Dream50 teller op 10" Dax?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Dream50 teller op 10" Dax?

Bericht door arthur »

Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een mooi tellertje als alternatief voor een CT70 K1 teller. Dit is zo'n externe teller die wat groter is dan de monkeytellers. Ik moet een andere teller omdat de ori CT70 teller maar tot 50mph gaat. Ik kwam deze teller tegen op monkeybike.co.uk. Het is echter een teller voor een Dream50. Nu vroeg ik mij af of ik deze ook gewoon op een dax kan monteren zonder dat hij verkeerde snelheden aan gaat geven. Hoop dat iemand mij van antwoord kan voorzien.

http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... am_50.html


Groeten!
Laatst gewijzigd door arthur op 21 apr 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

August
4T-MSB regular
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:01
Locatie: Memmingen

Bericht door August »

Zolang de km aandrijving en de bandenmaat klopt voor je CT dan zal de Dream teller waarschijnlijk het juiste aangeven. Bij bijna alle tellers correspondeert een bepaald aantal omwentelingen per minuut met een bepaalde snelheid. Het verschil zit hem dus in de aandrijvingen.

arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:24
Bezit: CT70 motodax
Locatie: Utrecht

Bericht door arthur »

Ja precies zoiets dacht ik ook al. De teller zal op zo'n takegawa slakje komen voor 10'' wielen. Ik vond dit de mooiste teller die er een beetje origineel uitzag. Iemand nog andere suggesties? Moet wel een teller zijn die een beetje in de buurt komt van de CT70 teller.

CT70K1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:12
Locatie: Ede

Bericht door CT70K1 »

Kitaco maakt ook een soortgelijke teller voor ZB50/Monkey-R. Deze modellen zijn 10 inch en dus zul je geen hinder ondervinden van wielmaatverschillen. Als deze er zijn, of als je denkt dat die er zullen zijn.
Kitaco nr. is 752-1037000
Succes!
CT70K1

Plaats reactie