wel huidskleur roze, zwarte werkt niet!NIX schreef:Egaal aanbrengen en even laten drogen.
Molycoat redmiddel voor oude motoren
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Re: re
Ja je hebt gelijk, daar heeft de ontwikkelaar niet aan gedacht...Eric schreef:Ook leuk als hele kleine oliekanalen hebt dus . Ik geloof niet zo in dat product.
Heb je de eigenschappen wel gelezen?
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:32
- Locatie: Waar de wind waait.
Dat wyns spul om motorslijtage -op voorhand- te voorkomen werkt ook ECHT goed...
Molykote gebruiken we op de werkplaats heel veel.
Een perfecte smeermiddel voor bouten (ipv. koperpasta)
Een variant van MoS (molybdeen sulfide) vet
Zeer hoge druk bestendig. en perfecte droogloopeigenschappen (zoals je in de eerste post al aangaf: zelfs als de drager(olie) is verdwenen smeert het nog vanwege de gelaagde structuur (grafiet werkt het zelfde wat dat aangaat, maar is minder 'sterk')
Ik heb voor m'n vriendin van die tijd een honda C50 in elkaar gezet. niks byzonders, maar 50cc, en goed spul.
Alles goed in elkaar gezet, testritje gedaan enzo. maar opeens was ie slecht af te stellen stationair, en hij werdt wel heet...
-Bleek dat ik er nog helemaal geen olie in gedaan had!! Toch was er geen schade/ speling/ slijtage... komt omdat ik alles van tevoren ingesmeerd heb met die molykote dus...
WD40 vind ik onzin, Da's zelfs een slechte kwaliteit van 'conserverings olie' ...
Op m'n werk hebben we 'tefoil' (van applied) naam zegt het al: tef(lon) olie. Ook 'n spuitbusje, maar dit spul smeert echt. voelt ook veel vetter aan dan wd40. dat tefoil is er zelfs in twee varianten: op oliebasis, of vetbasis, vetbasis is ietsje dikker en smeert wat beter, olie kruipt wat beter.
Molykote gebruiken we op de werkplaats heel veel.
Een perfecte smeermiddel voor bouten (ipv. koperpasta)
Een variant van MoS (molybdeen sulfide) vet
Zeer hoge druk bestendig. en perfecte droogloopeigenschappen (zoals je in de eerste post al aangaf: zelfs als de drager(olie) is verdwenen smeert het nog vanwege de gelaagde structuur (grafiet werkt het zelfde wat dat aangaat, maar is minder 'sterk')
Ik heb voor m'n vriendin van die tijd een honda C50 in elkaar gezet. niks byzonders, maar 50cc, en goed spul.
Alles goed in elkaar gezet, testritje gedaan enzo. maar opeens was ie slecht af te stellen stationair, en hij werdt wel heet...
-Bleek dat ik er nog helemaal geen olie in gedaan had!! Toch was er geen schade/ speling/ slijtage... komt omdat ik alles van tevoren ingesmeerd heb met die molykote dus...
WD40 vind ik onzin, Da's zelfs een slechte kwaliteit van 'conserverings olie' ...
Op m'n werk hebben we 'tefoil' (van applied) naam zegt het al: tef(lon) olie. Ook 'n spuitbusje, maar dit spul smeert echt. voelt ook veel vetter aan dan wd40. dat tefoil is er zelfs in twee varianten: op oliebasis, of vetbasis, vetbasis is ietsje dikker en smeert wat beter, olie kruipt wat beter.
Blauw of Groen?
Daar hoor ik ook hele goede verhalen over, spul lijkt echt wonderen te verrichten. Zelfde principe volgens mij, bij tweetakt kan het door de benzine heen en bij viertakt in het blok, en ook mij is verteld dat bij toevoegen alles direct soepeler liep. Ook bij auto's.stangenstoter schreef:ik heb wel eens T.S.L in m'n C310 blokje gespoten bij draaiende motor, alle gons en kras geluidjes werden meteen gedempt..
Maarrr 1 nadeel: het is niet te gebruiken als je een wat ouder blokje hebt met vieze carters. Dat spul weekt redelijk wat vuil los wat dan ineens door je blok gaat zweven en je onherroepelijk een vastloper op gaat leveren.
Dit soort spul over het algemeen: doen. Maar wel als je een nieuw blok hebt.
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Sinds gisteren rij ik dus met twee dopjes Slick50, merkbaar verschil: blok maakt minder lawaai en loopt over het algemeen wat soepeler. Schakelen ook wat soepeler, zeker tijdens stilstaan (terugschakelen bij het stoplicht, ja ik stop daar nog steeds voor ).
Toch nog even navragen voor Molykote, ik ken iemand die weet waar je het in Duitsland moet halen. spul heet M55 (want Molykote heeft tigduizend producten..) en is oorspronkelijk gemaakt voor versnellingsbakken.
Gebruik van Slick50 is als volgt: de motor moet warm gedraaid zijn, dus echt op temperatuur. Spul erin (hoeveelheid is afhankelijk van de hoeveelheid olie die normaal in het blok gaat, ik deed twee a drie dopjes) dan 15 kilometer normaal rijden om het spul goed te verdelen.
Top spul
Toch nog even navragen voor Molykote, ik ken iemand die weet waar je het in Duitsland moet halen. spul heet M55 (want Molykote heeft tigduizend producten..) en is oorspronkelijk gemaakt voor versnellingsbakken.
Gebruik van Slick50 is als volgt: de motor moet warm gedraaid zijn, dus echt op temperatuur. Spul erin (hoeveelheid is afhankelijk van de hoeveelheid olie die normaal in het blok gaat, ik deed twee a drie dopjes) dan 15 kilometer normaal rijden om het spul goed te verdelen.
Top spul
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg