Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

Ik denk dat het te laat is voor die as. Maar een hele goede kruipolie zou je kunnen proberen. (Innotec Deblockoil) Maar het duurt wel even.
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Ik slijp de bok in de lengte door tot de as. De frame ogen worden dan ook iets ingeslepen. Alles kan dan wel uit elkaat gemept en dan kan je het weer terug in ekaar lassen. Voordeel is dat je de bok dan iets ruimer in elkaar kunt lassen zodat ie met een berg vet minder snel weer vastrot. Als je je frame heel wil houden kun je de bokas ook doorzagen tussen frame en bok. Je frame blijft dan heel. Als je dat aan de standaardkant doet, kan soms de andere kant er uitgewurmd zonder die ook te hoeven zagen. Daarna bedenken hoe je het restant bokas uit de bok gaat krijgen. Iets zal eraan gaan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ceedee »

Dank voor de reacties, ik ga eerst die olie proberen.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ben C50 »

Je kunt ook dr rempook proberen los te krijgen van de as en de as aan de bok vast laten zitten. Dan werkt alles ook weer.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Kleine vragen topic

Bericht door ceedee »

langzaam komt ie los, ik kan nu al de standaard beneden krijgen en hem erop trekken,
hij gaat steeds losser zitten, Mooi!
ik weet alleen niet of de as nou in de standaard loskomt of in de rempook, maar dat maakt niet zoveel uit.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Ik vermoed het laatste.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
superdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:45
Bezit: Honda gorilla
Locatie: Maastricht-Aachen airport

Re: Kleine vragen topic

Bericht door superdax »

Hallo ik heb een vraagje over mijn vliegwiel.
het is een f140-63
er staan geen 2 streepjes bij de F en is dus niet vervroegend volgens mij.(wat ik heb kunnen vinden)
welk type vliegwiel moet ik hebben voor een vervroegend type dat ik zo kan vervangen.
Ben nog niet zo behendig met de zoekfunctie of zoek verkeerd en kan het dus niet vinden.

Alvast bedankt
Groet,
Patrick
Bijlagen
vliegwiel f140 63.jpg
rij niet hard, ik ben een laagvlieger!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Kleine vragen topic

Bericht door gerbrandicus »

Een willekeurige vervroegende Hitachi of Nippon Denso. Je hebt dit vliegwiel ook met vervroegingsmechanisme erin, vrij zeldzaam. Maar de wat oudere Hitachi aluminium vervroegende vliegwielen passen ook.

Op je Gorilla ga er er overigens niets van merken. Het vliegwiel met vaste tijdstip wat je hebt is al heel fijn. Alleen met een grotere carburateur zou je waarschijnlijk iets merken van vervroeging. Maar een grote carb doet weer weinig op de kleine inlaat van de cilinderkop, tenzij je een speciaal Takegawa spruitstuk koopt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Aangezien dit een duitser is, is deze waarschijnlijk geknepen op carburateur en nokkenas.
(honda was niet van een simpel ringetje in het inlaatspruitstuk)

Gebruikersavatar
superdax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:45
Bezit: Honda gorilla
Locatie: Maastricht-Aachen airport

Re: Kleine vragen topic

Bericht door superdax »

Ben nog niet zo heel bekend met 4takt opvoeren ben meer een Zundapp man die de overstap heeft gemaakt naar Honda. ;)
Ik wilde gaan kijken welk type vliegwiel ik nodig heb. Ik kan de info niet echt vinden omdat er zoveel vliegwielen zijn en Honda zoveel verschillende heeft gebruikt/gemaakt.
Ik heb bijvoorbeeld een vervroegend vliegwiel liggen van een cy50 maar dat is ook weer anders.
rij niet hard, ik ben een laagvlieger!

talin
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2018 11:04
Bezit: DAX 50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door talin »

gisteren voor het eerst een stukje wezen rijden, puur om te kijken wat er los rammelt en wat ik tegenkom.

thuis gekomen zag ik wat olie druppels liggen na een half uur, ik kijk aan de onderkant en zie daar bij het skyteam blok 2 aftappluggen ( zijn het 2 aftappluggen ) zitten, 1 was er weg.
ik heb nog een reserve blok dus kijk bij deze om de verloren bout in het andere blok te zetten.
ik draai hem los en ja dat ziet er uit als aftapplug maar er zit ook een 10 cm lange veer op.
nu zit ik allerlei exploded views te bekijken maar het is mij onduidelijk wat het nu is?

is die veer ervoor om iets met oliedruk te doen?
zit daar een kogel boven die iets doet?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Er is maar 1 olie aftap plug, midden onder het blok. De ander is de bout die de kettingspanner in het blok houdt.

Zo te horen ben je je nokkenaskettingspanner verloren, niet meer mee rijden tot deze vervangen is (en de timing van de nokkenas is gecontroleerd!)

talin
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jan 2018 11:04
Bezit: DAX 50

Re: Kleine vragen topic

Bericht door talin »

nielspbr schreef: 16 apr 2018 13:33 Er is maar 1 olie aftap plug, midden onder het blok. De ander is de bout die de kettingspanner in het blok houdt.

Zo te horen ben je je nokkenaskettingspanner verloren, niet meer mee rijden tot deze vervangen is (en de timing van de nokkenas is gecontroleerd!)
ah duidelijk!
ik ga op zoek naar "nokkenaskettingspanner"
gaat daar ook een gaatje doorheen geboord worden om hem te borgen met wat borgdraad!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Eric »

Nee. Gewoon goed vastdraaien.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ben C50 »

De sleutels van mijn peda chip zijn weg. Geen punt, ik heb het contactslot geforceerd. Brommer doet het nu, maar ik vraag me af of het kwaad kan (accu? Spoelen die heet worden ofzo?) als ik het contact altijd aan laat staan, en alleen de rode uit-knop op het stuur gebruik alsof het een contactschakelaar is.

Het is een chinese 12v (elektrische starter) met spoelen in stervorm, mocht dat van belang zijn.

Plaats reactie