Hallo,
Mijn plofpony verbruikt aardig wat olie maar rookt niet; iemand enig idee?
Daarnaast is het zo dat hij regelmatig inhoudt tot 30 km, als ik daarna meer gas geef komt het sporadisch voor.
Kan dit aan de condensator liggen?
Olieverbruik c310a en inhouden
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 feb 2015 18:48
- Bezit: Solex OTO '65
Honda C50 '67
Honda C50m '68
Honda CB50j '78
½ Honda CB50j '78
Honda Z50j '79
Honda MTX50R '84
Vespa PK50XL Plurimatic '87
Spartamet '88
Yamaha XT600E '91
Daihatsjoe Pausmobiel turbo. - Locatie: Almeloooooooooooo
Re: Olieverbruik c310a en inhouden
Hoeveel olie verbruikt hij?
Drink coffee, do stupid things faster with more energy.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Olieverbruik c310a en inhouden
olie verdampt via de ontluchting?
Life is too short for lousy coffee.
Re: Olieverbruik c310a en inhouden
Ik denk dat er per 300 km wel 0,5 liter in gaat
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Olieverbruik c310a en inhouden
Dat is heeel veel! Een tweetact mengt ongeveer 1:1500 en die rookt en jouwe gebruikt 1:600 en rookt niet.
Waarschijnlijk gaat het meeste via de carteronluchting, dat is een kwaal bij die modellen, een kenner van hier komt waarschijnlijk wel met een oplossing daarvoor. Een combinatie van ruime zuiger/cilinder passing en verlies via de carterontluchting kan het ook zijn. Maar de ruime passing kan de oorzaak zijn van het verlies via de ontluchting(veel overdruk onder) én verbranden van motorolie langs de zuiger. Dat is wat ik denk.
Gr. Wim.
Waarschijnlijk gaat het meeste via de carteronluchting, dat is een kwaal bij die modellen, een kenner van hier komt waarschijnlijk wel met een oplossing daarvoor. Een combinatie van ruime zuiger/cilinder passing en verlies via de carterontluchting kan het ook zijn. Maar de ruime passing kan de oorzaak zijn van het verlies via de ontluchting(veel overdruk onder) én verbranden van motorolie langs de zuiger. Dat is wat ik denk.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869