C310

Het stapelgekke stoute stoterstangen stukje
Plaats reactie
EelcoMunga
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2018 18:33
Bezit: SS50 , C310

C310

Bericht door EelcoMunga » 16 jan 2018 18:42

Hallo ,

Ik ben Eelco Bijlsma uit Bolsward(friesland) Heb al een tijdje op dit forum gezeten in de oude tijd .

Ik heb zon half jaartje terug een project C310 gekocht bij 4strokebarn ,
Na 2 nieuwe kleppen en een beurtje liep dit ook al vrij snel en rijdt ook prima .
Maar bij de stoplichten valt hij altijd uit , net als hij erin verzuipt, als ik hem rustig in toeren terug breng is het prima . loopt mooi rustig stationair

Hij rijdt voor de rest prima , maar de gasnaald moest wel helemaal op de laagste stand , om hem stationair te krijgen .

Iemand een idee ? kleppen toch opnieuw inslijpen ? (zijn zon 100km oud , maar niet super goed ingefreesd)
valse lucht heeft hij niet , luchtfilter balg hem ik wel zelf gemaakt .
Anders dacht ik iets met vlooter hoogte ?
Vlotter afstellen heb ik nog nooit gedaan , waar zou deze op moeten staan ?

Gebruikersavatar
iclaudius
4T-MSB addict
Berichten: 689
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf

Re: C310

Bericht door iclaudius » 16 jan 2018 22:52

Vlotterhoogte, betekend dat alle sproeirs netjes in de benzine staan, en de vlotter zorgt voor dat benzine-peil...Kijk maar of er een lijntje op de vlotter staat (daar waar de laatste jaren het niveau heeft gestaan...moet je wel de carb op z'n kop zetten, en kijken of dat lijntje de beide sproeiers onder de benzine zet)
Kleppen zijn wel in orde, denk ik!!
Zit er wel een stationairsproeier in?? (buisje naast de hoofdsproeier)(maat 0.35)
Is het kanaal naar de luchtschroef wel open? m.a.w. kan je het stat-toerental veranderen met de luchtschroef?(bedoel dan niet de schroef die de gasschuif bediend!!
Denk toch dat je carb vervuild is!!!

EelcoMunga
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2018 18:33
Bezit: SS50 , C310

Re: C310

Bericht door EelcoMunga » 17 jan 2018 21:33

Hoi , Dit is zon valstroom geval , geen stationair sproeier te bekennen ? naast hoofd sproeier zit een messing buisje zonder schroefdraad , die nog een doorgeprikt met een staalborstel haartje , zal nu nog es proberen .

Gebruikersavatar
Lacsap
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 nov 2017 21:03
Bezit: PC50A 1968

Re: C310

Bericht door Lacsap » 17 jan 2018 21:59

Dit klinkt als verzuipen; het blok krijgt teveel peut.
Ik zou inderdaad eens beginnen met de vlotter; is deze lek of niveau wel goed afgesteld?
Het niveau staat te hoog, dit compenseer je met een lage naaldstand.

EelcoMunga
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2018 18:33
Bezit: SS50 , C310

Re: C310

Bericht door EelcoMunga » 17 jan 2018 22:42

Dat zou kunnen kloppen hij start namelijk (te)makkelijk zonder choke , ook met dit koude weer .
Maar vlotter stond perfect op 14,5 mm , heb zelf 15,5 geprobeerd en 12,5 mm beide keren zelfde effect .
loopt redelijk goed stationair , maar als je even half gas houd en dan terug laat vallen valt hij dus uit .
Ik heb ook het idee dat hij veel te veel benzine krijgt , maar zal ik een andere carburateur proberen , of een nieuwe immitatie van een 310S proberen ?

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17043
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C310

Bericht door NIX » 17 jan 2018 22:57

Check eerst eens of de vlotter niet lek is. Zit er geen benzine in? Ik verdenk ook het luchtkanaaltje voor stationair of de luchtsproeier. Zijn de gaatjes in de sproeierhouder open?
Kijk eerst even in de FAQ.

Online
Gebruikersavatar
wim V8
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Super 100 '12 (daily driver)
Bitri 200 '57 (sachs-engine rebuilding)
C321 (sleeping project).
Novio '74 (sleeping project.)
PC50 '68. daily driver.

Re: C310

Bericht door wim V8 » 18 jan 2018 12:02

Afstelling valstroomcarb. vlotter als volgt,

meten vanaf carburateurdekselrand tot onderkant vlotter 14,5mm
vlotternaaldveer niet indrukken, mits aanwezig.

*edit* dat wist je al, nu teruglezende.

Kleppen slijp je toch altijd in, ook op nieuw gefreesde zittingen?
Nieuwe kleppen na 100-200km altijd opnieuw een keer afstellen.
Is dat doe het zelf luchtfilter wel in orde, dus niet te veel weerstand waardoor ie nu verzuipt.
Hoe is de bougiekleur? na een flink stuk, +- 2-4min. vol gas.
Is de benzine lekker vers? Probeer eens 98ron.

Gr. Wim.

EelcoMunga
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2018 18:33
Bezit: SS50 , C310

Re: C310

Bericht door EelcoMunga » 18 jan 2018 17:52

Hoi ,

Net de gasnaald bekeken , Hij wil alleen maar lopen op 1 stand , alle andere gasnaald standen loopt hij voor geen meter .
Ik denk toch na +- 45/50 jaar deze carb gewoon op is , is dit misschien een optie ? http://www.4taktwinkel.nl/Carburateur-M ... neel-Honda

Of een revisie van CMSNL


NIX , ik heb alle gaatjes doorgeprikt met een mini staal draadje , en heeft een week in dasty gelegen .
Vlotter is goed , zit geen benzine in .



Afbeelding

Wat doet nummer 32 precies , bij cmsnl staat JET SLOW ? als ik daar aan draai veranderd er niets ,
Ook bij stationair kan ik draaien aan de luchtschroef wat ik wil , toerental veranderd niet .
Hij is 100% valse lucht vrij ivm nieuwe pakking+ carbu gevlakt + nieuwe O ring carb . en getest met remreiniger .
Zou de gasnaald ook versleten kunnen zijn ? (misschien domme vraag)
https://www.cmsnl.com/honda-c310a-gener ... 151001004/

EelcoMunga
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2018 18:33
Bezit: SS50 , C310

Re: C310

Bericht door EelcoMunga » 18 jan 2018 19:55

Edit ,


goed nieuws , schroef 32 is dus wel belangrijk , eruit gedraait en hier zitten 2 HELE kleine mini gaatjes in blijkbaar , die waren verstopt .
dus goed schoongemaakt , (dasty haalt dus niet alles weg :( ) en loopt echt als nieuw ! ben super blij weer dat er geen nieuwe carb op hoeft , Bedankt voor het meedenken mvg , Eelco

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17043
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C310

Bericht door NIX » 18 jan 2018 20:25

Goedzo knul! Kleine gaatjes altijd doorprikken met een gerafelde gaskabel ofzo.
Kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie