motorblok C50 doet het niet zo goed.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hondaman
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door hondaman »

Om te zien of het toch niet aan de HSbobine en bougiedop ligt heb ik een nieuw exemplaar gemonteerd. (1 draad aan de ontsteking + 1 draad rechtstreeks aan het blok als massa).

Gevolg : blok wil niet starten (geen vonk).

Ik heb dan nog een andere bobine + dop genomen, aangesloten en wederom wil de C niet starten.

Als ik mijn oude bobine monteer is alles terug ok.

De andere bobines zijn nieuw en zeker niet doorgebrand.

Nu ik toch moet wachten op mijn nieuwe condensator (is besteld) had ik toch graag dit mysterie eens opgelost.

Weet iemand hier een deftig antwoord op?

groetjes

Jeffrey (hondaman)
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.

hondaman
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door hondaman »

Hoi allemaal,

De condensator kwam vrijdag binnen. Ik heb die direkt gesoldeerd + ontsteking gemonteerd.
Dan de punten afgeregeld (beetje meer vervroeging :wink: )
En alles werkte perfekt : meer vermogen, geen gevonk meer! :lol: :lol:

Tijdens een testritje viel de luchtfilterbak eraf en plots ging mijn C-tje nog beter.
De luchtfilterbak (incl. filter) terug gemonteerd : er is dus een wezenlijk verschil.
De motor krijgt niet genoeg lucht (mijn setup : full 72cc).
Hiervoor heb ik langs beide kanten van de behuizing 2 grote gaten ingeklokt (diameter : 50mm)
Dit terug gemonteerd, samen met een grotere sproeier want ik moest hierdoor met een beetje choke rijden.

Dit alles resulteert in een top van 50 mph (ong. 75km/h) wat ik zeker niet slecht vind.

Nu is het enkel nog wachten op een correct spruitstuk en een goede OT70 kop om mijn C-tje 100% honda te laten rijden.

groetjes

Jeffrey (hondaman)

P.s. reply is steeds welkom
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.

Plaats reactie