Toerenbegrenzer

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

Teedee schreef:Dubbele gaskabel? Leg eens uit?

Een motorkenteken is ook geen gek idee. Is dat mogelijk op een Nederlandse CD?
Naar mijn weten wel. Kan je een CD50 op brommert omkeuren naar motor?
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Teedee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door Teedee »

Deze CD heeft nog helemaal geen kenteken. Zou 'ie ook meteen als motor kunnen?

Dubbele gaskabel heb ik via Google gevonden; eentje an de carb en eentje ergens anders heen. Die moet je dan snel vastzetten (met een kleinere slag dan de echte). Best bewerkelijk... Iemand ervaring met een goede constructie?
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...

jos123
4T-MSB addict
Berichten: 788
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:07
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door jos123 »

motor keuren :D
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?


Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>

Teedee
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 jan 2008 17:45
Locatie: Amersfoort

Bericht door Teedee »

jos123 schreef:motor keuren :D
Haha, ja snap ik, maar dan moet er natuurlijk wel een typegoedkeuring zijn als motor toch? En ik vraag me af of die bestaat.
Gedraag je fier en met takt! Ofzo...

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Teedee schreef:Deze CD heeft nog helemaal geen kenteken. Zou 'ie ook meteen als motor kunnen?

Dubbele gaskabel heb ik via Google gevonden; eentje an de carb en eentje ergens anders heen. Die moet je dan snel vastzetten (met een kleinere slag dan de echte). Best bewerkelijk... Iemand ervaring met een goede constructie?
Van zo'n kabel is vast wel iets te maken, maar het lijkt mij dat het ook nogal opvalt als de gaskabel uit je carb split in twee. Als een begrensde cdi-unit echt goed begrensd is dit makkelijk te maken. En zo'n cdi-unitje is ook makkelijk weg te werken in je frame, achter je accu kapje oid. En al kijkt de politie daar, zo'n klijn dingetje valt niet echt op en is niet echt verdacht. Het enige obstakel is dan nog een schakelaar. Die zou je nog in je contact weg kunnen werken, één stand voor uit, één stand voor aan en één stand voor begrensd. Zoiets :P

Overigens geld voor motor-kenteken dat je cd van voor een bepaald jaar moet zijn. Motor voor 1975, brommer voor 1974 (correct me if i'm wrong). Dus als je cd uit 1973 zou komen en je kunt dit aantonen door middel van een bouwjaar verklaring is een motor-kenteken mogelijk. Overigens komt mijn informatie van dit board, zelf heb ik er geen ervaring mee. Dus pin me er niet op vast :wink:
Afbeelding

Plaats reactie