten hem gewoon origineel". Hij zei nog wel dat ie geen sporen van vijlen of krassen had gevonden. Even aantrappen om te kijken of de verlichting het deed en dat was het. Geen rollerbank ofzo (dus voor niks die 49cc er op gezet...)
Op de terugweg meteen de gasschuifbegrenzer eruit gehaald (die had ik in mijn stuur gemaakt), en meteen weer verder met inrijden (ik gebruik de 'trap hem op zijn staart' methode). Hij loopt bijna 80.
Dus na 30 jaar in de box weer een CD-50 op de weg! Nog bedankt voor de adviezen hier!
PS: ik ben toch wel geneigd om, gezien het afwijkende lettertype, te denken dat het om een vervangingsframe gaat.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
- Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning - Locatie: Ergens tussen TX en HHW
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Top man, gefeliciteerd!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16231
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Inderdaad uniek ja. Foutje bedankt.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4043
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
En wat heeft ie van de omgedraaide 3 gemaakt?
Eén 2?
Én gefeliciteerd, prachtig.
Gr. Wim.
Eén 2?
Én gefeliciteerd, prachtig.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 06 mei 2019 17:16
- Bezit: CD-50
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
De omgedraaide 3 is natuurlijk gewoon een 3.