Olieverbruik c310a en inhouden

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
blind91
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2013 15:26
Bezit: c310a

Olieverbruik c310a en inhouden

Bericht door blind91 »

Hallo,

Mijn plofpony verbruikt aardig wat olie maar rookt niet; iemand enig idee?
Daarnaast is het zo dat hij regelmatig inhoudt tot 30 km, als ik daarna meer gas geef komt het sporadisch voor.
Kan dit aan de condensator liggen?

Viertakt
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo.
Locatie: Almeloooooooooooo

Re: Olieverbruik c310a en inhouden

Bericht door Viertakt »

Hoeveel olie verbruikt hij?
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Olieverbruik c310a en inhouden

Bericht door hypercub »

olie verdampt via de ontluchting?
Life is too short for lousy coffee.

blind91
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2013 15:26
Bezit: c310a

Re: Olieverbruik c310a en inhouden

Bericht door blind91 »

Ik denk dat er per 300 km wel 0,5 liter in gaat

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Olieverbruik c310a en inhouden

Bericht door wim V8 »

Dat is heeel veel! Een tweetact mengt ongeveer 1:1500 en die rookt en jouwe gebruikt 1:600 en rookt niet.
Waarschijnlijk gaat het meeste via de carteronluchting, dat is een kwaal bij die modellen, een kenner van hier komt waarschijnlijk wel met een oplossing daarvoor. Een combinatie van ruime zuiger/cilinder passing en verlies via de carterontluchting kan het ook zijn. Maar de ruime passing kan de oorzaak zijn van het verlies via de ontluchting(veel overdruk onder) én verbranden van motorolie langs de zuiger. Dat is wat ik denk.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Plaats reactie