70cc met OT50 kop naar 85/90cc
-
- Admin
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Ik denk dat ik uiteindelijk maar liever voor een combi ga die Honda zelf ook gebruikt heeft. Minste kans op gedoe.
Dus het plan is om het volgende onderdelen bij elkaar te sprokkelen en een blok te bouwen:
- GB6 kop (voor de 21mm inlaat, zodat de 20mm carb die ik heb liggen erop past)
- GT0 zuiger
- lange 47mm cilinder
- GT0/GB6 49,5mm krukas
- SS 4 bak
- GB6 carters (of andere 12v carters die ik kan gebruiken, zal denk ik op het type lagers moeten letten?)
- éénplaatskoppeling van m'n ss blok met nieuwe plaat en veren (evt heb ik nog een bami tweeplaats)
- vervroegende bami cdi ontsteking
Dit moet passen zo toch? Zie ik verder nog iets over het hoofd?
Dus het plan is om het volgende onderdelen bij elkaar te sprokkelen en een blok te bouwen:
- GB6 kop (voor de 21mm inlaat, zodat de 20mm carb die ik heb liggen erop past)
- GT0 zuiger
- lange 47mm cilinder
- GT0/GB6 49,5mm krukas
- SS 4 bak
- GB6 carters (of andere 12v carters die ik kan gebruiken, zal denk ik op het type lagers moeten letten?)
- éénplaatskoppeling van m'n ss blok met nieuwe plaat en veren (evt heb ik nog een bami tweeplaats)
- vervroegende bami cdi ontsteking
Dit moet passen zo toch? Zie ik verder nog iets over het hoofd?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Ik zou eerlijk gezegd bij 86cc gelijk de bami tweeplaats monteren.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8962
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
ik heb nog een c90/cd90 kop liggen. dubbel kogellager in 22mm uit 19mm zo wat ik meet met een rolmaat.René schreef: ↑24 dec 2017 13:14 Ik denk dat ik uiteindelijk maar liever voor een combi ga die Honda zelf ook gebruikt heeft. Minste kans op gedoe.
Dus het plan is om het volgende onderdelen bij elkaar te sprokkelen en een blok te bouwen:
- GB6 kop (voor de 21mm inlaat, zodat de 20mm carb die ik heb liggen erop past)
- GT0 zuiger
- lange 47mm cilinder
- GT0/GB6 49,5mm krukas
- SS 4 bak
- GB6 carters (of andere 12v carters die ik kan gebruiken, zal denk ik op het type lagers moeten letten?)
- éénplaatskoppeling van m'n ss blok met nieuwe plaat en veren (evt heb ik nog een bami tweeplaats)
- vervroegende bami cdi ontsteking
Dit moet passen zo toch? Zie ik verder nog iets over het hoofd?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Hier staat mijn SS90 blokje beschreven met C90 topend. Ik heb er ook een bami 2-plaats in.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Ik zou een 52mm DRP kruk monteren icm een 52mm cil/zuiger met OT70 kop. En idd sowieso een 2plaats erop. En als je voor 12V tap gaat als het even kan een HM CDI ontsteking. Meer in balans, loopt dan veel soepeler en geruislozer.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Ik heb deze setup en de 90cc setup gehad. De 90 vond ik meer fun dan de 110 om eerlijk te zijn. Maar voor de prijs eln de prestaties moet je het niet laten.gerbrandicus schreef: ↑25 dec 2017 01:52 Ik zou een 52mm DRP kruk monteren icm een 52mm cil/zuiger met OT70 kop. En idd sowieso een 2plaats erop. En als je voor 12V tap gaat als het even kan een HM CDI ontsteking. Meer in balans, loopt dan veel soepeler en geruislozer.
Bij ne maat, mrwhoopie op daxboard, heb ik op de 110 versie een Daytona hyperhead gezet. Ja man wat een giga verschil ivm z'n DRP superhead (een OT70 kop met hier en daar wat aanpassingen)
-
- Admin
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Helaas wil ik ook wat op de centen letten. Het blok is namelijk niet het enige wat ik nog wil veranderen. De door mij genoemde C90 setup is allemaal nog wel redelijk betaalbaar.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8962
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
wie rijd er nou niet met zo'n blokje rond.
19mm ss teur
de zuiger weet ik niet pressies maar zou de verkeerde zijn zo wat ik van sommige hoorde lage compressie
s65 2 plaats koppeling.
c90 hitachi ontsteking.
ding doet rond de 80 tot 85km/h alleen kakt hij mij te veel in met tegen wind.
nu moet hij nog een keer open voor een andere 4de versnelling (korter maar niet te kort)
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Zal je wel een 126 zuiger hebben of een kleine inlaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8962
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
die zuiger volgens mij nummer staat er toch in gegoten?
kop is gewoon een c90 exemplaar met gleilagers
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Ori honda staat altijd ergens een nummer. Soms bij de pen, soms binnen de bodem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Admin
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Inmiddels van alles bij elkaar gesprokkeld: C90 onderblok, ori ontsteking, SL70 tweeplaatskoppeling en een OT70 kop.
Maar dat C90 blok heeft kogellagers en de SS bak naaldlagers... kwam ik net achter. En dat past dus niet, de assen van de SS bak zijn te dik. Wat zijn nu mijn mogelijkheden? Zijn er andere assen die ik kan pakken? Andere lagers? Of heb ik gewoon andere carters nodig? Of een andere bak?
Maar dat C90 blok heeft kogellagers en de SS bak naaldlagers... kwam ik net achter. En dat past dus niet, de assen van de SS bak zijn te dik. Wat zijn nu mijn mogelijkheden? Zijn er andere assen die ik kan pakken? Andere lagers? Of heb ik gewoon andere carters nodig? Of een andere bak?
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
CD90 assen of een bami 4-bak. Of gewoon een 3-bak voor kogellagers. Of inderdaad een setje carters met glij- of naaldlagers.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Admin
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Bedankt!
Dan lijken me een set andere carters het makkelijkst/voordeligst.
Dan lijken me een set andere carters het makkelijkst/voordeligst.
-
- chaly addict
- Berichten: 18992
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 70cc met OT50 kop naar 85/90cc
Mag ik je oude carters overnemen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.