ik heb op de ss van mijn broertje een immitatie (asbest) pakking van een bami blok gemonteerd. nu is de brommer vast gelopen. blijkt dat in de bami pakking geen gaatje bij de oliezeef zit. waardoor de oliepomp dus geen/nauwelijks olie krijgt.
nooit gezien natuurlijk.
dus dan weten jullie dat.
even een gaatje er in maken en je bent er vanaf.
bij deze een 50cc kruk met 12v tap(bami) gezocht
en een bami/honda eco cilinder en zuiger.
ACHTUNG! imi pakking= vastloper.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
ACHTUNG! imi pakking= vastloper.
Laatst gewijzigd door bart beekhuizen op 05 apr 2007 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Locatie: Doorwerth
- Contacteer:
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Dit verhaal klopt niet.
Originele carters hebben weldegelijk een gat in het kamertje van de oliezeef. Links achter in het kamertje zit een gat in de bodem.
En originele pakkingen sluiten die kamer helemaal af aan de koppelingskant. Die zijn dus precies hetzelfde als de imitatie pakkingen.
Er moet dus geen gat in de pakking van het koppelingscarter, want er zit al een gat in de kamer.
Hier een foto van de oliezeef-kamer van een origineel carter. Ik schijn met een lampje door het aanzuig-gat heen.
Waarschijnlijk zit dit gat bij het vastgelopen blok helemaal dichtgeprut. Onder het kamertje zit namelijk maar een paar millimeter ruimte. Dat is dus klein genoeg om dicht te prutten.
Of misschien zit er ergens anders in het smeersysteem een blokkage.
Waar je overigens wel op moet letten is dat je bij sommige bamiblokken juist geen originele middencarterpakking mag gebruiken.
Sommige bamicarters hebben namelijk een oliezeef-kamer dat door loopt in het linker middencarter. En in het linker carter zit dan ook het aanzuig-gat. Dus de pakking die daar bij hoort heeft een opening die het linker en rechter deel van de oliezeef-kamer met elkaar verbind.
Originele carters hebben weldegelijk een gat in het kamertje van de oliezeef. Links achter in het kamertje zit een gat in de bodem.
En originele pakkingen sluiten die kamer helemaal af aan de koppelingskant. Die zijn dus precies hetzelfde als de imitatie pakkingen.
Er moet dus geen gat in de pakking van het koppelingscarter, want er zit al een gat in de kamer.
Hier een foto van de oliezeef-kamer van een origineel carter. Ik schijn met een lampje door het aanzuig-gat heen.
Waarschijnlijk zit dit gat bij het vastgelopen blok helemaal dichtgeprut. Onder het kamertje zit namelijk maar een paar millimeter ruimte. Dat is dus klein genoeg om dicht te prutten.
Of misschien zit er ergens anders in het smeersysteem een blokkage.
Waar je overigens wel op moet letten is dat je bij sommige bamiblokken juist geen originele middencarterpakking mag gebruiken.
Sommige bamicarters hebben namelijk een oliezeef-kamer dat door loopt in het linker middencarter. En in het linker carter zit dan ook het aanzuig-gat. Dus de pakking die daar bij hoort heeft een opening die het linker en rechter deel van de oliezeef-kamer met elkaar verbind.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?