Roest
de verchromer? chroom is en blijft moeilijk om op te knappen, je blijft t namelijk altijd zien. ik heb mn velgen wel is met brillo gedaan (gewoon te koop in de supermarkt voor een euro) maar dat was meer oppervlakkige roest.. zou je op een stukje kunnen proberen. maar als het er in zit kan je t beter opnieuw laten verchromen.
geld is beter dan armoede, al was het maar om financiele redenen.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ja, jammer dat wij de Dagmarkt niet meer hebben
Maar even over roest + chroom + Brillo/Poets!
Ik had bij vliegroest dat het er wel redelijk af ging...
maar heb ook vrij hardnekkige roest en dan heb je de kans dat je daar wel een stukje 'roest' vanaf haalt... maar meestal neem je ook een beetje chroom mee dan. Oftewel... als het vliegroest is, gebruik dan gerust/voorzichtig Poets. Anders moet je je even achter je oren krabben wat je wilt
Maar even over roest + chroom + Brillo/Poets!
Ik had bij vliegroest dat het er wel redelijk af ging...
maar heb ook vrij hardnekkige roest en dan heb je de kans dat je daar wel een stukje 'roest' vanaf haalt... maar meestal neem je ook een beetje chroom mee dan. Oftewel... als het vliegroest is, gebruik dan gerust/voorzichtig Poets. Anders moet je je even achter je oren krabben wat je wilt
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
heb nu precies hetzelfde, maar dan met PBR velgen (schijf voor)
bij mij zat de roest aan de binnenkant, heb eerst met een staalborstel zo veel mogelijk roest eraf gekrabd/borsteld, en toen met schuurpapier, begin met grove korrel en steeds fijner. (begin met 50-70 en eindig met 1000-1200)
werkt supergoed !!
had trouwens ook last van roest op de binnenband ( ), dus daar koop ik een nieuwe voor
bij mij zat de roest aan de binnenkant, heb eerst met een staalborstel zo veel mogelijk roest eraf gekrabd/borsteld, en toen met schuurpapier, begin met grove korrel en steeds fijner. (begin met 50-70 en eindig met 1000-1200)
werkt supergoed !!
had trouwens ook last van roest op de binnenband ( ), dus daar koop ik een nieuwe voor
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Ik zag die PBR chroom velgen, zien er redelijk uit (voor de prijs: 50 euro) maar ik doe toch maar even laten verchromen (langer plezier van).chaly-dude schreef:ja, bij pbr is het: ''''''''chroom''''''''Dezelfde Jasper schreef:Euhh.. Op chroom?
Oppervlakkige roest is prima te doen met chroom poets (of als je goedkoop wil tandpasta). Zodra je wat dikkere punten ziet zal het snel mis gaan, als het er eenmaal onder zit zal het onherroepelijk verder uitbreiden. Meest zinnige wat je kan doen is zoveel mogelijk weg poetsen, superdroog laten worden en dan aanstippen met iets van hammerite.
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld