hij hapert

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
chrissi
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:25
Locatie: Ede

hij hapert

Bericht door chrissi »

mijn zus heeft onlangs een ceetje gekocht die een paar jaar in een schuur heeft gestaan.

hij haperdedus ik had he cab. schoon gemaakt en alles netje afgesteld.
kontact puntje op tijd gezet. het werd wel wat minder maar het bleef wel.

toen ik de puntjes aan het stellen was zag ik dat aan de binnenkant van het vliegwiel wat oppervlaket roest
zit. precies op de baan waar het
vliegwiel over de sploelen gaat.
zou dat het kunnen zijn of moet ik meer in de richring van zwevende kleppe zoeken?


Mvg chris
beter 1 honda op de grond dan 10 in de lucht

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: hij hapert

Bericht door h5speedje »

chrissi schreef:mijn zus heeft onlangs een ceetje gekocht die een paar jaar in een schuur heeft gestaan.

hij haperdedus ik had he cab. schoon gemaakt en alles netje afgesteld.
kontact puntje op tijd gezet. het werd wel wat minder maar het bleef wel.

toen ik de puntjes aan het stellen was zag ik dat aan de binnenkant van het vliegwiel wat oppervlaket roest
zit. precies op de baan waar het
vliegwiel over de sploelen gaat.
zou dat het kunnen zijn of moet ik meer in de richring van zwevende kleppe zoeken?


Mvg chris
zit er al goede maar vooral brandbare drank in het tankje??
Krijgt hij genoeg benzine?? geen gum in de kraan/ontluchtingsgaatje van de tankdop??
Heeft het ding commpressie?? corrosie op de klepzitting is meestal een kewestie van even een lekker stukkie rijden
Misschien is hij toen wel weggezet met een kapotte condensator en is hij nog steeds stuk
Eh puntje 100% corrosie vrij??

istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:56
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door istvan »

Geen van beide

Paar jaar schuur betekent dat alles nagekeken dient te worden:

Krijgt de carb genoeg benzine?
- tank (ouwe peut eruit, nieuwe erin)
- benzineleidingen
- geen prut in de benzinekraan
Is de luchttoevoer in orde?
- luchtfilter vervangen
- slang van luchtfilter naar carb
Afstelling in orde?
- kleur bougie
- sproeier ook schoongemaakt
- vonken tussen de punten
- nieuwe bougie
Afbeelding divisie Eindhoven

Rijden is een feest, remmen de kater.

chrissi
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:25
Locatie: Ede

Bericht door chrissi »

Krijgt de carb genoeg benzine? - ja
- tank (ouwe peut eruit, nieuwe erin)- gedaan
- benzineleidingen- gloetjenieuw en niewe filters
- geen prut in de benzinekraan - nope
Is de luchttoevoer in orde? - jep
- luchtfilter vervangen - ik heb het effe zonder geprobeert en hij ree nogsteeds kut
- slang van luchtfilter naar carb - uit geblazen
Afstelling in orde? - alles volgens de boekies
- kleur bougie - moek effe kijken
- sproeier ook schoongemaakt - jep
- vonken tussen de punten - moek nog effe kijken
- nieuwe bougie - zit een niewe in
beter 1 honda op de grond dan 10 in de lucht

istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:56
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door istvan »

En hoe precies hapert de brommer?

Lijkt het alsof je de chokeklep dicht heb staan?
Is dit bij lage of hoge toeren?
Valt hij even weg, alsof een vonk wordt "overgeslagen"?

grt,

Stefan
Afbeelding divisie Eindhoven

Rijden is een feest, remmen de kater.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Als ie zo lang heeft stil gestaan is het waarschijnlijk het bekende dichtgegumde pijpje in de valstroon carb. Die blaas je niet zomaar door maar moet je met een stukje oude binnenkabel schoon purken...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

Jaime schreef:hij stotert zeg maar van als je op een hobbelpaart zit en af en toe wil hij wel en dan gaat ie ook lekker.
en gaat met orginele setup met dat haperen nie harder dan een snor brommer.
klinkt als ontsteking

Hera62

Bericht door Hera62 »

Kan ontsteking zijn, maar hoeft niet. Een vaker voorkomend probleem dat dergelijke symptomen kan veroorzaken is een verstopte naaldsproeier (dit is ook waar NIX het volgens mij over had). Die is te vinden aan de zijkant van de carb, loodrecht op de stelschroefjes.

Afbeelding

Als je die eruit schroeft kun je het gaatje binnen-in heeel voorzichtig doorprikken met een (rechte!) haar uit een staalborstel of een stalen gitaarsnaar (de dunste), in de lengterichting van de sproeier.

Afbeelding

Deze simpele maatregel loste bij mijn Cee een maandenlange geschiedenis van motorgestotter op. Het is altijd het proberen waard.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

idd, maar zwevende kleppen bij std setup? dat is toch alleen met extreem hoge toeren? :wink: of zit ik nu fout.. is het wel gelukt met de contakpunten Chris? kan ik er anders is op rijden..? valt hij uit bij afremmen?en komt moeilijkjes op toeren? dan is het de ontsteking, Gr.
"ons kent ons"
PBC bv.

istvan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:56
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door istvan »

Jaime schreef:hij stotert zeg maar van als je op een hobbelpaart zit en af en toe wil hij wel en dan gaat ie ook lekker.
en gaat met orginele setup met dat haperen nie harder dan een snor brommer.
En het was een valstroomcarb, toch? Het lijkt inderdaad op de ontsteking. Maar ik kan me vaag herinneren dat ik dat ook een keer gehad heb en toen lag het echt aan de afstelling van de carb. Wie zegt dat de brommer netjes heeft gelopen, voordat ie in de schuur verdween? M.a.w. hoe groot is de sproeier die erin zit en wat is het voor carb? Toevallig een code te vinden op de voet van de carb?

In de richting van de ontsteking zou ik zo niet weten wat de oorzaak kan zijn. Zit je bougiedop goed op de kabel? Heeft je bobine goede massa? Los contact of draadbreuk? Problemen met puntjes of condensator?
Afbeelding divisie Eindhoven

Rijden is een feest, remmen de kater.

Plaats reactie