zuigerkit cb50 - UPDATE: foto's project -
Haha, wohnderbarh
Vandaag keek ik tegen precies hetzelfde aan, blok half uit elkaar getrokken.
De boel maar weer snel in elkaar zet, maar dan terug met een 80cc
Overigens denk ik dat dat ''bakje'' wat om die sproeier heenzit bij de XL50 niet dient als een soort begrenzing, maar eerder als een soort filter.
Aangezien een XL50 een ''offroad'' brommer is, en die zal vuiler worden als een CB50...
Maar dat is mijn theorie, heb zoiets ook nog nooit eerder gezien.
Vandaag keek ik tegen precies hetzelfde aan, blok half uit elkaar getrokken.
De boel maar weer snel in elkaar zet, maar dan terug met een 80cc
Overigens denk ik dat dat ''bakje'' wat om die sproeier heenzit bij de XL50 niet dient als een soort begrenzing, maar eerder als een soort filter.
Aangezien een XL50 een ''offroad'' brommer is, en die zal vuiler worden als een CB50...
Maar dat is mijn theorie, heb zoiets ook nog nooit eerder gezien.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 19 apr 2007 22:14
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
dat "schoteltje" zit er in bij een XL tegen het haperen als je aan het crossen bent, want dan klotst je benzine alle kanten op in je vlotterbak! en dat "schoteltje" zorgt ervoor dat bij je sproeier altijd benzine staat.
edit; in mijn carburator zit de hoofdsproeier gelijk in een " schoteltje ", in de workshop manual staat er dat deze alleen bij een XL50 aanwezig is, zou de motor daardoor minder benzine krijgen? ( xl50 heeft volgens wphb een magere afstelling )
( MAIN JET HOLDER )
[/quote
even een vraagje, als ik het blok ineen steek, ( nu is er geen olie in ) moet ik dan als ik olie bijgevoegd heb de pomp opvoeren, of komt de olie gewoon vanzelf, ookal is ze leeg?
ik kick dan altijd een paar keer met het kleppendeksel eraf, en de bougie eruit, tot ik olie zie komen, maar weet niet of het nu wel zo gaat?
ik kick dan altijd een paar keer met het kleppendeksel eraf, en de bougie eruit, tot ik olie zie komen, maar weet niet of het nu wel zo gaat?
-
- chaly addict
- Berichten: 18838
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Je kunt gewoon olie in de kop gieten, met het klpepdeksel eraf, maar meestal is echt opvoeren niet nodis als je weet dat je pomp werkt. Sommigen leggen het blokje ondersteboven en vullen via de aftapplug der uimte naar de pom en draaien het dan een paar keer. Dan weet je zeker dat je kanalen vol olie zitten.
Tenminste, bij een liggend blokje werkt dit zo.
Tenminste, bij een liggend blokje werkt dit zo.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
cilindertje is nu gehoond, maar er zitten 2 verschillende compressieveren bij, en volgens mij moet de chroom ( grijze ring, al de rest zijn zwart ) ring bovenaan, maar volgens het wphb moet er bovenaan een zuigerveer met een kleine afschuining bovenaan, en als 2e ring één met een grotere afschuining bovenaan.
ik heb 2 compressieveren, dus een grijze ( chroom ) met de boven- en onderkant een schuin kantje. dan nog een zwarte, zonder afschuining.
welke moet er bovenaan?
dit tekeningetje spreekt een beetje het wphb tegen;
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_18/85/2/get.aspx
ik heb 2 compressieveren, dus een grijze ( chroom ) met de boven- en onderkant een schuin kantje. dan nog een zwarte, zonder afschuining.
welke moet er bovenaan?
dit tekeningetje spreekt een beetje het wphb tegen;
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_18/85/2/get.aspx
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen
heb even het carter afgenomen, om het oliefiltergaasje te reinigen.
wat ik meteen zag was dat het oliefiltergaasje redelijk volzat. Allemaal resten van vloeibare pakking volgens mij.
hier even foto's:
het oliekanaal naar de cilinderkop/krukas:
het oliefiltergaasje:
het carter:
mijn nieuwe zuiger/gehoonde cilinder ;D:
wat ik meteen zag was dat het oliefiltergaasje redelijk volzat. Allemaal resten van vloeibare pakking volgens mij.
hier even foto's:
het oliekanaal naar de cilinderkop/krukas:
het oliefiltergaasje:
het carter:
mijn nieuwe zuiger/gehoonde cilinder ;D: