schakelt niet

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
thomazz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:16
Locatie: wezep

schakelt niet

Bericht door thomazz »

Heb net de handkoppeling van een 3 klepper op een 110 cc semi blok van daxdodo gezet.
Maar ik zit met het volgende probleem:

Het blok schakelt eigenlijk niet of heel erg stroef.
als je rijdt lijkt het alsof de koppeling heel even slipt en dan weer door gaat. En weer slipt en weer gewoon door gaat..

klinkt heel vaag maar ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.

Alvast bedankt,

gr thomas

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ik zou haast denken een kromme bak as.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

thomazz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:16
Locatie: wezep

Bericht door thomazz »

NIX schreef:Ik zou haast denken een kromme bak as.
Hoe zou dat ineens kunnen? Want met de semi koppeling deed alles het nog prima..

Schakelbedaal blijft ook hangen, weet niet of je hier nog wat aan hebt..

gr thomas

Online
NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ok, dat wist ik niet. zorg dat je zoveel mogelijk info geeft. Nu weten we dat je dus de schakelas en de koppeling met groot tandwiel hebt vervangen. Het zou logisch zijn dat daar dus de oorzaak van het gekke lopen ligt.

Als je schakelpedaal blijft hangen kan je schakelas krom zijn en klemmen of de veer zit verkeerd gemonteerd die hem in de ruststand houdt.

Als je koppeling zelf goed gemonteerd is, kan het grote tandwiel onrond zijn. Dat is gedempt in rubber en kan iets uit het midden komen te zitten en gaan slingeren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

thomazz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:16
Locatie: wezep

Bericht door thomazz »

NIX schreef:Ok, dat wist ik niet. zorg dat je zoveel mogelijk info geeft. Nu weten we dat je dus de schakelas en de koppeling met groot tandwiel hebt vervangen. Het zou logisch zijn dat daar dus de oorzaak van het gekke lopen ligt.

Als je schakelpedaal blijft hangen kan je schakelas krom zijn en klemmen of de veer zit verkeerd gemonteerd die hem in de ruststand houdt.

Als je koppeling zelf goed gemonteerd is, kan het grote tandwiel onrond zijn. Dat is gedempt in rubber en kan iets uit het midden komen te zitten en gaan slingeren.
Ja heb idd alles vervangen om van semi koppeling naar hand koppeling te gaan.. Ik haal alles vandaag nog een keer los om te kijken of die veer misschien verkeerd gemonteerd zit.

Plaats reactie