mijn zus heeft onlangs een ceetje gekocht die een paar jaar in een schuur heeft gestaan.
hij haperdedus ik had he cab. schoon gemaakt en alles netje afgesteld.
kontact puntje op tijd gezet. het werd wel wat minder maar het bleef wel.
toen ik de puntjes aan het stellen was zag ik dat aan de binnenkant van het vliegwiel wat oppervlaket roest
zit. precies op de baan waar het
vliegwiel over de sploelen gaat.
zou dat het kunnen zijn of moet ik meer in de richring van zwevende kleppe zoeken?
Mvg chris
hij hapert
hij hapert
beter 1 honda op de grond dan 10 in de lucht
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1155
- Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: hij hapert
zit er al goede maar vooral brandbare drank in het tankje??chrissi schreef:mijn zus heeft onlangs een ceetje gekocht die een paar jaar in een schuur heeft gestaan.
hij haperdedus ik had he cab. schoon gemaakt en alles netje afgesteld.
kontact puntje op tijd gezet. het werd wel wat minder maar het bleef wel.
toen ik de puntjes aan het stellen was zag ik dat aan de binnenkant van het vliegwiel wat oppervlaket roest
zit. precies op de baan waar het
vliegwiel over de sploelen gaat.
zou dat het kunnen zijn of moet ik meer in de richring van zwevende kleppe zoeken?
Mvg chris
Krijgt hij genoeg benzine?? geen gum in de kraan/ontluchtingsgaatje van de tankdop??
Heeft het ding commpressie?? corrosie op de klepzitting is meestal een kewestie van even een lekker stukkie rijden
Misschien is hij toen wel weggezet met een kapotte condensator en is hij nog steeds stuk
Eh puntje 100% corrosie vrij??
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:56
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Geen van beide
Paar jaar schuur betekent dat alles nagekeken dient te worden:
Krijgt de carb genoeg benzine?
- tank (ouwe peut eruit, nieuwe erin)
- benzineleidingen
- geen prut in de benzinekraan
Is de luchttoevoer in orde?
- luchtfilter vervangen
- slang van luchtfilter naar carb
Afstelling in orde?
- kleur bougie
- sproeier ook schoongemaakt
- vonken tussen de punten
- nieuwe bougie
Paar jaar schuur betekent dat alles nagekeken dient te worden:
Krijgt de carb genoeg benzine?
- tank (ouwe peut eruit, nieuwe erin)
- benzineleidingen
- geen prut in de benzinekraan
Is de luchttoevoer in orde?
- luchtfilter vervangen
- slang van luchtfilter naar carb
Afstelling in orde?
- kleur bougie
- sproeier ook schoongemaakt
- vonken tussen de punten
- nieuwe bougie
divisie Eindhoven
Rijden is een feest, remmen de kater.
Rijden is een feest, remmen de kater.
Krijgt de carb genoeg benzine? - ja
- tank (ouwe peut eruit, nieuwe erin)- gedaan
- benzineleidingen- gloetjenieuw en niewe filters
- geen prut in de benzinekraan - nope
Is de luchttoevoer in orde? - jep
- luchtfilter vervangen - ik heb het effe zonder geprobeert en hij ree nogsteeds kut
- slang van luchtfilter naar carb - uit geblazen
Afstelling in orde? - alles volgens de boekies
- kleur bougie - moek effe kijken
- sproeier ook schoongemaakt - jep
- vonken tussen de punten - moek nog effe kijken
- nieuwe bougie - zit een niewe in
- tank (ouwe peut eruit, nieuwe erin)- gedaan
- benzineleidingen- gloetjenieuw en niewe filters
- geen prut in de benzinekraan - nope
Is de luchttoevoer in orde? - jep
- luchtfilter vervangen - ik heb het effe zonder geprobeert en hij ree nogsteeds kut
- slang van luchtfilter naar carb - uit geblazen
Afstelling in orde? - alles volgens de boekies
- kleur bougie - moek effe kijken
- sproeier ook schoongemaakt - jep
- vonken tussen de punten - moek nog effe kijken
- nieuwe bougie - zit een niewe in
beter 1 honda op de grond dan 10 in de lucht
Kan ontsteking zijn, maar hoeft niet. Een vaker voorkomend probleem dat dergelijke symptomen kan veroorzaken is een verstopte naaldsproeier (dit is ook waar NIX het volgens mij over had). Die is te vinden aan de zijkant van de carb, loodrecht op de stelschroefjes.
Als je die eruit schroeft kun je het gaatje binnen-in heeel voorzichtig doorprikken met een (rechte!) haar uit een staalborstel of een stalen gitaarsnaar (de dunste), in de lengterichting van de sproeier.
Deze simpele maatregel loste bij mijn Cee een maandenlange geschiedenis van motorgestotter op. Het is altijd het proberen waard.
Als je die eruit schroeft kun je het gaatje binnen-in heeel voorzichtig doorprikken met een (rechte!) haar uit een staalborstel of een stalen gitaarsnaar (de dunste), in de lengterichting van de sproeier.
Deze simpele maatregel loste bij mijn Cee een maandenlange geschiedenis van motorgestotter op. Het is altijd het proberen waard.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:56
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
En het was een valstroomcarb, toch? Het lijkt inderdaad op de ontsteking. Maar ik kan me vaag herinneren dat ik dat ook een keer gehad heb en toen lag het echt aan de afstelling van de carb. Wie zegt dat de brommer netjes heeft gelopen, voordat ie in de schuur verdween? M.a.w. hoe groot is de sproeier die erin zit en wat is het voor carb? Toevallig een code te vinden op de voet van de carb?Jaime schreef:hij stotert zeg maar van als je op een hobbelpaart zit en af en toe wil hij wel en dan gaat ie ook lekker.
en gaat met orginele setup met dat haperen nie harder dan een snor brommer.
In de richting van de ontsteking zou ik zo niet weten wat de oorzaak kan zijn. Zit je bougiedop goed op de kabel? Heeft je bobine goede massa? Los contact of draadbreuk? Problemen met puntjes of condensator?
divisie Eindhoven
Rijden is een feest, remmen de kater.
Rijden is een feest, remmen de kater.