Beste Wim,wim V8 schreef: ↑29 jul 2015 11:24 Dat is heeel veel! Een tweetact mengt ongeveer 1:1500 en die rookt en jouwe gebruikt 1:600 en rookt niet.
Waarschijnlijk gaat het meeste via de carteronluchting, dat is een kwaal bij die modellen, een kenner van hier komt waarschijnlijk wel met een oplossing daarvoor. Een combinatie van ruime zuiger/cilinder passing en verlies via de carterontluchting kan het ook zijn. Maar de ruime passing kan de oorzaak zijn van het verlies via de ontluchting(veel overdruk onder) én verbranden van motorolie langs de zuiger. Dat is wat ik denk.
Gr. Wim.
Ik zit met het zelfde probleem. (Mijn Kymco K-Pipe 50cc) . Hij heeft 22 000 km op de teller. (Hij is van 2015). Die van mij verbruikt dus ook olie, wel iets minder. Ongeveer 0,5 L / 1000 km. Hij rookt niet. Hij gaat wel steeds meer verbruiken. Ook hoor ik soms een vreemd geluid bij de cilinder. Ik kan het niet echt beschrijver maar het klikt niet zo als vroeger. Ik hoor het geluid vooral als ik de motor uit zet en de cilinder nog een paar keer op en af gaat. Ik denk dus dat mijn zuiger/ cilinder versleten is of aan het verslijten is. Ik check de olie een paar keer per week dus kan in principen geen kwaad denk ik zolang ik maar bijvul. Maar omdat hij steeds meer verbruikt denk ik dat de cilinder/ zuiger steeds meer slijt en ik ben bang dat als ik er niets aan doe dat er misschien meer kapot kan gaan in het blok. Ook knalt mij uitlaat veel als ik gas los laat (kan misschien nuttige info zijn)
Groet,
KPR