singa ontgrenzen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

singa ontgrenzen

Bericht door BasC50 »

stel je wilt je singa onbegrenzen dan kan je dat bij je spruitstuk doen
nu heb je 1 probleem jincheng is zo slim geweest om er zogenaamde breekbouten op te zetten zodat je ze er niet op een "normale"manier af kan halen .deze kan je dan eraf halen door middel van een zaag... mooi doorgezaagd langs de zijkant... Dan de schroefbout (niet echt een bout gewoon een staaf met schroefdraad) uit de gaten draaien door middel van 2 moeren op te draaien en los draaien door aan de onderste moer te draaien... dan deze vervangen door gewone bouten
dit heb ik uit de FaQ gehaald, maar ik weet niet zeker of ik met dezelfde bouten van doen heb...
de singa waar ik over praat heeft gewoon kruiskoppen in het spruitstuk naar de cilinder, en 10mm 6kant(gewoon ringsleutelding) naar de carb toe..

ik kan echter de kruiskoppen naar de cilinder met geen mogelijkheid open krijgen, zijn dit dus de breekbouten? kan iemand me even duideljik uitleggen waar en wat ik door moet zagen?

met dank

bas

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

snowboard gereedschap halen...

past a: onder de tank en b: je hebt veel meer grip vanwege het handvat wat lekker in je handpalm ligt..
Afbeelding

heb je der 1tje uit, dan kan je het spruitstuk een stukje draaien en terug bewegen... hierdoor komt de ander automatisch los
TWD for life!

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

nitelife schreef:snowboard gereedschap halen...

past a: onder de tank en b: je hebt veel meer grip vanwege het handvat wat lekker in je handpalm ligt..
Afbeelding

heb je der 1tje uit, dan kan je het spruitstuk een stukje draaien en terug bewegen... hierdoor komt de ander automatisch los
oke, klinkt goed, maar ik heb hier niet te maken met de bewuste breekbouten? hij is wel helemaal origineel, loopt 45..

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

Niet elke singa is bij het spruitstuk begrenst.

mijn singa ( bouwjaar 2005) was alleen bij de CDI begrenst. onbegrensde CDI erop gedaan. verder niets verandert. rijd een nette 55 / 60.

ik had trouwens bij mijn spruitstuk geen last van breekbouten. maar misschien heeft dat met het bouwjaar te maken.

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

net over gepraat, hoorde ook dat ze geen breekbouten heb, maar ik heb een tijdje geleden gepost, en daar stond dat ( net als in de FaQ) dat nieuwe singa' s in het spruitje begrenst zijn....
niet in de CDI,

weet iemand hier het antwoord op ? deze singa is uit 2005/2006. zal deze CDI begrenst zijn?
Laatst gewijzigd door BasC50 op 14 feb 2007 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

halverwege vorig jaar heb ik nog een singa spruitstuk uitgeboord... trek nou maar gewoon dat spruitstuk eraf, dan zie je het vanzelf

je zit langer achter je pc dan dat je aan je singa zit...
TWD for life!

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

nitelife schreef:halverwege vorig jaar heb ik nog een singa spruitstuk uitgeboord... trek nou maar gewoon dat spruitstuk eraf, dan zie je het vanzelf

je zit langer achter je pc dan dat je aan je singa zit...
hehe, heb je het weer gezien/ en de singa is niet in mijn bezit... :wink:
ik rij c,

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

als je em eraf trekt zie je het gelijk, 4boutjes en klaarrr, als je snel bent kan het sneller dan een discussie hier! :wink:
Afbeelding

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

maar de discussie begon:
ik krijg die krengen niet los, maar daansinga komt even helpen, singa-man.....

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

je kan ook een slagschroevendraaier gebruiken, als ik jou was zou ik nadat je ze eruit hebt, gewone m6 boutjes indraaien :wink:
Afbeelding

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

ja dacht ik ook al aan, want ik heb al wel gemerkt dat die chinese kruiskopjes niet de sterksten zijn, als ze er uit komen, zijn ze rijp voor de sloop...

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

als echte beun manier kan je natuurlijk ook weer de kopjes eraf slijpen, eraf pakken, en 2moertjes erop doen, of gewoon met een waterpomp tang


bedenk me trouwens net dat je waarschijnlijk geen ruimte bij een monkey hebt om een slagschroefendraaier erop te zetten... :roll:
Afbeelding

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

nee juist, het is heel lastig sleutelen daar
ik had klein schroevendraaiertje, maar kon geen kracht zetten. met zo'n snowboard ding moet 't wel lukken.

bedankt voor de tips..

tukkerpim

Bericht door tukkerpim »

inbus er in ipv van kruiskop

Plaats reactie