SS50K3
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 593
- Lid geworden op: 29 jul 2012 12:10
- Bezit: Honda Cd50 '72
- Locatie: Hoorn
Re: Even voorstellen SS50K3
Die heb je mooi opgeknapt zeg!
En nu zo snel mogelijk de weg op er mee!
En nu zo snel mogelijk de weg op er mee!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: Even voorstellen SS50K3
Nee, de uitlaat komt niet van mp. Ik had hem nog liggen. Heb er alleen een nieuwe kraag aangelast. Hitteschild is opnieuw geverfd.
Ik heb nog een aantal uitlaten en volgens mij ook schildjes liggen. Wel allemaal met werk. Als ik je kan helpen moet je het maar laten weten.
Ik heb nog een aantal uitlaten en volgens mij ook schildjes liggen. Wel allemaal met werk. Als ik je kan helpen moet je het maar laten weten.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Even voorstellen SS50K3
dat is een hele voorruitgang.
nog wel even de voorvork rubbers naar beneden schuiven die moeten tegen de chrome ringen aan zitten.
nog wel even de voorvork rubbers naar beneden schuiven die moeten tegen de chrome ringen aan zitten.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: SS50K3
Vorige week eindelijk een stukje kunnen rijden. Het viel niet tegen, alleen hield de motor flink in bij het gas geven en plofte de uitlaat een beetje. Ik denk dat ie te arm staat (50cc, 16mm teurtje, 68 sproeier, vvv) ik kom ook niet boven de 50.
Ik denk dus ik haal de bougie er even uit. Is de hele draad van dat ding kapot. Rede: slecht geplaatste helicoil door vorige eigenaar.
Die heb ik eruit getrokken. Nu moet ik er een andere helicoil inzetten, maar hoe weet ik zeker dat het een helicoil was en niet een ander merk? Want volgens mij heeft een ander merk een andere tap nodig. Weet iemand dit?
Ow ja en even om te checken, een bougie is toch M10x1 he?
Ik denk dus ik haal de bougie er even uit. Is de hele draad van dat ding kapot. Rede: slecht geplaatste helicoil door vorige eigenaar.
Die heb ik eruit getrokken. Nu moet ik er een andere helicoil inzetten, maar hoe weet ik zeker dat het een helicoil was en niet een ander merk? Want volgens mij heeft een ander merk een andere tap nodig. Weet iemand dit?
Ow ja en even om te checken, een bougie is toch M10x1 he?
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50K3
Yep, 10x1. Als een helicoil of bus niet meer wil kun je de kop ook pas maken voor een 12mm bougie.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: SS50K3
Phoe, we zijn ondertussen 2 jaar verder...
2 kinderen en een verbouwing verder begin ik weer tijd te krijgen om wat te hobbyen.
De ss staat nog steeds zonder kenteken in de schuur.
De HDD in ons mooie den bosch heeft me weer enthousiast gekregen om binnenkort maar eens naar de keuring te gaan.
Eerst de schuur maar eens opruimen en de brommer uitgraven. Vorige week wel de sproeierbuis terug gevonden. Toch even proberen en hij starte in1 keer.
De ss is klaar, alleen de juiste sproeier moet nog gevonden worden. Tot nu toe met 68 gereden, die was te klein.
Toen ik met 75 reed werd ik aangehouden door onze blauwe vrienden, gelukkig kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Had het gevoel dat 75 klein was, maar kon het dus niet meer checken.
75 klinkt al behoorlijk groot met 50cc en 16 mm teurtje. Maar ik bedacht me gister dat het ook een 70 cc met 50cc opdruk kan zijn. Ik heb de cilinder nooit nagemeten. Is dat aan de buitenkant te zien?
2 kinderen en een verbouwing verder begin ik weer tijd te krijgen om wat te hobbyen.
De ss staat nog steeds zonder kenteken in de schuur.
De HDD in ons mooie den bosch heeft me weer enthousiast gekregen om binnenkort maar eens naar de keuring te gaan.
Eerst de schuur maar eens opruimen en de brommer uitgraven. Vorige week wel de sproeierbuis terug gevonden. Toch even proberen en hij starte in1 keer.
De ss is klaar, alleen de juiste sproeier moet nog gevonden worden. Tot nu toe met 68 gereden, die was te klein.
Toen ik met 75 reed werd ik aangehouden door onze blauwe vrienden, gelukkig kwam ik er met een waarschuwing vanaf. Had het gevoel dat 75 klein was, maar kon het dus niet meer checken.
75 klinkt al behoorlijk groot met 50cc en 16 mm teurtje. Maar ik bedacht me gister dat het ook een 70 cc met 50cc opdruk kan zijn. Ik heb de cilinder nooit nagemeten. Is dat aan de buitenkant te zien?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 10 dec 2009 22:13
- Bezit: -
Honda SS50Z K3
Honda SS50Z K1 - Locatie: Arnhem
Re: SS50K3
Ik vroeg mij serieus laatst al af waar je gebleven was...
De laatste keer dat ik je online zag/sprak zat je hier nog op camping in de buurt...
De laatste keer dat ik je online zag/sprak zat je hier nog op camping in de buurt...
Vast is vast!
-
- chaly addict
- Berichten: 18837
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50K3
Sommigen rijden zelfs met een 85 in een 16mm op een 50cc. Waar ie lekker op loopt moet erin.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: SS50K3
Ja zo gaat dat nu eenmaal, binnenkort maar eens een zakje sproeiers halen en een rustig plekje opzoeken om te rijden. Hopelijk wordt ik dan niet weer aangehouden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: SS50K3
even een heel oud topic omhoog schoppen.
Al jaren staat deze SS in de schuur, door tijdgebrek is het er nog steeds niet van gekomen hem op kenteken te zetten.
Maar..... volgende week dinsdag wordt ik bij de RDW verwacht. het gaat dus eindelijk toch gebeuren.
ik heb hem weer aan de praat. na jaren van stilstaan waren beide drijvers van de vlotter lek!?? een nieuwe vlotter was zo gefixed. Een beetje nieuwe benzine erin en hij reed niet slecht. Echt lekker afstellen is nog niet gelukt, omdat ik de weg nog niet op kan zonder kenteken. Onze blauwe vrienden hadden me een paar jaar geleden al te pakken...
Net een ring in de carburateur gezet en nu loopt ie mooi 40km/h.
Al jaren staat deze SS in de schuur, door tijdgebrek is het er nog steeds niet van gekomen hem op kenteken te zetten.
Maar..... volgende week dinsdag wordt ik bij de RDW verwacht. het gaat dus eindelijk toch gebeuren.
ik heb hem weer aan de praat. na jaren van stilstaan waren beide drijvers van de vlotter lek!?? een nieuwe vlotter was zo gefixed. Een beetje nieuwe benzine erin en hij reed niet slecht. Echt lekker afstellen is nog niet gelukt, omdat ik de weg nog niet op kan zonder kenteken. Onze blauwe vrienden hadden me een paar jaar geleden al te pakken...
Net een ring in de carburateur gezet en nu loopt ie mooi 40km/h.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SS50K3
Zijn je banden vrij van (droogte)scheurtjes?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: SS50K3
Goede tip, maar de banden zien er goed uit. Dat is geen probleem
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5171
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: SS50K3
Succes. Het moet lukken hoor.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 15 sep 2012 07:48
- Bezit: Honda SS50Z K3
Honda Jazz - Locatie: Den Bosch
Re: SS50K3
Denk ik ook.
Ik zit net de FAQ nog eens door te lezen. Daar staat mij dat een retro reflector verplicht is. Weet iemand wat dat is? Is dat gewoon het glas van het achterlicht, of moet er nog een losse reflector achterop zitten?
Ik zit net de FAQ nog eens door te lezen. Daar staat mij dat een retro reflector verplicht is. Weet iemand wat dat is? Is dat gewoon het glas van het achterlicht, of moet er nog een losse reflector achterop zitten?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: SS50K3
Als er een reflecterend deel in je achterlichtglas zit, bedoelen ze die volgens mij. Keurmerkje op je glas?