CF50 carb & 70cc

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
baki
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Locatie: groningen

CF50 carb & 70cc

Bericht door baki »

ja lekkere setup is dat, ik heb er vorig jaar al lekker mee geouwhoerd maar ik kreeg het niet goed aan het lopen. stationair wilde hij niet lopen en rijden ging alleen maar met erg veel gestotter. toen heb een ik #70 sproeier van een CF70 gekocht: rijden ging prima maar stationair lopen wilde nog steeds niet.
vervolgens wierp ik de handdoek in de ring. maar ik wil het weer proberen.
hoe kan ik hem stationair laten lopen? in de parts list wordt niet gerept over een stationairsproeier. wel over een "nozzle, main" die verschilt tussen CF50 en -70. lost het omwisselen van deze unit het stationair probleem op?

joe

Viperdax
4T-MSB regular
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:09
Locatie: zwolle

Bericht door Viperdax »

cf carbs zijn rare dingen. ik heb er hier een liggen waarvan het zwarte gedeelt, tussen carburateur en spruitstuk, niet vacuum dicht is, en dus valse lucht zuigt. check dat ook.

mijn zus haar chaly, rijd met 70cc en 50 kop prima op de cf'50' carb. ik zie ook niet veel verschil met een cf70 carburateur trouwens. 70 sproeier lijkt prima.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Vlak je carb en je spruitstuk, aan beide kanten. Zorg voor goede afdichtingen overal, en stel dan je sproeierafstelling af. Zo zou ie perfect stationair moeten kunnen lopen, mits je ook je luchtschroef ed goed hebt
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

hey als je de carb uit elkaar haalt en je de sproeiers hebt (2 stuks)

in de binnenste sproeier(de dunste) zit bovenop een gaatje als die dicht zit blijft een hij niet stationair lopen.

baki
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Locatie: groningen

Bericht door baki »

bedankt voor de reacties, ik zal morgen is even gaan klussen

baki
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Locatie: groningen

Bericht door baki »

jifu-dax schreef:hey als je de carb uit elkaar haalt en je de sproeiers hebt (2 stuks)

in de binnenste sproeier(de dunste) zit bovenop een gaatje als die dicht zit blijft een hij niet stationair lopen.
hoe krijg ik die uit de carb? van bovenaf eruit tikken?

jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:00
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

baki schreef:
jifu-dax schreef:hey als je de carb uit elkaar haalt en je de sproeiers hebt (2 stuks)

in de binnenste sproeier(de dunste) zit bovenop een gaatje als die dicht zit blijft een hij niet stationair lopen.
hoe krijg ik die uit de carb? van bovenaf eruit tikken?
ja je schroeft dat dopje los en dan met een boortje voorzichtig tikken

Plaats reactie